بعد از رفتن به باشگاه این 4 نوشیدنی را بنوشید

به گزارش ساعت اینترنت، همه ما عادت داریم بعد از ورزش آب بنوشیم اما چرا به جای آب، نوشیدنی دیگری را امتحان نکنیم که به اندازه آب مفید است؟

بعد از رفتن به باشگاه این 4 نوشیدنی را بنوشید

بگذارید رو راست باشیم! مزه آب بعد از مدتی خسته کننده می شود اما بی آبی بعد از ورزش هم اثرات مخربی دارد. خبر خوب این است که آب تنها نوشیدنی نیست که می توانید بعد از ورزش از آن استفاده کنید. در اینجا ما 4 نوشیدنی دیگر را به شما معرفی می کنیم که درست مانند آب، بی آبی بدن را جبران می کنند:

1- شیر کاکائو

این یک خبر خوب برای دوستداران شکلات است! شیر کاکائو همچنین حاوی کربوهیدرات های ساده است که آن را به گزینه ای عالی برای ریکاوری بعد از ورزش تبدیل می کند.مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش، به بازیابی ماهیچه ها کمک می کند و گلیکوژن از دست رفته آنها را جایگزین می کند. پس کربوهیدرات و پروتئین موجود در این ماده بهترین مرهم برای ماهیچه های خسته تان می باشد!

وقتی در حین ورزش به خاطر عرق کردن مقدار زیادی الکترولیت از دست می دهید، مغز خسته می شود و ماهیچه ها دچار گرفتگی می شوند. در این حالت شیر کاکائو می تواند به کمک تان بیاید. چرا که حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

اثرات مفید نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش:

  • حاوی مقدار زیادی آب است
  • بازسازی الکتولیت های از دست رفته
  • کربوهیدرات های موجود در آن جایگزین گلیکوژن های از دست رفته ماهیچه ها می شوند.

2- آب نارگیل

حالا دلیلی دیگر برای دوست داشتن آب نارگیل دارید! همه ما خواص بی شمار آب نارگیل، مانند آنتی اکسیدان بالا و مواد مغذی که دارد، را می دانید. پس نباید تعجب کرد که نوشیدنی عالی برای بعد از ورزش است. آب نارگیل هم محتوی درصد بالایی الکترولیت مانند پتاسیم و منیزیم است. مطالعات نشان داده آب نارگیل درست به مقدار نوشیدنی های معمول بعد از ورزش مفید است. اما همین تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب نارگیل ممکن است منجر به نفخ شود. آب نارگیل همچنین سدیم کم تری در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی دارد. اما سدیم برای بازسازی بعد از ورزش بسیار مهم است. پس ممکن است ورزشکاران سنگین کار بخواهند از نوشیدن آب نارگیل صرف نظر کنند اما آب نارگیل برای افرادی که ورزش سبک انجام می دهند، بسیار مفید است.

خواص آب نارگیل برای بعد از ورزش:

  • حاوی مقادیر بالایی پتاسیم و منیزیم است
  • حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدا ن و مواد مغذی است
  • به مقدار نوشیدنی های معمول بعد از ورزش مفید است

3- نوشیدنی های ترش برای مبارزه با درد ماهیچه ها

بازسازی کننده ماهیچه های دردناک و خسته شما، ممکن است همین الان در یخچال تان قرار داشته باشد! آب آلبالو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و التهاب ماهیچه ها را کم می کند، ماهیچه ها را ریکاوری می کند و عملکردشان را بهبود می بخشد و در کل نوشیدنی است که مانند دارویی ماهیچه ها را شفا می بخشد!

در سال 2010 تحقیق بر روی دوندگان ماراتنی که قبل و بعد از دوییدن آب آلبالو نوشیده بودند انجام شد. نتایج ثابت کرد که ماهیچه های این افراد زودتر از حالت عادی بازسازی شدند. این خاصیت آب آلبالو به خاطر وجو آنتی اکسیدان، لیپید پرو اکسید شده و مواد ضد التهابی است.

خواص نوشیدن آب آلبالو بعد از ورزش

  • کمک به کاهش التهاب ماهیچه ها
  • کاهش آسیب دیدگی ماهیچه ها
  • جلوگیری از ضعیف شدن بدن

4- نوشیدنی ریلکس کننده، چای سبز و سیاه!

لیوان چای آرامش بخش شما بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید مفید است! تحقیقات نشان داده است که چای سبز و سیاه، هر دو، به شکسته شدن و از بین رفتن مولکول های چربی کمک می کنند و برای استفاده بعد از ورزش های هوازی و باشگاه مناسب هستند. مانند آب آلبالو، چای هم محتوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و از درد ماهیچه ها جلوگیری می کند.

خواص نوشیدن چای بعد از ورزش:

  • به شکستن مولکول های چربی کمک می کند
  • درد ماهیچه ها را کاهش می دهد
  • ماهیچه ها را بازسازی می کند
منبع: فوت و فن

به "بعد از رفتن به باشگاه این 4 نوشیدنی را بنوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از رفتن به باشگاه این 4 نوشیدنی را بنوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید