کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن مرکز

به گزارش ساعت اینترنت، از ابتدای تابستان تا به امروز بازار زمین و املاک کلنگی با کمترین حجم معاملات روبه رو بوده و از نگاه واسطه ها، کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن به شمار می آید.

کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن مرکز

به گزارش دنیای اقتصاد، تعداد معاملات زمین و املاک کلنگی در تهران به حداقل رسیده است. در نخستین ماه تابستان سال جاری با وجود اینکه بیش از هشت هزار فقره معامله املاک با کاربری مسکونی در شهر تهران اجرا شده است، اما به اذعان واسطه ها سهم خانه های کلنگی که با انگیزه تخریب و نوسازی معامله می گردد، در بسیاری از محله های مصرفی تهران انگشت شمار بوده است.

رکود سنگین ساختمانی که دست کم شش سال پیاپی ادامه پیدا نموده و اکنون وارد هفتمین سال شده است را می توان عامل اصلی عدم تمایل به خرید املاک کلنگی در بازار تابستانی سال جاری عنوان نمود. سازنده هایی که هنوز واحدهای تکمیل شده در پروژه های چند سال اخیر را نفروخته اند، حتی اگر سرمایه نقدی کافی داشته باشند باز هم علت موجهی برای ورود به بازار زمین ندارند.

تنها یک گروه از سرمایه گذاران ملکی که سازنده حرفه ای به شمار نمی آیند اما با توجه به سرمایه قابل توجهی که در اختیار دارند، آپارتمان را گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت نمی دانند، نسبت به خرید زمین ابراز تمایل نموده و بعضا معاملات خود را در طول دو ماه اخیر انجام داده اند.

آنالیز فایل های موجود در موتورهای جست وجوی آگهی های ملکی در بخش املاک کلنگی و زمین حکایت از آن دارد که عرضه این املاک در منطقه ها میانه رو به پایین به مراتب بیشتر از منطقه ها میانه و شمالی شهر است. در جدول زیر تعدادی از فایل های کلنگی عرضه شده در بازار مسکن مرکز با قید طول بر که یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار در ارزش زمین است، گردآوری شده است.

منبع: فرارو

به "کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم رونق ترین ناحیه بازار مسکن مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید