موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند

به گزارش ساعت اینترنت به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چالش هایی که به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری شرکت های دانش بنیان و بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور احصا شده تا با اجرای پروژه های فناورانه و نوآورانه به پاسخ برسند.

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند

تامین خوراک با کیفیت آبزیان، پوشش ریسک و تامین هزینه طرح های اصلاح نژادی، توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی، کشت گسترده ماکروجلبک در سواحل جنوبی، توجه به گونه های بومی آبزیان و تسیهل و تسریع در صدور مجوزات از جمله این چالش ها و موانع است که به همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی و مشارکت شرکت های دانش بنیان احتیاج دارد.

این چالش ها با تعریف پروژه هایی چون تغذیه استخرهای پرورش ماهیان گرمابی با استفاده از میکروجلبک، استخراج اگار و کاراگینان از ماکروجلبک پرورش یافته، فراوری جلبک خشک اسپیرولینا، فراوری محصولات حاصل از فرآوری جلبک، فراوری ماسک های آرایشی و بهداشتی، مولد سازی، تکثیر و پرورش ماهیان خاویار دورگه سریع الرشد، فراوری تجاری امگا 3، ژلاتین و کلاژن از ضایعات آبزیان و غیره برطرف خواهد شد.

کارشناسان بر این عقیده اند که به کارگیری علم و فن آوری، علاوه بر توسعه کمی بهره برداری از دریا در زمینه های گوناگون از جمله صنعتی، مالی، پژوهشی، نظامی، گردشگری و غیره باعث افزایش کیفیت استفاده و نیز کاهش هزینه های بهره برداری می گردد.

این باور وجود دارد که توسعه فناوری از یک سو احتیاجمند توسعه دانش و از سوی دیگر عامل تسریع توسعه علم و دانش در کشور است و در نتیجه سرمایه گذاری بر روی فن آوری های دریایی باعث جهش علمی قابل توجهی در کشور می گردد که پیامدهای مثبت مالی و اشتغالی را نیز به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید