وزارت صمت: بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند

به گزارش ساعت اینترنت، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند که دلیل هم نبود خودرو های مالی در بازار است.

وزارت صمت: بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند

به گزارش تسنیم، عبداله توکلی لاهیجانی در نمایشگاه برنامه تحولی در صنعت خودروی ایران اضافه نمود: در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خورو های مالی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در خودرو های مالی مصرف سوخت در کمترین اندازه واقع شده است و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است بعلاوه در خودرو های مالی باید وزن خودرو را کاهش داد در حالیکه نباید از امکانات و تجهیزات آن است.

توکلی اضافه نمود: خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازان یک محصول در طول سال های مختلف تغییر می نمایند و واسطه هایی بین قطعه ساز و خودروساز واقع شده است که باعث افزایش قیمت می شوند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ما اکنون با فراوری سالانه حدود 900 هزار خودرو، رتبه هجدهم جهان در فراوری خودرو را داریم و هدف گذاری شده تا به فراوری 3 میلیون دستگاه در سال برسیم.

وی اضافه نمود: شاخص های نظیر نیروی کار مقرون به صرفه، انرژی مقرون به صرفه و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش فراوری و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکت های خارجی داشته باشیم.

توکلی گفت: در قوای محرکه ظرفیت فراوری برای 2 میلیون و 500 هزار خودرو را داریم و در خط بدنه هم این ظرفیت ها برای رسیدن به هدف 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد.

وی اضافه نمود: از سال 97 ظرفیت فراوری ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه فراوری می شد هم کامل نبود و در پارکینگ ها می ماند.

منبع: فرارو

به "وزارت صمت: بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت صمت: بیش از 50 درصد خانوار ها فاقد خودرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید