حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن

به گزارش ساعت اینترنت، کلان شهر توکیو، مرکز کشور ژاپن و بعلاوه دومین شهر پرجمعیت این کشور شناخته شده است. این کلان شهر سالانه میزبان میلیون ها دنیاگرد از اقصی نقاط دنیا است.

حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن

توکیو کلان شهر بزرگ ژاپنی و مرکز این کشور، بدون شک یکی از کلان شهرهای بزرگ دنیا است. نام توکیو در فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا قرار ندارد، ولی این شهر دومین شهر پرجمعیت ژاپن است. بدون شک توکیو یکی از مهم ترین شهرهای آسیا است که نقش به سزایی در اقتصاد ژاپن بازی می نماید.

توکیو به همراه نیویورک و لندن یکی از سه مرکز فرماندهی امور اقتصادی دنیا است. در سال 2008 از 500 شرکت برتر دنیا،47 شرکت در توکیو بودند و تقریبا دو برابر تعداد شرکت های پاریس! توکیو از نظر سرمایه دومین مقام را در بین بورس اوراق بهادار دنیا را دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه حقایق جالب در رابطه باکلان شهر توکیو را آنالیز کنیم:

توکیو در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد باقیمانده از قرن دوازدهم برای اولین بار نام روستای ادو به چشم می خورد. از آن موقع به بعد این ناحیه به نام ادو خوانده شده است.

توکیو دارای بالاترین نرخ تراکم جمعیت در ژاپن است. طبق سرشماری در سال 1955 میلادی، جمعیت توکیو 6969104 نفر بوده که پس از آن تا 1970 میلادی هرساله بین 300000 تا 400000 هزار نفر، بر جمعیت این شهر افزوده شده است. توکیو حدبیشتر افزایش جمعیت را در سال 1987 میلادی داشته و پس از آن اندازه افزایش جمعیت در حد 200000 نفر در سال ثابت به جای مانده است. بر اساس سرشماری سال 1945 میلادی 13 درصد جمعیت ژاپن در منطقه شهری توکیو ساکن بوده اند که این اندازه در سال 2005 میلادی به 26.9 درصد کل جمعیت ژاپن رسیده است.

در طی روز به تعداد جمعیت توکیو بیش از دو و نیم میلیون نفر افزوده می گردد. این افزایش جمعیت به خاطر رفت و آمد شاغلان، کارگران و دانشجویان است که در منطقه ها مجاور توکیو سکونت دارند و بعد از خاتمه ساعات کاری از توکیو خارج می شوند.

سطح رفاه و آسایش زندگی و امنیت در این شهر بسیار بالا است. شهرداری توکیو در سطح این شهر 23 یگان ویژه دارد و به شدت امنیت و رفاه مردم را در نظر دارد.

منطقه هاراجوکو، یکی از معروف ترین محله های توکیو است. در این محله جوانان با لباس های خاص و سبک خاص پوشش دور هم جمع می شوند و گردهمایی هایی انجام می دهند.

توکیو اسکای تری، بزرگ ترین برج مخابراتی دنیا در ژاپن است. این برج در سال 2010 به عنوان بزرگ ترین برج دنیا اعلام شد، بر اساس نظرسنجی که در شهر توکیو برگزار گردید، حدود 30 درصد مردم این برج را محبوب ترین برج ژاپن می دانستند.

توکیو طبیعت بسیار زیبایی دارد، شکوفه های گیلاس نماد ملی شهر ژاپن است، درخت گیلاس در ماه آوریل شکوفه می دهد، در این فصل توکیو و بسیاری از شهرهای ژاپن زیبایی غیرقابل توصیفی دارند.

دستگاه های فروش اتوماتیک در تمام شهرهای بزرگ در معابر عمومی وجود دارند، ولی دستگاه های فروش اتوماتیک توکیو با هر شهر دیگری فرق دارد. این شهر عجیب ترین دستگاه های فروش اتوماتیک را دارد، شما می توانید هر چیزی که فکرش را بکنید، از این دستگاه ها بخرید، از آب نبات گرفته تا همبرگر!

توکیو یکی از برترین شهرها برای خوردن غذاهای دریایی است. در توکیو بازار عمده فروشی بزرگی به نام بازار تسوکیجی وجود دارد که مخصوص عرضه ماهی تازه است. این بازار عمده فروشی، یکی از بزرگ ترین بازارهای عمده فروشی دنیا است و هرروز صبح ساعت 4 ماهی های تازه به این بازار آورده می گردد.

بدون شک کلان شهری مثل توکیو با چنین تراکم جمعیتی، ترافیک های خسته نماینده ای هم دارد، ولی ترافیک این شهر با سایر کلان شهرها کمی فرق دارد! در همه شهرهای بزرگ ما با ترافیک ماشین ها روبه رو هستیم، ولی در توکیو وجود بیش از حد انسان ها هم ترافیک به وجود می آورد. در قطارهای شهری توکیو معمولا با ترافیک انسانی روبرو خواهید شد. ایستگاه راه آهن توکیو شلوغ ترین ایستگاه راه آهن دنیا است و روزانه سه میلیون مسافر با قطار جابه جا می شوند.

