بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!

به گزارش ساعت اینترنت، پس از آن، اکبر عبدی در دهه شصت توانست نقش آقای قندی در فیلم سینمایی اجاره نشین ها به کارگردانی داریوش مهرجویی و نقش غلامرضا در فیلم سینمایی مادر به کارگردانی علی حاتمی را به خوبی ایفا نماید و برای همواره در فکر مخاطب و منتقد ماندگار گردد.

بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!

ساعت اینترنت | اکبر عبدی، متولد 4 شهریور 1339 در تهران است و از سال 1358 فعالیت حرفه ای خود را در عرصه بازیگری شروع کرد. او چهار سال بعد یعنی در سال 1362 توانست به تلویزیون راه پیدا کند و نقش های متفاوتی را ایفا نماید.

به گزارش ساعت اینترنت ، او در محله بهداشت، محله برو بیا و بازم مدرسه ام دیر شد با ظاهر و فیزیکش، نقش های بچگانه را ماندگار بازی کرد. میمیک و لحن جذابی داشت و حضورش مقابل دوربین راحت و صمیمی بود. مردم او را دوست داشتند و خیلی زود اکبر عبدی میان مردم محبوب شد.

پس از آن، اکبر عبدی توانست نقش آقای قندی در فیلم سینمایی اجاره نشین ها به کارگردانی داریوش مهرجویی و نقش غلامرضا در فیلم سینمایی مادر به کارگردانی علی حاتمی را به خوبی ایفا نماید و برای همواره در فکر مخاطب و منتقد ماندگار گردد.

اکبر عبدی در نقش آقای قندی در اجاره نشین ها

البته به اعتقاد منتقدان، حضور اکبر عبدی در بعضی پروژه های سینمایی نه تنها اعتبار بازیگری او را جلا نبخشید، بلکه منجر به افول بازی او نیز شد. از جمله آن ها نیز می توان به عشقولانس، چهار اصفهانی در بغداد، یکی برای همه و... اشاره نمود

آثار و افتخارات اکبر عبدی

اکبر عبدی در طول 4 دهه فعالیت خود افتخارات زیادی را کسب نموده است از میان افتخارات او می توان به کسب سیمرغ بلورین بازیگر نقش دوم مرد در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، کسب سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل مرد ئر سی امین دوره جشنواره بین المللی فجر، نامزدی دریافت جایزه در بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره نمود.

او سابقه نقش آفرینی در آثاری همانند اتومبیل، مادر، رویای نیمه شب تابستان، تلفن همراه رییس جمهور، تارزن و تارزان، اخراجی ها، مذاکرات مستقیم آقای عبدی، شاباش، در مدت معلوم، افراطی ها، آدم برفی، اجاره نشین ها، قندون جهیزیه، عشقولانس، رسوایی، رسوایی 2، معراجی ها، کلاغ پر، مردی که موش شد، آدم باش، آشغال های دوست داشتنی، ایکس لارج، سارق عروسکها، سوء تفاهم، گوشواره، ناصرالدین شاه آکتور سینما و غریبه را داشته است.

منبع: فرادید

به "بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید