گام بلند آستان قدس رضوی برای خنثی سازی تحریم ها

به گزارش ساعت اینترنت، آستان قدس رضوی برای اولین بار پیروز به طراحی داخلی دستگاه های صنعت خمیرمایه کشور شده است.

گام بلند آستان قدس رضوی برای خنثی سازی تحریم ها

آستان قدس رضوی با اعتماد به متخصصان داخلی، برای اولین بار پیروز به طراحی داخلی دستگاه های صنعت خمیرمایه کشور شده است که می تواند ظرفیت فراوری این محصول برای عرضه در بازار داخلی و صادرات آن را افزایش دهد.

در طرح توسعه سه هزار تنی ظرفیت فراوری کارخانه خمیرمایه رضوی که فاز اول آن فردا به بهره برداری می رسد، برای نخستین بار در کشور دستگاهی نظیر فرمانتور (تخمیرکننده) که تا به امروز از کشور های اروپایی وارد می شد، در داخل کشور ساخته شده و تمامی طراحی های خطوط فراوری، ساخت و نظارت نیز به وسیله متخصصان و تکنسین های داخلی اجرا شده است.

علاوه بر آن، بخش عمده اجرای ابزار دقیق و سایر تجهیزات خطوط نیز در داخل کشور فراوری شده و احتیاج به واردات را برطرف نموده است.

سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی آستان قدس

طرح توسعه ظرفیت فراوری شرکت خمیرمایه رضوی که با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری آستان قدس رضوی اجرایی شده، در فاز اول ظرفیت فراوری سالانه این کارخانه را از 6هزار تن فعلی به 7هزار و 500 تن خواهد رساند و در فاز دوم، این ظرفیت تا سال 1403 به 9هزار تن افرایش می یابد.

در حال حاضر شرکت خمیرمایه رضوی، بیش از 95 درصد خمیرمایه تازه مورد احتیاج کشور، 20 درصد خمیرمایه همگن کشور و 50 درصد خمیرمایه همگن مورد احتیاج خراسان رضوی را تامین می نماید و با توجه به کیفیت بالای خمیرمایه فراوریی، تعداد زیادی از بازار های نو داخلی و خارجی، متقاضی دریافت این محصول هستند که با اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت فراوری، بخشی از این تقاضا ها تامین خواهد شد.

با بهره برداری از این طرح، علاوه بر افزایش ظرفیت فراوری، قیمت تمام شده محصول فراوریی نیز کاهش می یابد و قدرت ورود به بازار های هدف داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

ساعت اینترنت خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گام بلند آستان قدس رضوی برای خنثی سازی تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند آستان قدس رضوی برای خنثی سازی تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید