دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!

به گزارش ساعت اینترنت، پاریس شهری که در فرانسه قرار گرفته و کلی جاذبه حیرت انگیز زیبا از جمله دیوار عشق، موزه لوور، موزه اورسای، کاخ ورسای، کلیسای نوتردام، برج ایفل و … را در خود جای داده است که قلم از ادامه دادن به فهرست کردن نامها عاجز است, اما مورد اصلی و حیرت انگیز دیگر که هر بازدید کننده ای را انگشت به دهان می گذارد از قلم افتاده که البته پس از نام بردن قصد داریم در ادامه مطلب به طور مفصل به توضیح آن بپردازیم؛ در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با دخمه مردگان پاریس قلم بزنیم.

دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!

دخمه مردگان پاریس کجاست؟

ممکن است باورتان نگردد و یا گمان ببرید اغراق می کنیم؛ اما در زیرِ زمینِ شهر شیک پاریس که به عروس شهرها یا شهر نور شناخته می گردد, سردابه و یا همان گورستانی تاریک و پررمز و راز به نام دخمه مردگان واقع شده است که متشکل از تعدادی تونل های زیرزمینی دارای طول صدها کیلومتر می باشد که تمامی قسمت های آن را استخوان مردگان تزیین نموده است.

به محض ورود به این دخمه با مطالعه جمله ایست!اینجا امپراطوری مردگان است! از شما استقبال می گردد که بر جای میخکوب می شد، در دنیای بالای این دخمه یعنی شهر پاریس زندگی 12 میلیون نفر در جریان می باشد, اما 6 میلیون استخوان و یادگار بازمانده نیز در این پایین (دخمه) تشکیل اجتماع داده اند, چیدمان سر مردگان در این سردابه به وسیله ناپلئون به گونه ای است که گورستان مملو از استخوان اکنون به یک جاذبه توریستی محبوب و معروف تبدیل شده است. نفس را در سینه حبس نموده و با هیجانی که دارید ما را در این مطلب همراهی نمایید.

ایده ساخت دخمه مردگان از کجا آغاز شد؟

در قرن هجدهم میلادی شهر پاریس روز به روز در حال پیشرفت و توسعه یافتن بود تا جایی که به یکی از عمرانی ترین و بزرگترین شهرهای دنیا غرب مطرح شد, به همین تناسب همزمان با پیشرفت, جمعیت آن نیز در حال افزایش بود به طوری که دیگر مشکل ساز می شد زیرا که چرخه زندگی و مرگ هر روز در حال چرخیدن بود و افرادی که فوت می کردند با پر شدن گورستان های شهر دیگر جایی برای دفن شدن نداشتند. بعلاوه مغازه دارانی که در مجاورت این مزارها قرار داشتند پیوسته از بوی بد حاصله و کم شدن مشتری گله می کردند. پس مسئولان به فکر راه حل افتادند.

تصمیم گرفته شد که اموات در مکان دیگری دفن گردند و لویی پانزدهم حکم ممنوع بودن دفن همه اموات در شهر را صادر نمود ولی با ممانعت کلیسا, این حکم جامه عمل نپوشید. تا اینکه چندین سال دیگر دیوار یکی از گورستان های پاریس ویران شد و اجسادی میان راه پراکنده شدند و همین امر موجب شد تا محل مناسبی جهت جابجایی جنازه اموات یابند.

یکی از معماری های شگفت انگیز این که پاریس بر روی زیرزمینی واقع شده است و در نتیجه مسئولان آن موقع از این موضوع ایده گرفته و برترین بهره را بردند. جنازه های گورستان های دیگر را برای دور بودن از شهر و مانع شدن از توسعه بوی بد و بیماری به این تونل منتقل کنند. برای رفع ساختن سنگینی نکردن شهر بر روی محیط خالی تونل زیرش معماری به نام چارلز اکسل گیومو فرمان داد تا این زیرزمین را برای انتقال جنازه ها آماده کند, در نتیجه در سال 1785 زیرزمین مورد نظر کاملا آماده بود. پس از جابجایی تمامی جنازه ها و استخوان ها که حدودا زمانی برابر دو سال طول کشید و اما فقط انتقال بود و هیچ نظمی در آن دیده نمی شد زیرا جنازه ها بر روی هم انداخته و تلنبار شده بودند.

