فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد

به گزارش ساعت اینترنت، درحالی که این روزها شاهد این موضوع هستیم که تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه درون­ سوز رو به کاهش است، نسل هفتم فورد موستانگ پس از مدت ها انتظار علاقمندان، رونمایی شد تا جهت 60 ساله اجداد خود را ادامه دهد. به احتمال زیاد این آخرین پونی کار فورد بوده که طبق الگوی اصلی خود یعنی مدل اولیه معرفی شده در سال 1964 ساخته شده است و آخرین مدل موستانگ است که به شما این امکان را می دهد با ایستادن کنار خودرو و فشردن کلید از روی ریموت این غول هشت سیلندر را به غرش درآورید.

فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد

برخلاف انتظار، این خودرو از پیشرانه برقی بی­ بهره مانده، ولی با فناوری های تازه و ظاهر بروز، به جلب نظر مشتریان امیدوار است. موستانگ 2024 هنوز به پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست و هشت سیلندر 5 لیتری Coyote تنفس طبیعی مجهز می گردد. اما فعلا خبری از پیشرانه هیبریدی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرکی که شایعه شده بود فورد روی نسل تازه موستانگ نصب می نماید نیست.

سال جاری فورد استراتژی مخالف با دوج در پیش گرفته است و طبق اظهار نظر جیم فارلی مدیرعامل فورد در زمانی که بسیاری از رقبا فراوری خودروهای درونسوز را کنار گذاشته اند، این کمپانی دست به فراوری نسل تازه موستانگ آن هم با موتور بنزینی زده است. منظور از این صحبت رونمایی دوج چارجر برقی کانسپتی بوده که مدتی پیش خبرساز شده بود.

نسل تازه فورد موستانگ با کد S650 شناخته می گردد. در نمای جلو در هر چراغ المان های LED سه تایی نصب شده که با نسل قبلی متفاوت بوده و گلگیرهای عقب برای عضلانی نشان دادن این موستانگ عریض تر شده. فورد موستانگ 2024 در دو استایل فستبک و کانورتیبل به بازار عرضه می گردد. نسخه فستبک دارای سقفی کشیده تر بوده تا سوار و پیاده شدن از آن زمانی که کلاه ایمنی به سر دارید ساده تر گردد البته این موضوع اشاره به نگاه ویژه این خودرو ساز به مسابقات 24 ساعته است.

فورد برای اولین بار طراحی ظاهری متفاوتی را برای نسخه مجهز به پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر و نسخه مجهز به موتور 5 لیتری هشت سیلندر موستانگ 2024 اجرا نموده و این دو مدل را به سادگی از طراحی نمای جلویی می توان تشخیص داد. نسخه هشت سیلندر فورد ماستنگ 2024 طراحی متفاوتی در نمای جلویی دارد و جلوپنجره آن به سه قسمت تقسیم شده و ورودی هوای پایینی آن نیز بزرگتر بوده تا هوای بیشتری به موتور هشت سیلندر 32 سوپاپ آن برسد. بعلاوه ورودی های هوای روی کاپوت و اسپلیتر نصب شده در زیر سپر نیز از جمله دیگر تفاوت های ظاهری نسخه هشت سیلندر نسل تازه فورد موستانگ 2024 با مدل چهار سیلندر هستند.

نسخه پایه فورد موستانگ دارای رینگ های 17 اینچی بوده و نسخه های GT دارای رینگ 19 اینچی هستند. به صورت آپشنال هم می توان رینگ 20 اینچی روی نسل تازه فورد ماستنگ نصب کرد. کالیپرهای ترمز برمبو این خودرو در سه رنگ قابل سفارش بوده و 11 رنگ مختلف برای بدنه قابل سفارش بوده که روی آن خط کشی با رنگ و طرح های مختلفی قابل اجراست.

هر دو نسخه چهار و هشت سیلندر فورد موستانگ 2024 را می توان با پکیج ظاهری Bronze دیزاین که شامل رینگ های برنزی و نشان های برنزی بوده سفارش داد. ضمن اینکه با سفارش پکیج پرفورمنس استرس بارهای جلو، دیفرانسیل محدود کننده لغزش Torsen، دیسک های ترمز برمبو 390 میلی متری در جلو و 355 میلی متری در عقب و رینگ های عریض تری در عقب برای این خودرو نصب می گردد. بعلاوه پکیج پرفورمنس فورد موستانگ 2024 شامل دمپرهای تطبیقی MagneRide، صندلی های اسپرت ریکارو و سیستم اگزوز فعال است.

