افزوده شدن نام سه هواپیمای ایرانی به لیست ناقضان تحریم های آمریکا

به گزارش ساعت اینترنت، وزارت بازرگانی آمریکا نام سه هواپیمای ایرانی را به لیست سیاه خود افزود.

افزوده شدن نام سه هواپیمای ایرانی به لیست ناقضان تحریم های آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد وزارت بازرگانی آمریکا امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد نام سه هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به خطوط هوایی ایران را که خدمات باربری به روسیه ارائه می داد، به لیست هواپیما هایی که قوانین کنترلی آمریکا را در راستای بخشی از تحریم های دولت بایدن علیه روسیه نقض نموده اند، اضافه می نماید.

طبق این گزارش، دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا مدعی شده هواپیما هایی را شناسایی نموده که از سوی خطوط هوایی ماهان، فارس ایر قشم و ایران ایر در اختیار قرار داشتند و اقدام به پرواز و انتقال کالا از جمله موارد الکترونیکی به روسیه نموده اند که به نظر می رسد نقض قوانین کنترلی صادرات در زمینه روسیه به شمار میرود. بر اساس این گزارش، این هواپیماها، نخستین هواپیما های ایرانی هستند که در این زمینه شناسایی شده اند.

بعلاوه طبق ادعای وزارت بازرگانی آمریکا، اکنون 183 هواپیما شناسایی شده اند که به علت نقض قوانین صادراتی، در این لیست قرار دارند. لازم به ذکر است این سه هواپیمای ایرانی که امروز اعلام شد در لیست ناقضان تحریم های آمریکا قرار می گیرند، پیش از این نیز تحت محدودیت های دیگری نیز قرار گرفته بودند.

ساعت اینترنت بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزوده شدن نام سه هواپیمای ایرانی به لیست ناقضان تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزوده شدن نام سه هواپیمای ایرانی به لیست ناقضان تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید