کتاب

روایت و عکس های دست اول از سفر نیم قرن پیش انسان به ماه

زومیت نوشت: نیم قرن پیش در چنین روزهایی آخرین فضانوردانی که روی ماه گام برداشتند، سفرشان را شروع کردند. در 50 سالگی آپولو 17، به تصاویر بازسازی شده این مأموریت نگاه می اندازیم.

20 آذر 1401

سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ، چه برنامه هایی برای بچه های خردسال مناسب است؟

استفاده از فضای دیجیتال زمان استانداردی دارد که ایده آل است و ممکن است دستیابی به آن سخت باشد پس بهتر است زمان فرزندتان را با حضور و انتخاب برنامه مناسب مدیریت کنید.

17 آذر 1401

از اتمسفر تا جامپ اسکر؛ استفاده موثر از عناصر وحشت در بازی های ویدیویی

چه کسی می تواند آن حمله قلبی کوچکی را که هنگام تماشا جنازه ای آویزان در کتابخانه اوایل بازی اوت لست 1 متحمل شده، فراموش کند؟ یا زمانی که با استرس بالا در پی پیدا کردن کاغذهایی در جنگلی خوفناک هستید و ناگهان با اسلندرمن روبرو می شوید؟ جامپ اسکرها (Jump Scares)...

5 آذر 1401

اعزام هیات های فرهنگی، هنری و رسانه ای به تهران و باکو

اسماعیلی گفت:اعزام هیات های رسانه ای و فرهنگی برای توسعه تعاملات و استفاده از تجربیات دو کشور مفید فایده خواهد بود.

2 آبان 1401

تصاویر ، جشن هواداران دوآتیشه هری پاتر در ایستگاه قطار

ایستگاه راه آهن کینگز کراس لندن محل برگزاری جشن هواداران دو آتیشه مجموعه رمان های تخیلی هری پاتر شد.

14 شهریور 1401

ترفند های ساده برای ورزش دادن مغز

ورزش دادن به مغز به منظور بهبود حافظه، تمرکز یا عملکرد روزانه اولویت اصلی بسیاری از افراد است، به ویژه با بالا رفتن سن. در این مطلب ده ترفند ساده ورزش دادن به مغز را می خوانید.

31 مرداد 1401

چند ایده برای خرید سوغات

فروش کالاهای تجاری و سوغات یکی از بزرگترین بخش های برنامه تجاری برای هر سازمانی است؛ از تیم های ورزشی گرفته تا برنامه های موسیقی، موزه ها و مؤسسات آموزشی. در مکان های زیادی می توان سوغات هر شهر یا کشور را پیدا کرد.

20 مرداد 1401

سیر می تواند در لاغری موثر باشد؟

تهران (پانا) - سیر، ماده ای غذایی ریزی که بویی خاص و تند دارد و به همین علت کمتر از طریق افراد مصرف می شود.اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیه سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی می کند.

14 خرداد 1401

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر راز کهن منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، جشنواره تئاتر ملی راز کهن نخستین جشنواره خصوصی است که در سطح ملی با حضور هنرمندان کل کشور و حضور استادان داخلی و خارجی در شیراز برگزار می شود.

11 خرداد 1401

عامه پسند ترجمه نمی کنم اما پیشنهاد می کنم

منوچهر بدیعی با بیان این که برای مخاطب عام ترجمه نمی کند، معتقد است ادبیات عامه زیربنای ادبیات جهان است و می گوید: خوشحالم که کتاب های عامه پسند بیشتر شده و من به ناشران پیشنهاد می دهم کتاب های پلیسی ترجمه کنند.

21 فروردین 1401

این یک رکورد جهانی در میان داستان های قرن 20 است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، نسخه جلد سخت هری پاتر و سنگ جادو اخیرا در یک حراج آمریکایی به قیمت 471 هزار دلار به فروش رسید. این نسخه در سال 1997 و در بریتانیا چاپ شده است. این کتاب هم اکنون گران ترین کتاب داستانی قرن بیستم محسوب می شود.

26 دی 1400

آمیختگی لطیف تخیل و واقعیت در مجموعه داستان گرفتاری دی ماه

به گزارش خبرنگاران، سیاوشی در بخش اول 21 داستان را از زبان متکلم وحده روایت نموده که به شیوه خاطره نویسی به نگارش درآمده و نثری ساده و روان دارند.

23 دی 1400

هزار اما و اگر در شهید محسوب شدن یا نشدن نیروهای امدادی

به آن ها که مینگری، گویی شجاعت در هیبت آدمی نشسته رو به رویت؛ گویی فداکاری آدمیست که در میان شعله های آتش، در میان خون و زخم امداد می دهد آدمیان را. حال، به جان فدا کردن کسانی که دنبال نجات جان و مال مردم بوده است چه می توان گفت جز شهادت؟ آیا شغل آتش نشانان،...

1 آبان 1400

شغل لاکچری و میلیونی همسر الهام حمیدی لو رفت

خبرنگاران :الهام حمیدی بازیگر زن تلویزیون و سینما درباره شغل خاص همسرش صحبت های جنجالی کرد.

6 مهر 1400

بازی و تفریح هایی برای شب یلدا

مجله دیجی کالا - رضا معتضدی: شب یلدا بهانه ای است تا خانواده ها و دوستان کنار یکدیگر جمع شوند؛ اما سال جاری ناچاریم یلدا را در خانه خودمان برگزار و این شب را فقط با اعضای خانواده خود سپری کنیم. امروز در این مطلب چند تفریح و بازی خانوادگی به شما معرفی می...

14 شهریور 1400

24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

در این مطلب قصد داریم به معرفی 24 فیلم کوتاه از کارگردانان مطرح و شاخص سینما بپردازیم. فیلم سازانی که با آثار بلند سینمایی و عناوین بزرگشان شناخته می شوند اما در گذشته فیلم های کوتاه مهمی را ساخته اند.

22 مرداد 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 17 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار کردستان

در یکی از نامه های دکتر علی اصغر مونسان خطاب به بهمن مرادنیا آمده است:

21 مرداد 1400

انتها انتظار برای چاپ نو کشتن مرغ مینا

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، کشتن مرغ مینا (To Kill a Mockingbird) نخستین بار در یازدهم جولای 1960 میلادی (20 تیر 1339) منتشر شد و در اولین چاپِ نسخه زبان اصلی خود 5 هزارعدد تیراژ داشت. این کتاب که گاهی، کشتن مرغ مقلد هم نامیده شده،...

19 مرداد 1400

نوای شهیدان مشروطه و جمهوری اسلامی ما را به تداوم حضور می خوانند

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در صفحه شخصی سیدعباس صالحی آمده است:

14 مرداد 1400

توصیه های مهم برای کاهش استرس داوطلبان کنکور

عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه با اشاره به این که استرس زیاد موجب ایجاد اختلال در توجه و تمرکز و کاهش عملکرد داوطلبان در آزمون می شود به تبیین راهکارهای موثر برای حفظ آرامش و سلامت روان داوطلبان کنکور پرداخت.

8 مرداد 1400
تعداد: (33)