سیر می تواند در لاغری موثر باشد؟

به گزارش ساعت اینترنت، تهران (پانا) - سیر، ماده ای غذایی ریزی که بویی خاص و تند دارد و به همین علت کمتر از طریق افراد مصرف می شود.اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیه سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی می کند.

سیر می تواند در لاغری موثر باشد؟

به گزارش صدآنلاین سیر ماده اسرارآمیز درون خود خواص فراوانی را جای داده است که شاید یکی از آن ها کمک به کاهش وزن و لاغری باشد.

به همین علت این مطلب شما را با خواص اسرارآمیز سیر در لاغری و چند معجون از سیر آشنا نماید پس با ما همراه باشید.

معرفی سیر

سیر ماده غذایی مفید و سودمند است که از زمان باستان مصرف شده است. سیر دارای تاریخچه ای بسیار طولانی در درمان بسکمک از بیماری ها و اختلالات است، اما اخیرا تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که تاثیر زیادی بر کاهش وزن نیز دارد.

مزایایی که این ماده خوراکی برای سلامتی دارد، در کتاب مقدس، تلمود، طب چینی و مصری و طب آیورودا ذکر شده است.

ارزش غذایی سیر

هر 100 گرم سیر حاوی ترکیبات زیر می باشد:

کالری 149

گلوسید 33 گرم

چربی 0.5 گرم

پروتئین 6.4 گرم

ویتامین ب1، 0.2 میلی گرم

ویتامین ب2، 0.11 میلی گرم

ویتامین ب3، 0.7 میلی گرم

ویتامین ب5، 0.6 میلی گرم

با خواص حیرت انگیز سیر سیاه از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید!

ویتامین ث. 31.2 میلی گرم

کلسیم 181 میلی گرم

آهن 1.7 میلی گرم

منیزیم 25 میلی گرم

فسفر 153 میلی گرم

پتاسیم 401 میلی گرم

زینک 1.16 میلی گرم

گلچینی از خواص و فواید سیر

سیر کم کالری بوده و برای حفظ سلامت ما فوق العاده است.با کوبیدن سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار قوی به نام آلیسین تولید می شود، این ترکیبات و ترکیبات دیگر موجود در سیر باعث شده است که بتواند باکتری های موجود در روده ها را بدون آسیب زدن به فلور از بین ببرد.

از عصاره سیر برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود، این ماده غذایی به مقدار زیادی فشار خون را کاهش داده و به تنظیم قند خون کمک می کند.

باید بدانید که آلیسین موجود در سیر بعد از پخته شدن به مقدار زیادی از بین می رود. همچنین مقدار این ترکیب در سیر های کهنه کمتر است. برای همین بهتر است از سیر خام و تازه استفاده کنید.

از سه هزار سال پیش مردم از سیر برای پیشگیری از بیماری های قلبی به خصوص پیشگیری از تشکیل لخته خون، سرطان، دیابت، تجمع چربی در رگ ها و ... استفاده می کنند.

ضرر ها و عوارض جانبی مصرف سیر

با وجود این که سیر خواص بی شماری دارد، اما در عین حال باعث مسائلی از قبیل: بوی بد دهان، نفخ معده، اسهال و ... می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد مصرف زیاد سیر می تواند باعث افزایش توکسین ها و سموم کبد شود. از این گذشته مصرف سیر باعث تشنگی زیاد می شود و شما باید حواستان به مصرف آب بعد از آن نیز باشد.

توجه داشته باشید که مصرف سیر باعث بدبو شدن عرق می شود. همچنین برخی از افراد به گیاهان تیره آلیاسه حساسیت دارند که این افراد باید از مصرف سیر خودداری کنند، در واقع افرادی که با مصرف این مواد غذایی دچار مسائلی مانند اسهال، زخم دهان و گلو، حالت تهوع، مسائل تنفسی، شوک و ... می شوند نباید سیر بخورند.

آیا مصرف سیر به لاغری کمک می کند؟

بله اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیه سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی می کند. می پرسید چرا؟ به خاطر این که سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن کمک می کنند و در عین حال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. اگر قصد داریم با سیر به استقبال لاغری بروید باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید و به مقدار معقولی از آن استفاده کنید نه اینکه به زور و با بی میلی آن را وارد معده تان بکنید. به خاطر اینکه مصرف بیش از مقدار سیر نیز مسائلی به وجود می آورد که در بالا به آن اشاره شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سیر می تواند در لاغری موثر باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر می تواند در لاغری موثر باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید