افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی در پی تقاضای زیاد

به گزارش ساعت اینترنت، مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت مرغ در بازار متاثر از افزایش تقاضا و جوجه ریزی در یک ماه اخیر است. البته طی 2 هفته آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب خواهد رسید.

افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی در پی تقاضای زیاد

محمدمهدی یعقوب زاده در مورد نوسانات قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: طی امسال 95 هزار و 469 تن مرغ در استان فراوری شده که برای این اندازه فراوری 62 میلیون و 256 هزار قطعه جوجه ریزی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: پس از اجرای اصلاح نظام یارانه ها کاهش جوجه ریزی ناشی از کاهش مصرف مرغ و افزایش ذخیره مرغ صورت گرفت اما در حال حاضر به علت افزایش مصرف مرغ، اندازه جوجه ریزی افزایش داشته است. در مهر امسال هم اندازه جوجه ریزی در استان نسبت به ماه گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به فراوری بیش از 500 تن مرغ طی 2 ماه آینده اشاره و مطرح نمود: ظرفیت خالی فراوری مرغ در استان 2 میلیون قطعه است که تا انتها سال این ظرفیت کامل خواهد شد. در مهر امسال روزانه بین 470 تا 500 تن فراوری گوشت و توزیع مرغ گرم صورت گرفته است.

یعقوب زاده با بیان اینکه ذخیره بیش از 4000 مرغ منجمد در ماه های گذشته ضمن ایجاد نقدینگی، هزینه مرغداران را تا پنج برابر افزایش داده بود، اعلام کرد: از اردیبهشت امسال در پی اصلاح نظام یارانه ها افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار و افزایش ذخیره مرغ مازاد در مراکز عمده را شاهد بوده ایم که تا شهریور ماه این اندازه ذخیره به مصرف رسید. در حال حاضر ذخیره مرغ کاهش یافته و اندازه مصرف مرغ باید با فراوری مازاد مرغ جبران گردد.

وی در مورد اقدامات اجرا شده مدیریت جهاد کشاورزی برای کنترل نوسانات قیمت مرغ در بازار اعلام نمود: در این راستا اصلاح زنجیره های فراوری با حضور بخش زنجیره فراوری مرغ و تامین اقتصادی 1000 میلیارد تومان برای بخش طیور به وسیله بانک کشاورزی برای جبران چرخش اقتصادی مرغداران در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

ساعت اینترنت خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی در پی تقاضای زیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی در پی تقاضای زیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید