ضرورت سالم سازی کود در واحد های صنعتی پرورش طیور گلستان

به گزارش ساعت اینترنت، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی گلستان گفت: سالم سازی کود در تمام واحد های صنعتی پرورش طیور استان لازم است.

ضرورت سالم سازی کود در واحد های صنعتی پرورش طیور گلستان

پری کرمی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور تمام واحد های طیور صنعتی در استان گلستان ملزم به اجرای روند سالم سازی کود با نظارت کارشناسان دامپزشکی هستند.

او اضافه نمود: کود حاصل از پرورش طیور از عوامل تهدید کننده سلامت انسان، طیور و محیط زیست به شمار می رود و می تواند از مهمترین فاکتور های انتشار عوامل بیماری زا باشد.

کرمی گفت: منظور از کود مرغی مجموعه ترشحات تنفسی، ادرار و مدفوع دفع شده در بستر مرغداری ها است که به منظور سالم سازی یا عقیم سازی قبل از بارگیری در محل مناسب انباشته شده و با پلاستیک و لایه ای از خاک پوشانده می گردد.

او اضافه نمود: نحوه صحیح برخورد با این کود ها و سالم سازی کود در تمام واحد های صنعتی تاثیر بسزایی در کاهش بار میکروبی و ویروسی دارد و نهایتا انتقال کود هم با امنیت بیشتری انجام خواهد شد.

کرمی گفت: پس از دوره پنج یا 6 روزه طی فرایند های تخمیری و شیمیایی که در کود انجام می گردد حرارت کود به 55 درجه می رسد و همین تغییرات منجر به از بین رفتن بسیاری از این عوامل بیماری زا می گردد.

او گفت: به منظور حصول اطمینان از منتقل نشدن عامل بیماری در گله های واجد بیماری و تلفات غیر متعارف، سالم سازی کود با نظارت مستقیم کارشناسان دولتی ادارات دامپزشکی شهرستان ها انجام می گردد.

ساعت اینترنت گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت سالم سازی کود در واحد های صنعتی پرورش طیور گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت سالم سازی کود در واحد های صنعتی پرورش طیور گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید