ساختمان های نمادین دنیا

به گزارش ساعت اینترنت، ساختمان های نمادین

زمین سرسبز، کوه های برف پوشیده، غنچه های گل یا رودخانه ای زلال و روان از چشم اندازهای زیبا هستند. همه اینهایی که گفتیم از زیبایی های طبیعی بودند اما انسان می تواند با ساختن ساختمان های زیبا به خلق چشم اندازهای بهتر یاری کند. در دنیا ساختمان های زیبایی وجود دارند که باید شکوه آن ها از نزدیک ببینید. با خبرنگاران همراه باشید تا با نمادین ترین ساختمان های دنیا آشنا هستید.

ساختمان های نمادین دنیا

خانه اپرا سیدنی

خانه اپرا سیدنی یکی از نمادین ترین ساختمان های جهان است و درسال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد. طول این ساختمان 185 و عرض آن 120 متر است و به وسیله معمار دانمارکی به نام یورن اوتزان ساخته شد، در سال 1957 در مسابقه برترین طراحی بین المللی، طراحی او به عنوان طرح برتر از بین 232 طرح دیگر انتخاب و برند جایزه 5000 پوندی شد. دو سال بعد از این رقابت، کار ساخت بنا با استخدام 10,000 کارگر شروع شد و تا زمان ساخت این ساختمان هزینه پروژه به 102 میلیون دلار استرالیایی رسید. افتاحیه رسمی این ساختمان در 20 اکتبر 1973 رخ داد . در سال 1960 پل رابسون اولین کسی بود که در خانه اپرای سیدنی اجرا داشت و اولین اپرا به نام جنگ و صلح سرگئی پروکفیف هم در این محل در 28 سپتامبر 1973 انجام شد . هر سال حدود 30 هزار واقعه در این محل اتفاق می افتد که حدود 8 میلیون نفر از آن ها بازدید می نمایند.

برج ایفل

برج ایفل در سال 1889 در پاریس ساخته شد و دو مهندس با همکاری هم آن را طراحی نموده بودند. طراحی این برج به صورت درب ورودی به نمایشگاه جهانی 1889 بود که در آن سال در پاریس انجام می شد. شرکت گوستاو ایفل طراحی و ساخت این برج را بر عهده داشت و نام برج هم از نام مالک این شرکت گرفته شده است. این برج آهنی ارتفاع 324 متری و وزن 10100 تنی دارد و با سالی 7 میلیون بازدید نماینده از پربازدیدترین جاذبه ها است. ساخت این برج 2 سال و 2 ماه و 5 روزطول کشید و در ابتدا قرار بود که فقط به مدت 20 سال پا برجا باشد.

کلیسای نوتردام پاریس

نوتردام، کلیسای جامع کاتولیک است که به عنوان محلی رسمی برای اسقف اعظم پاریس ساخته شده است. این بنای باشکوه 130 متر طول، 48 متر عرض و 35 متر ارتفاع دارد، این کلیسا در سال 1631 ساخته شد اما بعد از آن هم مرتب مورد ساخت و بازسازی های دوره ای نهاده شد بطوریکه در سال 1345 همچون ساختمان فعلی این کلیسا شد. این ساختمان یکی از نمادین ترین ساختمان های جهان و پاریس است و به عنوان یکی از برترین نمونه های ساختمان گوتیک فرانسوی شناخته می گردد.

برج خلیفه

برج خلیفه دبی، آسمان خراش 830 متری بزرگترین سازه و یکی از نمادین ترین ساختمان های جهان است. این ساختمان به وسیله آدریان اسمیت طراحی و در طرح آن از شکل نوعی گل الهام گرفته شده است. ساخت این بنا در سال 2004 شروع و در 2009 به انتها رسید و در 2010 به طور رسمی به عنوان بخشی از پروژه داون تاون دبی افتتاح شد. در 163 طبقه این ساختمان، هتل ها و خانه های زیادی وجود دارد .

برج شارد

برج شارد آسمان خراشی 309.6 متری و 95 طبقه در لندن است که ساخت آن در سال 2009 شروع و در سال 2012 به انتها رسید. این برج پروژه دولت قطر و گروه املاک سلار بود و حمد ابن جاسم نخست وزیر قطر آن را افتتاح کرد. طراحی این برج به شکل یک مناره است که از داخل رودخانه تیمز نمایان شده است.این ساختمان 11,000 پانل شیشه ای و 56,000 متر مربع نمای شیشه ای دارد و موادی که برای ساخت آن بکار رفته قابل بازیافت می باشند، در این برج خانه های مسکونی، هتل، اداره و گالری های مختلفی وجود دارد.

منبع: wonderslist.com

منبع: الی گشت

به "ساختمان های نمادین دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های نمادین دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید