آمیختگی لطیف تخیل و واقعیت در مجموعه داستان گرفتاری دی ماه

به گزارش ساعت اینترنت، سیاوشی در بخش اول 21 داستان را از زبان متکلم وحده روایت نموده که به شیوه خاطره نویسی به نگارش درآمده و نثری ساده و روان دارند.

آمیختگی لطیف تخیل و واقعیت در مجموعه داستان گرفتاری دی ماه

این بخش داستان های قضیه پارکینگ برج بهاران، گرفتاری دی ماه، خرید شیر روزانه، گزارش بازدید، عموزاده ها، بازنشستگی، سیرکف تاملات مدیر در راستا خانه، لطف یک دوست، درشکه سواری در روستا، قدم زدن شبانه زن مجرد، قرار مصاحبه با نویسنده جوان، لیخوی یک چشم، قضیه خرگوش، شب عید، مذاکرات با هیات مرکزی، از بالکن، نیمه شبان، آب نبات ها، سیم چاله: داستان احتیاط و انصراف و هم صحبتی در محوطه هتل را شامل می گردد. بعلاوه نویسنده نام بخش دوم را تمثیل ها و حکایات نهاده که 17 داستان تمثیلی را دربرمی گیرد.

نویسنده در خلق داستان های کتاب بعدی تخیلی در روایت گنجانده و زبانی آکنده از جملات کوتاه، شفاف و غیراحساسی را به کار برده است که به نوعی برون گرا بودن و میل به ارتباط را نشان می دهد و نوعی تخیل همراه با واقعیت در آنها به چشم می خورد.

نویسنده در بخشی از گرفتاری دی ماه که نام کتاب از این داستان گرفته شده آورده است:

چترم را برداشتم و در سرمای موذی دی ماه به خیابان رفتم. باید هرچه زودتر خانه ام را عوض می کردم و آدرس قبلی را فراموش می کردم. به هر حال تا مدتی می توانستم دوام بیاورم و بعد باز باید فکر دیگری می کردم. مردم در پیاده رو زل زل نگاهم می کردند. طوری که انگار داشتند پیرمردی ژنده پوش و پرمو با ریش و سبلی پرپشت را نگاه می کردند. پیرمردی که روی هیچ جایگاه ای پایش به زمین نمی رسید و مثل بچه ها پاهایش را تکان تکان می داد.

مجموعه داستان گرفتاری دی ماه را شرکت هزاره سوم اندیشه در 500 نسخه، 207 صفحه و بهای 45 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آمیختگی لطیف تخیل و واقعیت در مجموعه داستان گرفتاری دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمیختگی لطیف تخیل و واقعیت در مجموعه داستان گرفتاری دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید