اخبار صنعت

بنز عجیبی که دنیا را زیر و رو کرد ، عکس

کارل بنز فردی که نامش با یکی از مشهورترین برندهای تاریخ اتومبیل سازی گره خورده است، نخستین ماشین جهان را ساخت.

7 آذر 1401

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چالش هایی که به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری شرکت های دانش بنیان و بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری...

1 آذر 1401

عکس ، حضور بشقاب پرنده های عجیب و غریب در کوه

همشهری آنلاین نوشت: دستگاه های عجیب و غریبی که شبیه بشقاب پرنده ها هستند قرار است در کوه ها نصب شوند تا مردم را از ریزش بهمن در امان نگه دارند.

24 آبان 1401

پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر محمدهادی قاسمی مجری پروژه بهینه سازی کیفیت و افزایش طول عمر باتری های سرب-کربن پیشرفته، گفت: پروژه بهینه سازی خمیر منفی مورد استفاده در باتری های ایستا نظیر باتری های خودرو، باتری های مصرفی...

17 آبان 1401

افزایش قیمت 5 خودروی پرطرفدار در بازار ، جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا، تارا، کوییک و شاهین

بازار خودرو همچنان در رکود واقع شده است. اما با افزایش قیمت بعضی از خودروها، مردم گمان می نمایند که بازار مجددا رونق گرفته است. این بازار در هفته آینده چه روندی را طی می نماید؟

5 آبان 1401

سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

در حال حاضر 9 دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، اما این اتفاق هنوز برای سازمان راهداری نیفتاده است.

3 آبان 1401

افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی در پی تقاضای زیاد

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت مرغ در بازار متاثر از افزایش تقاضا و جوجه ریزی در یک ماه اخیر است. البته طی 2 هفته آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب خواهد رسید.

30 مهر 1401

شرکت های دانش بنیان به ازای جذب نخبگان تسهیلات دریافت می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد ملی نخبگان در راستای ایجاد شرایطی برای جذب دانش آموختگان برتر در نهادهای فناورانه طرح جذب در نهادهای فناورانه مزین به نام شهید تهرانی مقدم را طراحی نموده است که برگزیدگان این طرح می توانند در...

30 مهر 1401

گام بلند آستان قدس رضوی برای خنثی سازی تحریم ها

آستان قدس رضوی برای اولین بار پیروز به طراحی داخلی دستگاه های صنعت خمیرمایه کشور شده است.

26 مهر 1401

درخشش نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های برتر دنیا

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: در رتبه بندی سال 2023 مؤسسه آموزش عالی تایمز، نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است.

25 مهر 1401

تفاهم نامه ال جی برای افزایش امنیت سایبری خودرو

شرکت رمزنگاری فراکوانتومی را با بهینه سازی الگوریتم در سیستم های اطلاعات تفریح درون خودروی خود ادغام می نماید.

15 مهر 1401

خواص شگفت انگیز آب هویج و زنجبیل

خوردن معجون آب هویج و زنجبیل و زردچوبه علاوه بر فوایدش برای کاهش وزن برای سلامت پوست بسیار مفید است.

10 مهر 1401

پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون جهش فراوری در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: یک میلیارد و 137 میلیون تومان برای مکانیزاسیون جهش فراوری در دیمزار های این شهرستان پرداخت شد.

7 مهر 1401

فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد

درحالی که این روزها شاهد این موضوع هستیم که تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه درون­ سوز رو به کاهش است، نسل هفتم فورد موستانگ پس از مدت ها انتظار علاقمندان، رونمایی شد تا جهت 60 ساله اجداد خود را ادامه دهد. به احتمال زیاد این آخرین پونی کار فورد بوده که طبق...

2 مهر 1401

زاکانی: برآورد دقیقی از اندازه خسارت در تجمعات نداریم

شهردار تهران گفت: در حال حاضر برآورد دقیقی از مقدار خسارت به تاسیسات و مبلمان شهری ناشی از تجمعات دو شب گذشته در تهران نداریم.

2 مهر 1401

افزوده شدن نام سه هواپیمای ایرانی به لیست ناقضان تحریم های آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا نام سه هواپیمای ایرانی را به لیست سیاه خود افزود.

31 شهریور 1401

ضرورت سالم سازی کود در واحد های صنعتی پرورش طیور گلستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی گلستان گفت: سالم سازی کود در تمام واحد های صنعتی پرورش طیور استان لازم است.

30 شهریور 1401

پارک جنگلی تیجوکا، جواهری سبز در همسایگی ریو

پارک ملی تیجوکا در شهر ریودوژانیرو را می توان یکی از جاذبه های این شهر دانست که ماحصل رشد سریع مزارع در قرن هجدهم و برچیده شدن آنها در قرن نوزدهم و کاشت دوباره جنگل است.

24 شهریور 1401

طرز تهیه سس سالسا هالوپینو برای عاشقان طعم تند

اگر دنبال یک سس سالسا تند و تیز هستید تا عطر و طعم متفاوتی به غذاهای خود اضافه کنید، سس سالسا هالوپینو دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید. طعم بی نظیر فلفل هالوپینو باعث تمایز این سس با سایر سس های سالسا می گردد. در سایر انواع سس سالسا، پایه اصلی سس، گوجه...

18 شهریور 1401

کشف شهر گمشده در اعماق اقیانوس

بعضی کارشناسان خواهان ثبت نام شهر گمشده در لیست میراث جهانی هستند تا قبل از اینکه دیر گردد از این شگفتی طبیعی محافظت نمایند. چرا که شهر گمشده با عمر ده ها هزار ساله، به عنوان شاهدی بر نیروی پایدار زندگی دوام آورده است.

9 شهریور 1401
تعداد: (161)