برج توکیو، برجی مخابراتی و تفریحی در پارک شیبا در توکیو است. این برج 332 متر ارتفاع دارد و بعد از توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند توکیو است. این سازه فولادی است و در ساخت آن از برج ایفل الهام گرفته شده است.

برج توکیو در سال 1958 ساخته شده و 78 سال از برج ایفل جوان تر است. ارتفاع برج توکیو 332 متر است، ولی ارتفاع ایفل 324 متر است، برج توکیو از ایفل هم بلندتر است!

ناحیه هاچیوجی در توکیو، گردشگر های زیادی را جذب می نماید. هاچیوجی محلی مناسب برای علاقه مندان به طبیعت است، در نزدیکی این منطقه کوهی واقع شده است که هر روز کوهنوردان زیادی از آن بالا می فرایند.

توکیو شهری مناسب برای شکموها است! در این شهر رستوران های بزرگ زیادی وجود دارد و حدود 14 رستوران با سه ستاره میشیلن در توکیو در حال کار هستند. در رده بندی برترین رستوران های دنیا، توکیو از پاریس هم سبقت گرفته است.

هتل ریتز کارلتون یکی از گران ترین هتل های توکیو است. برای گذراندن یک شب در این هتل، باید 20 هزار دلار هزینه کنید. این اتاق به وسیله فرانک نیکلسون طراحی شده است و اتاق مبلمان سفارشی و میز ناهارخوری دست ساز دارد.

هل دادن در توکیو یک شغل است! در ایستگاه های مترو توکیو فردی به نام هل دهنده وجود دارد تا در صورتی که به علت ازدحام جمعیت درب مترو بسته نشد، افراد را به داخل مترو هل دهد و ساعت حرکت قطار به تأخیر نیفتد. معمولا دانشجویان این شغل را به عنوان شغل پاره وقت برای خود انتخاب می نمایند و صبح ها و عصرها باید افراد زیادی را به داخل مترو هل دهند!

رستوران آراگوا، رستورانی معروف در توکیو است که برترین استیک های توکیو را می پزد، معروفیت رستوران از مرزهای ژاپن هم گذشته است و بسیاری از گردشگر ها به اشتیاق امتحان کردن مزه استیک آراگوا به توکیو می آیند!

توکیو یکی از مقاصد خوب برای خرید است، گردشگر ها هنگام سفر به توکیو می توانند از فروشگاه های بدون اقتصادیات جنس خریداری نمایند و بابت خرید جنس اقتصادیاتی پرداخت ننمایند.

شیبویا یکی از منطقه ها 23 گانه توکیو است که بیشترین حجم سفرهای درون شهری توکیو، به این شهر منتهی می گردد، بسیاری از افراد در این منطقه مشغول به کار هستند.

ابتدا قرار بود که المپیک سال 1940 در توکیو برگزار گردد، ولی جنگ دنیای دوم این برنامه را به هم ریخت.

دیزنی لند ژاپن، یکی از محبوب ترین دیزنی لند های دنیا است که بیش از 20000 پرسنل دارد و بیشتر پرسنل این مجموعه از روستاهای توکیو انتخاب شده اند تا اشتغال زایی مناسبی گردد.

کاخ امپریال توکیو، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است، ولی بیشتر اوقات درب آن به روی گردشگر ها بسته است و فقط اعضای سازمان آژانس امپریافهرست ها اجازه بازدید از کاخ در هر زمانی را دارند. در بعضی روزهای خاص مثل سال نو میلادی، درب مجموعه به روی عموم باز می گردد.

هتل های کپسولی، هتل های خاصی است که در توکیو به وفور یافت می گردد. اتاق های این هتل بزرگ نیست و فقط برای خواب شما جا دارد. این هتل مقرون به صرفه است و در استفاده از وای فای در آن رایگان است. در اتاق کپسولی کوچک این هتل تلویزیون هم وجود دارد.

تونل کیوتاکی یکی از تونل های وحشتناک دنیا است که در توکیو واقع شده است و سال ها است که متروکه به جای مانده است. موردهای عجیب زیادی در این منطقه به ثبت رسیده است. بر اساس بسیاری از شواهد، برده های زیادی در این تونل مدفون شده اند و روح آن ها هنوز در این تونل واقع شده است.

بر اساس اظهارات بسیاری از مردم توکیو، رستوران کوموگاتا که یکی از قدیمی ترین رستوران های توکیو است، در برابر زلزله های بزرگ و بمب های بزرگ مقاومت نموده و آسیبی ندیده است.

توکیو شهری پر از چراغ های نئون است. کافی است در شب به سطح شهر نگاهی بیندازید تا متوجه انبوه چراغ های نئون شهر بشوید.

در شهر توکیو زبان دوم، زبان انگلیسی نیست! شاید عجیب باشد، ولی بخش بزرگی از مبادلات با زبان و خط محلی انجام می گردد و ممکن است در توکیو به سختی فردی را پیدا کنید که انگلیسی بلد باشد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / justonewayticket.com / factinate.com

به "حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید