سامسونگ تعمیر گوشی هایش را برای کاربران معمولی راحت تر می نماید

به گزارش ساعت اینترنت، شب گذشته سامسونگ اعلام نمود که با ارائه ابزار، قطعات و راهنماهای مورد احتیاج، تعمیر گوشی هایش را برای کاربران معمولی راحت تر می نماید. سامسونگ برای این کار با سایت iFixit همکاری می نماید که مهم ترین منبع تعمیرکاران برای جزییات بدنه گوشی های مختلف محسوب می گردد. باید خاطرنشان کنیم این سایت قبلا برای چنین طرح هایی با شرکت هایی مانند موتورولا همکاری نموده است. سامسونگ اعلام نموده که در حال حاضر سری گلکسی S20 و S21 و بعلاوه گلکسی تب S7 پلاس از این طرح تازه بهره مند می شوند.

سامسونگ تعمیر گوشی هایش را برای کاربران معمولی راحت تر می نماید

مدیرعامل iFixit گفته که کاربران علاقه مند به تعمیر گوشی های خود، به راهنمای کامل، ابزارها و تمام قطعات مورد احتیاج دسترسی پیدا می نمایند. در حال حاضر راهنمای تعمیر سری گلکسی S20 تکمیل شده و متخصصان این سایت در حال تکمیل راهنمای تعمیر سری S21 و گلکسی تب S7 پلاس هستند. سخنگوی سامسونگ اعلام نموده که آن ها قصد دارند این طرح را برای تعداد بیشتری از گوشی های خود ارائه نمایند و این یعنی به احتمال زیاد گوشی های ارزان سری گلکسی A هم مشمول این طرح نو خواهند شد. در ابتدا سامسونگ برای کاربرانی که خواهان تعمیر گوشی خود هستند، قطعات نمایشگر، پنل پشتی و پورت را در اختیار آن ها قرار می دهد.

اگرچه در بیانیه سامسونگ اشاره ای به باتری نشده، ولی مدیرعامل iFixit با انتشار یک توییت نوشته که در آینده، سامسونگ باتری های مورداحتیاج برای این گوشی ها را ارائه خواهد نمود. همانطور که احتمالا می دانید، بیشتر کاربران برای تعویض باتری به تعمیرگاه های گوشی مراجعه می نمایند و به همین دلیل امکان تعویض باتری اهمیت زیادی برای کاربران دارد.

روی هم رفته اخیرا سامسونگ توجه ویژه ای به افزایش عمر گوشی های خود نشان داده است. به عنوان مثال مدتی قبل خبر افزایش پشتیبانی نرم افزاری از بعضی گوشی های این شرکت اعلام شد و حالا به لطف این طرح نو، کاربران علاقه مند به انجام کارهای فنی، راحت تر از گذشته می توانند قطعات گوشی های خود را تعویض نمایند.

لازم به ذکر است اپل هم سال گذشته از ارائه طرح مشابهی برای تعمیر آیفون به وسیله کاربران معمولی اطلاع داد ولی این طرح هنوز عملی نشده است. بنابراین نمی توانیم جزئیات طرح سامسونگ را با اپل مقایسه کنیم. در دورانی که پرچم داران سامسونگ بیشتر از هر زمان دیگری آپدیت نرم افزاری دریافت می نمایند، ساده تر شدن تعمیر آن ها یک خبر عالی برای کاربران به شمار میرود و باید ببینیم آیا دیگر رقبای این شرکت مانند شیائومی و اوپو هم چنین خدماتی را برای کاربران خود ارائه خواهند داد یا نه.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ تعمیر گوشی هایش را برای کاربران معمولی راحت تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تعمیر گوشی هایش را برای کاربران معمولی راحت تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید