معماری و عمران

دیوارهای الکترونیک مرزی جایگزین طرح پر خرج ترامپ می شوند؟ ، 5 میلیارد دلار صرفه جویی ، توانایی تشخیص سریع سابقه دارها

ایده های دونالد ترامپ در مورد دیوار کشی در مرزها و به ویژه در مرز مکزیک همچنان پا برجا و جنجالی است اما به نظر می رسد راههایی وجود دارد که بتوان مرزها را به شکلی متفاوت با آنچه مدنظر دونالد ترامپ است کنترل کرد.

28 آذر 1401

روایت و عکس های دست اول از سفر نیم قرن پیش انسان به ماه

زومیت نوشت: نیم قرن پیش در چنین روزهایی آخرین فضانوردانی که روی ماه گام برداشتند، سفرشان را شروع کردند. در 50 سالگی آپولو 17، به تصاویر بازسازی شده این مأموریت نگاه می اندازیم.

20 آذر 1401

راز تابوت های نوتردام آشکار شد

باستان شناسان کشف دو تابوت دان در زیر کلیسای تاریخی نوتردام را شگفت آور توصیف نموده بودند و اکنون محققان جزئیات بیشتری درباره این اکتشاف منتشر نموده اند.

19 آذر 1401

از اتمسفر تا جامپ اسکر؛ استفاده موثر از عناصر وحشت در بازی های ویدیویی

چه کسی می تواند آن حمله قلبی کوچکی را که هنگام تماشا جنازه ای آویزان در کتابخانه اوایل بازی اوت لست 1 متحمل شده، فراموش کند؟ یا زمانی که با استرس بالا در پی پیدا کردن کاغذهایی در جنگلی خوفناک هستید و ناگهان با اسلندرمن روبرو می شوید؟ جامپ اسکرها (Jump Scares)...

5 آذر 1401

با این 6 روش شوره زدن مژه ها را از بین ببرید!

همان عاملی که شوره سر را ایجاد می نماید، باعث شوره زدن در لبه های پلک نیز می گردد و در سنین میانسالی و در خانم ها شایع تر است.

11 آبان 1401

سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

در حال حاضر 9 دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، اما این اتفاق هنوز برای سازمان راهداری نیفتاده است.

3 آبان 1401

مراجعه 1700 سیل زده برای دریافت خسارات ناشی از سیل در یزد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی در سیل اخیر استان یزد دچار آسیب شدند.

24 مهر 1401

هوبارت یکی از شهرهای دیدنی استرالیا به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، هوبارت یکی از شهرهای دیدنی استرالیا به شمار می رود.

16 مهر 1401

تصاویر ، جشن هواداران دوآتیشه هری پاتر در ایستگاه قطار

ایستگاه راه آهن کینگز کراس لندن محل برگزاری جشن هواداران دو آتیشه مجموعه رمان های تخیلی هری پاتر شد.

14 شهریور 1401

کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن مرکز

از ابتدای تابستان تا به امروز بازار زمین و املاک کلنگی با کمترین حجم معاملات روبه رو بوده و از نگاه واسطه ها، کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن به شمار می آید.

2 شهریور 1401

بعد از رفتن به باشگاه این 4 نوشیدنی را بنوشید

همه ما عادت داریم بعد از ورزش آب بنوشیم اما چرا به جای آب، نوشیدنی دیگری را امتحان نکنیم که به اندازه آب مفید است؟

18 مرداد 1401

هتل الیت ورلد وان ، هتل 5 ستاره مرکز شهر وان ترکیه

اگر قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارید، یکی از هتل های بی نظیر برای اقامت هتل الیت ورلد وان می باشد که دارای معماری نئوکلاسیک و دارای وای فای رایگان، تلویزیون ال سی دی و مینی بار، مرکز آب گرم با حمام، سونا و استخر سرپوشیده است.

15 مرداد 1401

دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!

پاریس شهری که در فرانسه قرار گرفته و کلی جاذبه حیرت انگیز زیبا از جمله دیوار عشق، موزه لوور، موزه اورسای، کاخ ورسای، کلیسای نوتردام، برج ایفل و … را در خود جای داده است که قلم از ادامه دادن به فهرست کردن نامها عاجز است, اما مورد اصلی و حیرت انگیز دیگر...

14 مرداد 1401

مهارت های خیاط ، هر آنچه که یک خیاط باید بداند

چه یک رفوکار ساده باشید، چه یونیفورم های صنعتی بدوزید و چه در یک مزون بسیار شیک و گران قیمت روی پارچه های سنگ دوزی شده، برای مهمانی های مجلل لباس بدوزید، چه دوزنده لباس های رؤیایی برای عروس و داماد باشید، یک خیاط هستید. هرچند توانایی هر کدام از این زیرمجموعه...

9 مرداد 1401

بهره برداری از چندین سیتی سنتر فاقد انتها کار در اهواز

به گزارش خبرنگاران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با بیان اینکه بهره برداری از ساختمان های فاقد سرانجام کار، وجاهت قانونی ندارد، گفت: در حال حاضر چندین سیتی سنتر و مجتمع تجاری بزرگ در اهواز که فاقد سرانجام کار هستند، به بهره برداری رسیده اند.

25 تیر 1401

ساختمان های نمادین دنیا

ساختمان های نمادینزمین سرسبز، کوه های برف پوشیده، غنچه های گل یا رودخانه ای زلال و روان از چشم اندازهای زیبا هستند. همه اینهایی که گفتیم از زیبایی های طبیعی بودند اما انسان می تواند با ساختن ساختمان های زیبا به خلق چشم اندازهای بهتر یاری کند. در دنیا...

5 تیر 1401

شهر جادویی رووانیمی در فنلاند؛ زادگاه بابانوئل

شهر رووانیمی در فنلاند را زادگاه بابانوئل می دانند و به همین علت عده زیادی از مردم دنیا در زمان تعطیلات کریسمس، برای تماشا بابانوئل و سورتمه سواری به این شهر سفر می نمایند.

5 خرداد 1401

موزه آینده در دوبی افتتاح شد

مقام های #دوبی روز گذشته به طور رسمی موزه آینده را افتتاح کردند و از امروز درهای آن را به روی عموم مردم گشودند.

4 خرداد 1401

طعم دلپذیری از مزه های مختلف در رستوران های مرکز بحرین

یکی از موارد جدایی ناپذیر در هر سفری برای اغلب گردشگران، رفتن به رستوران های مختلف هر شهر و کشور و چشیدن دستپخت سرآشپزان آن است. گردشگران با رفتن به رستوران با فرهنگ غذایی هر کشور و مردمش آشنا شده و با امتحان طعم و مزه غذاهای آن سرزمین می توانند به لیست...

16 اردیبهشت 1401

افتتاح مدرسه شش کلاسه خیری در منطقه ها روستایی هیرمند

معاون مشارکت های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه شش کلاسه خیری در روستای آل گرگ بخش مرکزی شهرستان هیرمند افتتاح شد.

10 اردیبهشت 1401
تعداد: (54)