شرح وزارت بهداشت درباره کمبود کیت های آزمایشگاهی

به گزارش ساعت اینترنت، در پی انتشار اخباری مبنی بر کمبود کیت های تشخیصی آزمایشگاهی، رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، گفت: یکی از دلایل کمبود تجهیزات تشخیصی آزمایشگاهی، تحریم های ظالمانه است که روی تأمین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تأثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست.

شرح وزارت بهداشت درباره کمبود کیت های آزمایشگاهی

دکتر عبدالحسین ناصری در مصاحبه با ایسنا، درباره کمبود کیت های تشخیصی آزمایشگاهی، گفت: کمبود هایی در زمینه کیت های تشخیصی آزمایشگاهی به ویژه کیت های وارداتی در کشور وجود دارد که اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو پیگیر است که این کمبود ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بحث تامین کیت های آزمایشگاهی مربوط به اداره کل تجهیزات پزشکی است، اضافه کرد: در عین حال مواد اولیه کیت های آزمایشگاهی فراوری داخلی هم از خارج از کشور تامین می گردد. البته عمدتا کمبود در کیت های آزمایشگاهی وارداتی است.

ناصری گفت: یکی از دلایل کمبود تجهیزات تشخیصی آزمایشگاهی تحریم های ظالمانه است که روی تامین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تاثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست. در عین حال اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو پیگیر تامین کیت های تشخیصی آزمایشگاهی بوده و امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع گردد.

منبع: فرارو

به "شرح وزارت بهداشت درباره کمبود کیت های آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت بهداشت درباره کمبود کیت های آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید