علم و تکنولوژی

اکتشاف تازه جیمز وب در خصوص سیاره ای فراخورشیدی؛ ارسال اطلاعات جَو یک آسمان دوردست به زمین

تلسکوپ فضایی جیمز وب در تازه ترین رصد خود پیروز به شناسایی مشخصات تقریبا کاملی از مولکول ها، اتم ها و مواد شیمیایی موجود در آسمان ِ جهانی دوردست شد.

29 آذر 1401

روباتی که برترین دوست شما می گردد ، هوش مصنوعی قدرتمند ، تشخیص دقیق احساسات کاربر

جدیدترین روبات تعاملی و خانگی سال در جریان نمایشگاه CES2019 معرفی گردید. این روبات که Kiki نام دارد، می تواند تبدیل به بهترین دوست شما گردد.

29 آذر 1401

دیوارهای الکترونیک مرزی جایگزین طرح پر خرج ترامپ می شوند؟ ، 5 میلیارد دلار صرفه جویی ، توانایی تشخیص سریع سابقه دارها

ایده های دونالد ترامپ در مورد دیوار کشی در مرزها و به ویژه در مرز مکزیک همچنان پا برجا و جنجالی است اما به نظر می رسد راههایی وجود دارد که بتوان مرزها را به شکلی متفاوت با آنچه مدنظر دونالد ترامپ است کنترل کرد.

28 آذر 1401

مایکروسافت برای بچه ها نابینا طرحی ویژه دارد ، امکان برنامه نویسی فیزیکی با یاری ابزارهای هوشمند

شرکت مایکروسافت اعلام نموده که برای بچه ها نابینا طرحی ویژه دارد تا بتوانند با یاری ابزارهای فیزیکی اقدام به برنامه نویسی نمایند. این طرح با هدف حمایت از بچه های اجرایی می گردد که به برنامه نویسی علاقه دارند اما به دلیل نابینا بودن از انجام این کار محروم...

26 آذر 1401

دث استرندینگ 2 رسما برای پلی استیشن 5 معرفی گردید؛ تریلر آن را ببینید

طی رویداد گیم اواردز 2022 که امروز صبح برگزار گردید، بیشتر از اهدای جوایز، شاهد رونمایی تعدادی بازی بودیم و ساخته نو هیدئو کوجیما هم یکی از بازی های نو معرفی گردیده بود. دث استرندینگ 2 (Death Stranding 2) با نامی موفت رسما برای کنسول پلی استیشن 5 معرفی گردید و تریلری...

19 آذر 1401

سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ، چه برنامه هایی برای بچه های خردسال مناسب است؟

استفاده از فضای دیجیتال زمان استانداردی دارد که ایده آل است و ممکن است دستیابی به آن سخت باشد پس بهتر است زمان فرزندتان را با حضور و انتخاب برنامه مناسب مدیریت کنید.

17 آذر 1401

کشف شگفت انگیز فسیل یک قصاب کوچک ، عکس

همشهری آنلاین نوشت: فسیلی که کل تاریخچه مارمولک ها را آنطور که می شناسیم تغییر می دهد، کشف شد.

12 آذر 1401

از اتمسفر تا جامپ اسکر؛ استفاده موثر از عناصر وحشت در بازی های ویدیویی

چه کسی می تواند آن حمله قلبی کوچکی را که هنگام تماشا جنازه ای آویزان در کتابخانه اوایل بازی اوت لست 1 متحمل شده، فراموش کند؟ یا زمانی که با استرس بالا در پی پیدا کردن کاغذهایی در جنگلی خوفناک هستید و ناگهان با اسلندرمن روبرو می شوید؟ جامپ اسکرها (Jump Scares)...

5 آذر 1401

اکتشاف تازه جیمز وب از سیاره ای فراخورشیدی

تلسکوپ فضایی جیمز وب در تازه ترین رصد خود پیروز به شناسایی مشخصات تقریبا کاملی از مولکول ها، اتم ها و مواد شیمیایی موجود در آسمان ِ جهانی دوردست شد.

3 آذر 1401

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چالش هایی که به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری شرکت های دانش بنیان و بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری...

1 آذر 1401

عکس ، حضور بشقاب پرنده های عجیب و غریب در کوه

همشهری آنلاین نوشت: دستگاه های عجیب و غریبی که شبیه بشقاب پرنده ها هستند قرار است در کوه ها نصب شوند تا مردم را از ریزش بهمن در امان نگه دارند.

24 آبان 1401

پروژه افزایش طول عمر باتری های سرب، کربن کلید خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر محمدهادی قاسمی مجری پروژه بهینه سازی کیفیت و افزایش طول عمر باتری های سرب-کربن پیشرفته، گفت: پروژه بهینه سازی خمیر منفی مورد استفاده در باتری های ایستا نظیر باتری های خودرو، باتری های مصرفی...

17 آبان 1401

رمز گشایی از زبان حیوانات با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، به زودی انسان ها می توانند با حیوانات ارتباط برقرار نمایند. این درحالی است که هم اکنون محققان سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی با زنبورها، فیل ها و نهنگ ها صحبت نمایند. اما کارشناسان بیم آن دارند از چنین قدرتی برای...

10 آبان 1401

سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

در حال حاضر 9 دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، اما این اتفاق هنوز برای سازمان راهداری نیفتاده است.

3 آبان 1401

درخشش نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های برتر دنیا

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: در رتبه بندی سال 2023 مؤسسه آموزش عالی تایمز، نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است.

25 مهر 1401

بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!

پس از آن، اکبر عبدی در دهه شصت توانست نقش آقای قندی در فیلم سینمایی اجاره نشین ها به کارگردانی داریوش مهرجویی و نقش غلامرضا در فیلم سینمایی مادر به کارگردانی علی حاتمی را به خوبی ایفا نماید و برای همواره در فکر مخاطب و منتقد ماندگار گردد.

17 مهر 1401

تفاهم نامه ال جی برای افزایش امنیت سایبری خودرو

شرکت رمزنگاری فراکوانتومی را با بهینه سازی الگوریتم در سیستم های اطلاعات تفریح درون خودروی خود ادغام می نماید.

15 مهر 1401

اطلاعیه مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تمدید زمان استفاده از بسته های اینترنت

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه ای توضیحاتی را درباره تمدید زمان استفاده از بسته های اینترنت ارائه کرد.

12 مهر 1401

چگونه شبکه های اجتماعی می توانند جان نوجوانان را تهدید نمایند؟

تحقیقات نو نشان می دهد شبکه های اجتماعی می توانند سلامت روان نوجوانان را به خطر انداخته و حتی جان آن ها را تهدید نمایند.

10 مهر 1401

مدل ابررسانایی با 100 هزار معادله اکنون به یاری هوش مصنوعی فقط 4 معادله دارد

الکترون هایی که از میان شبکه ها گذر می کنند، اصلاً مانند کره های نقره ای زیبا در یک ماشین بازی عمل نمی کنند. آن ها در پایکوبی های جمعی تار می شوند و خم می شوند، تازه اگر ماهیت موج مانند آنها را در نظر بگیرید، تصورشان هم سخت است، چه برسد به محاسبه عملکردشان.

8 مهر 1401
تعداد: (168)