نسخه های GT فورد موستانگ 2024 و مدل های مجهز به پکیج پرفورمنس دارای داکت های خنک کن ترمز، خنک کننده روغن و ویژگی به نام اکتیو Pothole Mitigation و یک ویژگی بسیار جالب به نام ترمز برقی دریفت هستند. ترمز برقی دریفت در واقع چیزی شبیه به ترمز دستی های قدیمی بوده و برای قفل کردن چرخ های عقب از موتورهای الکترونیکی استفاده نموده و فورد اظهار نموده که این سیستم برای راننده های تازه کار طراحی شده تا مهارت های دریفت خود را بهبود دهند. در عین حال این سیستم برای رانندگان دریفت حرفه ای هم مناسب است. (برای انبوهی از ویدیوهای تصادفات موستانگ از تابستان آینده آماده شوید!)

عمده تغییرات ظاهری فورد ماستنگ 2024 در داخل کابین اجرا شده و به عقیده بسیاری از محصولات تازه رونمایی شده بی ام و الگوبرداری نموده است. نسل تازه فورد موستانگ دارای یک نمایشگر رزولوشن بالا 12.4 اینچی در پشت فرمان بوده که در کنار آن یک نمایشگر لمسی 13.2 اینچی برای سیستم تفریح و مالتی مدیا با رابط کاربری SYNC 4 و درگاه آمازون الکسا نصب شده است.

بدین ترتیب داشبورد نسل تازه فورد ماستنگ 2024 کاملا از داشبورد رترواستایل نسل قبلی متمایز بوده و این کوپه عضلانی آمریکایی را مدرن تر جلوه می دهد. کیفیت ساخت کابین بالا به نظر می رسد و گرافیک این نمایشگرها به لطف قناوری Unreal Engine 3D نیز بسیار خیره کننده است. جدا از این نمایشگرهای دیجیتالی و لمسی، هنوز چند کلید فیزیکی برای بعضی عملگرها وجود دارد. اما بیشتر قابلیت های فورد موستانگ از طریق نمایشگر دیجیتالی آن انجام می گردد.

از جمله دیگر ویژگی های مدرن کابین فورد ماستنگ 2024 می توان به پد شارژ وایرلس تلفن همراه، سیستم های ایمنی مختلف همانند کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان جهت و کمکی ترمز دنده عقب اشاره نمود. بعلاوه خروجی های USB در بالای سر شما نصب شده که می توانید دوربین اکشن Cam را برای ضبط تصاویر پیست بدون احتیاج به سیم به آنها متصل کنید. صندلی های فورد موستانگ 2024 به صورت استاندارد دارای تودوزی پارچه ای هستند. اما نسخه های پریمیوم دارای تودوزی طرحدار و دوخت در اطراف نمایشگر پشت فرمان هستند و مدل GT نیز دارای تودوزی چرمی برای صندلی ها است.

خبر بد اینکه پیشرفت خاصی در بخش پیشرانه صورت نگرفته است، اما خبر خوب اینکه موستانگ همچنان با موتور V8 تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی عرضه خواهد شد.

فورد توان موتورهای 2.3 لیتری و 5 لیتری این مدل را اعلام ننموده است، اما عنوان نموده است که موتور V8 یک جعبه ورودی هوای دوگانه و دریچه گاز دوگانه نوآورانه دارد که جریان هوا را بهبود می بخشد و به ادعای فورد قدرتمندترین موتور V8 استاندارد فورد موستانگ است. بنابراین GT تازه باید عملکرد بهتری نسبت به مدل کنونی با توان 460 اسب بخار و گشتاور 569 نیوتن متر داشته باشد که توان مدل 2022 آن به منظور رعایت مقررات آلایندگی 10 اسب بخار کاهش یافته بود. بعلاوه احتمالاً شاهد بهبود عملکرد نسخه اکوبوست باشیم که در مدل کنونی توان 310 اسب بخار و گشتاور 476 اسب بخار فراوری می نماید.

موستانگ کاملاً تازه از تابستان 2023 در ایالات متحده به فروش می رسد. نظر شما در خصوص موستانگ 2024 چیست؟ آیا فورد به مقدار کافی کار نموده است، یا زیاده روی نموده است، به خصوص در خصوص فضای داخلی؟ دیدگاهتان خودتان را برای ما بنویسید.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ

به "فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید