گوگل در پی ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris

به گزارش ساعت اینترنت، اعضای تیم پیکسل گوگل روی هدست تازه واقعیت افزوده این شرکت کار می کنند.

گوگل در پی ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris

ساعت اینترنت - به نظر می رسد گوگل بار دیگر در پی توسعه یک هدست واقعیت افزوده (AR) است که با کد Project Iris شناخته می شود. گفته می شود نمونه های اولیه هدست AR گوگل از دوربین های رو به بیرون برای ارائه تصاویر استفاده می کنند که با گرافیک های کامپیوتری ترکیب می شوند.

براساس گزارش سایت فون آرنا، دو منبعی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که نمونه های اولیه این دستگاه، در تاسیساتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ساخته می شوند و شبیه یک عینک اسکی هستند. جالب تر اینکه ظاهراً این دستگاه نیازی به اتصال سیمی به منبع برق خارجی ندارد و از تراشه سفارشی گوگل (Tensor) که گوشی های هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را هدایت می کند، بهره می برد.

همچنین شبیه به نوترین گوشی های پیکسل، این هدست روی اندروید اجرا می شود. اگرچه لیست های شغلی اخیر نشان می دهد که گوگل روی یک سیستم عامل منحصر به فرد کار می کند. در ماه دسامبر، مارک لوکوفسکی رئیس سابق بخش سیستم عامل واقعیت ترکیبی در متا، عنوان نو خود را به عنوان مدیر مهندسی سیستم عامل در گوگل (از طریق پست لینکدین) فاش کرد. لوکوفسکی گفت که نقش من رهبری تیم سیستم عامل برای واقعیت افزوده در گوگل است.

لیست مشاغل مورد درخواست گوگل به توسعه یک سیستم عامل نو و عینک هوشمند اشاره دارد. مطابق گزارش های منتشر شده، گوگل می تواند هدست AR خود را در سال 2024 عرضه کند و در حالی که گفته می شود برخی از اعضای تیم پیکسل در توسعه این هدست نقش دارند، هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه نام پیکسل را با خود به همراه خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گوگل در پی ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در پی ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید