سلامتی و پزشکی

2 طرز تهیه ژله هندوانه قالبی شب یلدا با شیر و بدون شیر

چطور برای شب یلدا ژله هندوانه قالبی درست کنیم؟ درست کردن انواع شیرینی و دسرهای خوشمزه یلدایی با تم های مخصوص شب یلدا بسیار مرسوم است. طرز تهیه انواع ژله و و شیرینی و هم نقش مهمی در دارد. در این مقاله طرز تهیه ژله هندوانه قالبی با شیر برای شب یلدا به 2 روش...

23 آذر 1401

روایت و عکس های دست اول از سفر نیم قرن پیش انسان به ماه

زومیت نوشت: نیم قرن پیش در چنین روزهایی آخرین فضانوردانی که روی ماه گام برداشتند، سفرشان را شروع کردند. در 50 سالگی آپولو 17، به تصاویر بازسازی شده این مأموریت نگاه می اندازیم.

20 آذر 1401

راز تابوت های نوتردام آشکار شد

باستان شناسان کشف دو تابوت دان در زیر کلیسای تاریخی نوتردام را شگفت آور توصیف نموده بودند و اکنون محققان جزئیات بیشتری درباره این اکتشاف منتشر نموده اند.

19 آذر 1401

سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ، چه برنامه هایی برای بچه های خردسال مناسب است؟

استفاده از فضای دیجیتال زمان استانداردی دارد که ایده آل است و ممکن است دستیابی به آن سخت باشد پس بهتر است زمان فرزندتان را با حضور و انتخاب برنامه مناسب مدیریت کنید.

17 آذر 1401

کشف شگفت انگیز فسیل یک قصاب کوچک ، عکس

همشهری آنلاین نوشت: فسیلی که کل تاریخچه مارمولک ها را آنطور که می شناسیم تغییر می دهد، کشف شد.

12 آذر 1401

برای همواره استرس خود را درمان کنید

از آنجایی که تمامی ساختارهای جامعه در حال تغییر است همه ما بیش از پیش دچار استرس می شویم. حال با این استرس ها باید چه کنیم؟

9 آذر 1401

از اتمسفر تا جامپ اسکر؛ استفاده موثر از عناصر وحشت در بازی های ویدیویی

چه کسی می تواند آن حمله قلبی کوچکی را که هنگام تماشا جنازه ای آویزان در کتابخانه اوایل بازی اوت لست 1 متحمل شده، فراموش کند؟ یا زمانی که با استرس بالا در پی پیدا کردن کاغذهایی در جنگلی خوفناک هستید و ناگهان با اسلندرمن روبرو می شوید؟ جامپ اسکرها (Jump Scares)...

5 آذر 1401

10 بازیگر که با یک فیلم سبک کاری شان را تغییر دادند

رابرت پتینسون با بازی در فیلم بتمن توانست ثابت کند هر کسی فکر می کرده او یک نوجوان عبوس است در اشتباه باشد. در واقع او به همه نشان داد که هرگز نباید بازیگران بزرگ را از قلم انداخت. نقش های تکراری می توانند بدترین دشمن یک بازیگر باشند، اما از منظری دیگر...

1 آذر 1401

اندازه مصرف آب تهران روز گذشته معادل اوج مصرف تابستان شد

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی استان تهران گفت: روز گذشته 46 هزار و 800 لیتر آب درتهران مصرف شد که این مقدار معادل مصرف در فصل تابستان بوده است.

28 آبان 1401

ماجرای تمرین امروز پرسپولیس چه بود؟

سرخپوشان مرکز طبق برنامه کادر فنی، دو نوبت تمرین را در برنامه امروز داشتند که در نوبت اول از ساعت 11 در زمین تهرانسر به مدت 80 دقیقه به تمرین پرداختند. این تمرین شامل بخش های مختلفی مثل پاسکاری های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در قالب دو گروه که باید بازیکنان...

22 آبان 1401

35 واحد تولیدی برچسب اصالت سلامت کالا دریافت کردند

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده های طبی سنتی مکمل غذا و داروی استان کرمانشاه گفت : 35 واحد تولیدی تجهیزات پزشکی و محصولات آرایشی و بهداشتی استان کرمانشاه برچسب اصالت سلامت کالا دریافت کردند.

19 آبان 1401

10 ماده غذایی گیاهی مفید برای بهبود شرایط کلیه ها

اینطور ثابت شده که مصرف مواد غذایی پرچرب و پردازش شده یا محصولات حیوانی، استرس زیادی به کلیه ها تحمیل می کند و منجر به افزایش تولید اسید اوریک از طریق کلیه ها می شود.

18 آبان 1401

با این 6 روش شوره زدن مژه ها را از بین ببرید!

همان عاملی که شوره سر را ایجاد می نماید، باعث شوره زدن در لبه های پلک نیز می گردد و در سنین میانسالی و در خانم ها شایع تر است.

11 آبان 1401

نسخه معجزه آسای طب سنتی برای کبد چرب ؛ برای کبد چرب چی بخوریم ، صبح ناشتا این نوشیدنی را بخورید

یک متخصص طب سنتی گفت: کبد چرب ناشی از پُرشدگی مواد اضافه در کبد است و هنگامی که تناسب بین ورود، مصرف و دفع مواد غذایی از بین می رود، این بیماری به وجود می آید.

9 آبان 1401

علائم قبل و 8 نشانه اولیه سکته قلبی را بشناسید

در بدن افرادی که دچار سکته قلبی می شوند از یک ماه قبل نشانه های اولیه برای هشدار حمله قلبی رخ می دهد که با شناخت آنها می توان از حملات قلبی جلوگیری کرد.

7 آبان 1401

افزایش 8 درصدی پرداخت صدقه در خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم استان در نیمه نخست سال جاری پنج میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.

6 آبان 1401

درخشش نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های برتر دنیا

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: در رتبه بندی سال 2023 مؤسسه آموزش عالی تایمز، نام 65 مؤسسه ایرانی در بین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است.

25 مهر 1401

برگزاری جشنواره غذای سالم برای دانش آموزان بافقی

جشنواره و نمایشگاه عکس و نقاشی با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با حضور جمعی از دانش آموزان بافقی در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

20 مهر 1401

بیوگرافی اکبر عبدی؛ از اجاره نشین ها و مادر تا چهار اصفهانی در بغداد!

پس از آن، اکبر عبدی در دهه شصت توانست نقش آقای قندی در فیلم سینمایی اجاره نشین ها به کارگردانی داریوش مهرجویی و نقش غلامرضا در فیلم سینمایی مادر به کارگردانی علی حاتمی را به خوبی ایفا نماید و برای همواره در فکر مخاطب و منتقد ماندگار گردد.

17 مهر 1401

خواص شگفت انگیز آب هویج و زنجبیل

خوردن معجون آب هویج و زنجبیل و زردچوبه علاوه بر فوایدش برای کاهش وزن برای سلامت پوست بسیار مفید است.

10 مهر 1401
تعداد: (265)