خودرو

کشف شگفت انگیز فسیل یک قصاب کوچک ، عکس

همشهری آنلاین نوشت: فسیلی که کل تاریخچه مارمولک ها را آنطور که می شناسیم تغییر می دهد، کشف شد.

12 آذر 1401

بنز عجیبی که دنیا را زیر و رو کرد ، عکس

کارل بنز فردی که نامش با یکی از مشهورترین برندهای تاریخ اتومبیل سازی گره خورده است، نخستین ماشین جهان را ساخت.

7 آذر 1401

از اتمسفر تا جامپ اسکر؛ استفاده موثر از عناصر وحشت در بازی های ویدیویی

چه کسی می تواند آن حمله قلبی کوچکی را که هنگام تماشا جنازه ای آویزان در کتابخانه اوایل بازی اوت لست 1 متحمل شده، فراموش کند؟ یا زمانی که با استرس بالا در پی پیدا کردن کاغذهایی در جنگلی خوفناک هستید و ناگهان با اسلندرمن روبرو می شوید؟ جامپ اسکرها (Jump Scares)...

5 آذر 1401

عکس ، جزئیات جالب درباره موتور نو سایپا که دو اسب بخار قوی تر است!

سایپا همراه با محصولات جدیدش از پیشرانه ­های نسبتا ارتقا یافته هم پرده ­برداری کرده است که بعضی از آن ها حاصل همکاری با رقیبش ایران­ خودرو است.

30 آبان 1401

پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر محمدهادی قاسمی مجری پروژه بهینه سازی کیفیت و افزایش طول عمر باتری های سرب-کربن پیشرفته، گفت: پروژه بهینه سازی خمیر منفی مورد استفاده در باتری های ایستا نظیر باتری های خودرو، باتری های مصرفی...

17 آبان 1401

رمز گشایی از زبان حیوانات با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، به زودی انسان ها می توانند با حیوانات ارتباط برقرار نمایند. این درحالی است که هم اکنون محققان سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی با زنبورها، فیل ها و نهنگ ها صحبت نمایند. اما کارشناسان بیم آن دارند از چنین قدرتی برای...

10 آبان 1401

افزایش قیمت 5 خودروی پرطرفدار در بازار ، جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا، تارا، کوییک و شاهین

بازار خودرو همچنان در رکود واقع شده است. اما با افزایش قیمت بعضی از خودروها، مردم گمان می نمایند که بازار مجددا رونق گرفته است. این بازار در هفته آینده چه روندی را طی می نماید؟

5 آبان 1401

اولین شاسی بلند پل استار

پل استار، زیرمجموعه ماشین های لوکس الکتریکی شرکت ولوو، اولین شاسی بلند خود را رونمایی کرد. این ماشین که نامش پل استار 3 است، با شاسی بلندهای الکتریکی بنز و ب ام و رقابت می نماید و خودروساز سوئدی امیدوار است بتواند با آن در برابر تسلا هم عرض اندام کند.

29 مهر 1401

38 نقطه حادثه خیز دراصفهان وجود دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 38 نقطه حادثه خیز پرتصادف در استان اصفهان وجود دارد که باید برای ساماندهی آن بودجه مورد احتیاج تأمین گردد.

27 مهر 1401

بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!

پس از آن، اکبر عبدی در دهه شصت توانست نقش آقای قندی در فیلم سینمایی اجاره نشین ها به کارگردانی داریوش مهرجویی و نقش غلامرضا در فیلم سینمایی مادر به کارگردانی علی حاتمی را به خوبی ایفا نماید و برای همواره در فکر مخاطب و منتقد ماندگار گردد.

17 مهر 1401

تفاهم نامه ال جی برای افزایش امنیت سایبری خودرو

شرکت رمزنگاری فراکوانتومی را با بهینه سازی الگوریتم در سیستم های اطلاعات تفریح درون خودروی خود ادغام می نماید.

15 مهر 1401

مدل ابررسانایی با 100 هزار معادله اکنون به یاری هوش مصنوعی فقط 4 معادله دارد

الکترون هایی که از میان شبکه ها گذر می کنند، اصلاً مانند کره های نقره ای زیبا در یک ماشین بازی عمل نمی کنند. آن ها در پایکوبی های جمعی تار می شوند و خم می شوند، تازه اگر ماهیت موج مانند آنها را در نظر بگیرید، تصورشان هم سخت است، چه برسد به محاسبه عملکردشان.

8 مهر 1401

راهکارهای ساده برای کاهش مواجهه دانش آموزان با آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: مواجهه بچه ها با آلودگی هوا با کاهش سطح عملکرد و تمرکز آنان بعلاوه بروز بیماری های تنفسی، آسم، آلرژی و کاهش عملکرد ریه در ارتباط است.

4 مهر 1401

فورد موستانگ 2024 سرکش تر از قبل به میدان آمد

درحالی که این روزها شاهد این موضوع هستیم که تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه درون­ سوز رو به کاهش است، نسل هفتم فورد موستانگ پس از مدت ها انتظار علاقمندان، رونمایی شد تا جهت 60 ساله اجداد خود را ادامه دهد. به احتمال زیاد این آخرین پونی کار فورد بوده که طبق...

2 مهر 1401

مقایسه سانتافه با سورنتو؛ دوئل شاسی بلند های چهار میلیاردی

خبرنگاران- مقایسه سانتافه با سورنتو، یعنی دوئل شاسی بلندی های چهار میلیاردی. قیمت سانتافه مدل 2018 در بازار به سه میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده و خریداران سورنتو 2018 برای این محصول الان کمی بیش از چهار میلیارد تومان ناقابل پرداخت می نمایند. در بازار مدل...

29 شهریور 1401

زمان مرحله سوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد

قرعه کشی سومین مرحله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز دوشنبه، 21 شهریور ساعت 14 انجام می شود.

23 شهریور 1401

دمپایی با سیستم پارک اتوماتیک!

برخلاف بسیاری از خودروسازان دیگر، نیسان از وقت آزاد خود برای جفت کردن دمپایی به طور اتوماتیک استفاده می نماید و آن ها را مجهز به سیستم پارک اتوماتیک نموده است!

21 شهریور 1401

معرفی کامل تفریحات سافاری کیش

تفریحات جزیره کیش همگی مثال زدنی و خاص هستند، در کل افراد این شهر را بخاطر تفریحات خاصی که دارد دوست دارند و می پسندند. تور کیش بدلیل تفریحات خاصی که در آن به مسافران و گردشگران ارائه می گردد بسیار پرطرفدار است. امکانات تفریحی مانند بانجی جامپینگ، سافاری...

12 شهریور 1401

کولرگازی نو شیائومی با قابلیت تنظیم دمای سریع و عملکرد بهینه

شیائومی کاتالوگ گسترده ای از محصولات خانگی با نام تجاری میجیا دارد که در آن دستگاه هایی مانند کتری، جاروبرقی رباتیک، تصفیه کننده هوا، ماشین لباسشویی، یخچال، رطوبت گیر و حتی آبگرمکن به چشم می خورند.

7 شهریور 1401

وزارت صمت: بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند که دلیل هم نبود خودرو های مالی در بازار است.

26 مرداد 1401
تعداد: (85)