با به حکومت رسیدن ناپلئون این بی نظمی انتها رفت و به دستور وی معدن کارها استخوان های موجود را اطراف دیوارها به شکل های مختلف حتی اشکالی مثل دایره و قلب چیدمان نمودند. و به این ترتیب ناپلئون این بنا را به جاذبه ای توریستی متفاوت تبدیل نمود. پس از سال 1810 این تونل به یک مکان جهانگردی خلاقانه، پر هیجان و مخوف و واقع منحصر به فرد تبدیل شد. در بدو ورود با جمله ایست اینجا امپراطوری مردگان است شوکه و بر جای میخکوب می شوید، در حالی که شمعی در دست برای بازدید دارید به فلش های نمایش داده شده برای هدایت توجه کنیید و بعلاوه از راهنماهای آن قسمت و یا حتی خریداری فایلی صوتی استفاده کنید.

جاذبه های دخمه مردگان

درست است که این دخمه تماما جاذبه و جذابیت توام با شگفتی و تامل است اما می توان به چند جاذبه دیگر که زمانی قابل بازدید بودند اشاره داشت: وجود نمایشگاههایی که در آن اسکلت اجساد به طور طبیعی یا به وسیله دست خلاقانه بعضی طراحان تغییر شکل داده، نیز بعضی از سنگ هایی که موقع حفر تونل یافته شده بود بر جذابیت و شگفت انگیزی این دخمه می افزاید که به منظور جذب جهانگرد و جلب توجه بازدیدکنندگان سابق صورت می گرفت و در حال حاضر ممکن نمی باشد.

نمایشگاه دیگری در این مکان برای به نمایش کشیدن سنگ های حکاکی شده به وسیله کسی به نام دکوره واقع شده است, دکوره کسی است که در ثبات رسیدن زیرزمین به معدنچیان را همراهی و کمک می نمود و اوقات فراغت خود را مشغول حکاکی بر روی سنگ ها می شد و ریزش همین سنگ ها در یک روز موجب جان باختن او شد که جسد بی جان او نیز در همین مکان دفن شد.

بعلاوه حوض کوچکی به نام فواره سامری ها در این گورستان واقع شده است که سابق ماهی های قرمز زیادی داخل آن قرار داشت, اما در حال حاضر با وجود حوض دیگر خبری از ماهی های داخل آن نیست زیرا گویا ماهیها با زندگی در چنین حوضهایی در زیرزمین نمی توانند سازگار شوند.

شاید در طول سفر خود متوجه عدم حضور بعضی از جمجمه ها بر سر جای خود بشوید که در گذشته به وسیله دزدان دریایی انجام گرفته و جمجمه دیگری از سوی معدنچی ها جایگزین می شد, اما اکنون اغلب دیگر این عمل را انجام نمی دهند. چنانچه در طی بازدید خود از دخمه جمجمه هایی را در سر جای خود ندیدید, یقین کنید که جهانگردی آن را به عنوان سوغات با خود همراه برده است.

راستا دسترسی

*جالب است بدانید که بچه ها حق ندارند به این تونل وارد شوند.

و اما بزرگسالان جهت ورود به این تونل می توانند با تقریبا 11 دلار به عنوان هزینه بلیط در تمامی روزها جز روزهای دوشنبه و در ساعات 10 صبح - 5 عصر اقدام کنند.

پاریس شهری که غیر ممکن است کسی آن را نشناسد, یک پاریس و کلی خاطرات که به تنهایی می تواند برای جهانگردان ایجاد نماید. حال و هوای دلچسب با معماری منحصر به فرد، و مردمان خوب و دوست داشتنی همگی علت های محکمی برای اثبات این موضوع هستند که دخمه مردگان یکی از جاذبه های توریستی متفاوت و خارق العاده این شهر به شمار می رود این جاذبه ترسناک پاریس را می توان در رده جاذبه های توریستی دیگری همانند کلیسای استخوان های پرتغال، غار تونیچیل مونگال، جزیره عروسک های مکزیک و … به شمار آورده و نام برد.

منبع: دیجیاتور

به "دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید