پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد

به گزارش ساعت اینترنت به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر محمدهادی قاسمی مجری پروژه بهینه سازی کیفیت و افزایش طول عمر باتری های سرب-کربن پیشرفته، گفت: پروژه بهینه سازی خمیر منفی مورد استفاده در باتری های ایستا نظیر باتری های خودرو، باتری های مصرفی در نیروگاه ها و مراکز مخابراتی و ... با هدف افزایش کیفیت و طول عمر این قبیل باتری ها در سازمان جهاد دانشگاهی تهران انجام می گردد.

پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد

وی عنوان نمود: باتری های سرب - اسید پیشینه ای طولانی در ذخیره سازی انرژی دارند و می توان آن ها را برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده کرد.

وی با بیان این که به دلیل گستردگی و تنوع مصرف این نوع باتری، تحقیقات فراوانی در جهان برای افزایش کیفیت این باتری ها در حال اجرا است، ادامه داد: شرکت های ایرانی هم سابقه طولانی در فراوری این نوع باتری دارند و سرمایه گذاری خوبی برای ارتقای کیفیت محصولات خود انجام می دهند.

این پروژه در قالب یک قرارداد تحقیقاتی با کارفرمای ایرانی انجام می گردد

قاسمی با بیان این که این پروژه در قالب یک قرارداد تحقیقاتی با کارفرمای ایرانی انجام می گردد، اضافه کرد: نتیجه اجرای این طرح تحقیقاتی، دستیابی به فن آوری فراوری باتری سرب - کربن و افزایش کیفیت خمیر منفی باتری با استفاده از ترکیبات ویژه کربنی خواهد بود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی کاهش مشکل سولفاته شدن باتری ها را از مزایای باترهای سرب - کربن برشمرد و اضافه کرد: با برطرف یا کاهش مشکل سولفاته شدن در باتری های سرب - اسید، طول عمر این باتری ها به شدت افزایش می یابد.

مجری این طرح تحقیقاتی با بیان این که باتری های سرب - اسیدی به وسیله تأمین نماینده های بزرگ جهانی عرضه می شوند و بیشترین سهم بازار را در میان تجهیزات ذخیره انرژی و باتری های قابل شارژ از نظر ارزش فروش و از نظر فراوری مگاوات ساعت دارند، گفت: در حال حاضر بازار جهانی باتری های خودرو بالغ بر 25 میلیارد دلار و برای باتری های صنعتی حدود 10 میلیارد دلار در سال است.

وی اضافه کرد: مزایایی از قبیل متمرکز و فشرده بودن، استفاده و استقرار راحت، مالی بودن و پاسخ فوری برای ورود و خروج انرژی با باتری، استفاده از باتری های سرب - اسیدی را توسعه داده و بازار آن رو به رشد است.

قاسمی در ادامه شرح داد: بیشتر باتری های صنعتی برای کاربردهای ایستا استفاده می شوند تا یک منبع برق ایمن برای تجهیزات حساس و حیاتی نظیر تجهیزات مخابراتی، شبکه های داده، و محدوده بزرگی از کاربردهایی که تداوم تأمین برق در آن ها لازم است، فراهم نمایند.

مجری طرح بهینه سازی خمیر منفی باتری، برای افزایش طول عمر و کیفیت، در بخش دیگری از سخنانش شرح داد: هر چه ظرفیت فراوری برق از منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی آبی، انرژی باد، انرژی خورشیدی، انرژی گرمایی و انرژی زیست توده بیشتر می گردد، احتیاج به ذخیره سازی انرژی در شبکه های برق هم به طرز فزآینده ای به یک مقوله مهم تبدیل می گردد و باید متناسب با احتیاج صنایع در جهت افزایش کارایی و کیفیت باتری ها تحقیقات بیشتری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید