10 ایده مجذوب کننده و کاربردی برای داشتن خانه ای دنج و راحت

به گزارش ساعت اینترنت، در عصر حاضر که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، روزبه روز انسان ها تنهاتر و خانه ها کوچک تر، کم نورتر و دلگیرتر می شوند، داشتن یک خانه دنج و راحت با فضایی گرم و صمیمی به آرزوی بسیاری از افراد تبدیل شده است. یک خانه دنج شما را به آرامش می رساند، از افکار استرس زا رهایی می بخشد و خستگی روح و جسمتان را تسکین می دهد.

10 ایده مجذوب کننده و کاربردی برای داشتن خانه ای دنج و راحت

در این مقاله از ساعت اینترنت مگ تصمیم داریم شما را با چند ایده مجذوب نماینده و کاربردی برای داشتن یک خانه دنج و دلنشین آشنا کنیم، ایده هایی که برای عملی کردن آن ها فقط به کمی تغییر احتیاج دارید. اگر می خواهید خانه خود را به چیزی که همواره آرزویش را داشتید تبدیل کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

ایده هایی برای طراحی یک خانه دنج و راحت

برای داشتن یک خانه شیک و دنج احتیاج نیست پول زیادی خرج کنید. شما می توانید با کمی خلاقیت و توجه به جزئیات به گونه ای منزلتان را تغییر دهید که برای هر فردی که وارد آن می گردد به یک محیط آرامش بخش و محبت آمیز تبدیل گردد.

1. نورپردازی آرامش بخش انتخاب کنید

نورپردازی یکی از عناصر تزیینی بسیار مهم است که متأسفانه بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم. انتخاب نورپردازی مناسب برای ایجاد حس آرامش لازم است. به این فکر کنید که وقتی وارد یک اتاق تاریک می شوید چه احساسی دارید؟ مطمئنا حسی که چنین مکانی در شما ایجاد می نماید با حسی که در یک فضای روشن و دلباز تجربه می کنید، کاملا فرق دارد.

مانع ورود نور خورشید به داخل منزلتان نشوید و تا حد امکان با استفاده از پرده های سبک و نازک به جای پرده های ضخیم مقدار ورود نور طبیعی را به حداکثر برسانید. علاوه بر این، چراغ ها و لامپ های مختلف خانه را با دقت انتخاب کنید. استفاده از لامپ با نور گرم باعث می گردد که فضای داخلی خانه صمیمی تر و دلنشین تر جلوه کند.

برای تمام نقاط خانه روشنایی مناسب در نظر بگیرید و با استفاده از نورپردازی تأکیدی که به بخشی از فضا یا روی یک شیء مثل تابلوی نقاشی یا گلدان می تابد، بخش های خاصی از منزل خود را برجسته نموده و توجه بیننده را به سمت آن جلب کنید.

بعلاوه با استفاده از دیمر (کلیدهای کنترل نماینده نور) در ساعات مختلف روز مقدار و شدت نور را تنظیم کنید و حال و هوای منزلتان را تغییر دهید. دیمرها با تنظیم نور به محیط زندگی شما حس گرما، صمیمیت و امنیت می بخشند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

2. خانه خود را شخصی سازی کنید

سعی کنید هر کاری که برای تزئین منزلتان انجام می دهید، ویژگی های شخصی شما را نشان دهد. از وسایلی که دوست دارید به آن ها نگاه کنید، شما را شادمان می نمایند یا به یاد روزهای خوب می اندازند، در دکوراسیون بهره ببرید.

در گوشه و کنار خانه تان المان های تزیینی قرار دهید که منعکس نماینده روحیات شما باشند و بخشی از سرگذشت تان را به تصویر بکشند. به عنوان مثال نصب کردن عکس هایی که طی یک سفر پرخاطره گرفته اید، برای شخصی سازی خانه تان عالی به نظر می رسد.

3. خانه تان را با گل و گیاه تزیین کنید

گیاهان جلوه و زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان می نمایند. در هر مکانی که می خواهید به آنجا گرما و صمیمیت ببخشید، یک گیاه قرار دهید. چیدن گل و گیاه در گوشه و کنار خانه حال و هوای خاص و متفاوتی به محیط می بخشد و روحیه تان را بهبود می دهد.

خوشبختانه، گزینه های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد. اگر فکر می کنید که نگهداری از گل و گیاه برایتان سخت است، از گیاهانی که به مراقبت و آب زیادی احتیاج ندارند، بهره ببرید.

4. پرده های مناسب نصب کنید

انتخاب پرده مناسب می تواند دکوراسیون داخلی منزلتان را کاملا دگرگون کند. ضخامت پرده ها باید به میزان ای باشد که کمی نور خورشید از آن عبور کند. اگر اتاق کوچک، ساده و تاریک است، می توانید از رنگ های روشن بهره ببرید و چنانچه اتاقی با دکوراسیون خاص و متفاوت دارید، رنگ های خنثی انتخاب مناسبی هستند.

اگر با نقاشی روی پارچه آشنا هستید و می دانید که چگونه از قلم مو و رنگ مخصوص پارچه بهره ببرید، می توانید پرده های خود را شخصی سازی کنید. به خاطر داشته باشید که لازم نیست کل پارچه را با طرح های مختلف بپوشانید. فقط کافی است در چند نقطه از آن طرح و نقشی را که دوست دارید، نقاشی کنید.

5. از شمع بهره ببرید

بدون شک از اهمیت روشنایی آگاه هستید و به خوبی می دانید که کمبود نور به مقدار قابل توجهی از مجذوب نمایندهیت محیط می کاهد. استفاده صحیح از نور و تجهیزات روشنایی فضای داخلی خانه را از یکنواختی خارج می نماید و به محیط حس نشاط، آرامش و امنیت می بخشد.

اگر می خواهید یک خانه دنج و راحت داشته باشید، شمع یکی از برترین گزینه هایی است که می توانید به سراغ آن بروید. در گذشته شمع ها برای روشن کردن محیط استفاده می شدند، اما امروزه کاربرد تزیینی پیدا نموده اند. شما می توانید از شمع برای تزیین نقاط مختلف خانه، از اتاق نشیمن گرفته تا سرویس بهداشتی، بهره ببرید و از نور ملایم آن برای خلق یک فضای دنج، رمانتیک و آرامش بخش یاری بگیرید.

6. فرش از مهم ترین عناصر یک خانه دنج است

استفاده از فرش و قالیچه به هر فضایی روح می بخشد و نقش چشمگیری در ایجاد حس صمیمیت و آرامش دارد. هیچ شخصی نیست که در روزهای سرد زمستان از راه رفتن روی فرش لذت نبرد. لازم نیست کل فضای خانه را با فرش پر کنید. بهتر است بخشی از فضا را خالی بگذارید تا اتاق بزرگ تر و زیباتر به نظر برسد. بعلاوه می توانید در نقاط خاصی از فضا، برای مثال جلوی یک جایگاه، از یک فرش کوچک بهره ببرید. اگرچه می توان از فرش با رنگ های خنثی استفاده کرد، اما ما توصیه می کنیم در پی رنگ های گرم باشید.

7. با استفاده از چوب خانه خود را دنج تر کنید

چوب یکی از پرکاربردترین عناصری است که در دکوراسیون داخلی استفاده می گردد. چوب محیط طبیعت را تداعی می نماید و هیچ متریالی نمی تواند به میزان آن احساس گرما و صمیمیت ایجاد کند. مهم نیست که سبک دکوراسیون داخلی مدرن باشد یا کلاسیک، شما در هر فضایی می توانید از مبلمان، قفسه ها یا سایر وسایل چوبی بهره ببرید.

8. آراستگی اساس یک خانه دنج و راحت است

یک خانه تمیز و مرتب روحیه تان را بهبود می بخشد و شما را به آرامش دعوت می نماید. برعکس، شلوغی و به هم ریختگی خانه سطح استرس را بالا می برد و باعث بی حوصلگی و حواس پرتی می گردد. پس از همین امروز آغاز به تمیز کردن و نظم بخشیدن به خانه کنید و تمام وسایلتان را سر جای خود قرار دهید.

9. جایگاه های گرد انتخاب کنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما جایگاه های گرد باعث القای حس آرامش می شوند. اگر جایگاه های شما گرد نیستند و لبه های تیز دارد، کافی است چند کوسن به آن ها اضافه کنید تا به فضای دنج تری تبدیل شوند.

10. از کوسن و شال مبل بهره ببرید

کوسن ها به مبلمان قدیمی جان تازه ای می بخشند و به آن رنگ و لعاب بیشتری می دهند. وجود چند کوسن زیبا روی مبلمان باعث می گردد هر فردی که وارد منزل تان می گردد، صمیمیت و راحتی بیشتری را احساس کند. پس اگر می خواهید با کم ترین هزینه فضای منزل تان را تغییر دهید، درنگ ننموده و آن ها را به دکوراسیون خود اضافه کنید.

کوسن ها با رنگ ها و طرح های مختلف در دسترس هستند و به همین علت به راحتی می توانید آن ها را با هر نوع مبلمان یا سبک دکوراسیونی ست کنید. می توانید چند کوسن با رنگ ها و میزان های مختلف روی مبلمان قرار دهید یا حتی خودتان با تکه های پارچه کوسن دلخواه تان را بدوزید.

شال مبل هم از دیگر عناصری است که به دنج تر شدن فضا یاری می نماید. شما می توانید با توجه به احتیاج و سلیقه خود عرض، رنگ و طرح این شال ها را انتخاب کنید و این محصولات زیبا را روی دسته مبل راحتی قرار دهید.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با چند راه چاره ساده برای طراحی یک خانه دنج و راحت آشنا کردیم. احتیاج نیست برای خلق چنین فضایی متحمل هزینه های گزاف شوید. حتی با کم ترین هزینه هم می توانید تغییر چشمگیری در دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که همواره احتیاجها و علائق خود را در اولویت قرار دهید تا از حضور در فضای خانه لذت ببرید. برای رسیدن به این هدف ابتدا از خود بپرسید که چه چیزی باعث سرزندگی، شادمانی و رضایت شما می گردد. سپس با توجه به پاسخی که به این سؤال می دهید، تغییر دکوراسیون را آغاز کنید.

منبع: steptohealth

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 ایده مجذوب کننده و کاربردی برای داشتن خانه ای دنج و راحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده مجذوب کننده و کاربردی برای داشتن خانه ای دنج و راحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید