قرص های آهن ، 2

به گزارش ساعت اینترنت، مواد غذایی میزان جذب آهن از طریق بدن را کاهش می دهند، بنابراین توصیه می شود که این مکمل های آهن را درست یک ساعت پیش از صرف اولین وعده غذایی روز با شکم خالی مصرف نمایید. در غیر این صورت، پس از صرف غذا، حداقل

قرص های آهن ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

زمان مصرف آهن

>

مواد غذایی مقدار جذب آهن از طریق بدن را کاهش می دهند، بنابراین توصیه می شود که این مکمل های آهن را درست یک ساعت پیش از صرف اولین وعده غذایی روز با شکم خالی مصرف نمایید. در غیر این صورت، پس از صرف غذا، حداقل 2 ساعت صبر کرده و سپس قرص خود را مصرف نمایید. انتظار می رود که یک لیوان آب با این دارو نوشیده شود. کسانی که از ناراحتی معده ناشی از دوز آهن رنج می برند، توصیه می شود آن را همراه با غذا مصرف کنند.

توجه: به خاطر داشته باشید که از دست دادن سریع خون به دلیل خونریزی داخلی و یا جراحت بایستی تحت کنترل در آورده شود، در غیر این صورت داروی تجویز شده، اثری نخواهد داشت. به منظور تسهیل جذب آهن، توصیه می شود که دوز آهن توصیه شده جهت مصرف بایستی به 2 تا 3 دوز کوچک تقسیم شوند. مکمل آهن مصرف شده در قالب قرص بهترین راه جهت بهبود کم خونی است به این دلیل که قرص پس از مصرف به سرعت حل شده، و به نوبه خود به بدن اجازه جذب سریع آهن را می دهد. مکمل های آهن مایع عموماً برای خردسالان و یا کسانی که مشکل بلع دارند تجویز می شوند.

عوارض جانبی آهن

>

شکی نیست که مصرف قرص آهن درمانی مؤثر برای کم خونی است، اما این مکمل ها متاسفانه عاری از عوارض جانبی نیستند. بنابراین صرف نظر از داشتن اثرات مطلوب، این شکل از آهن درمانی همچنین ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای را در پی داشته باشد. با وارد ساختن قرصهای آهن برای درمان کم خونی به رژیم غذایی، عملکرد روده ممکن است مختل شود. بیماران ممکن است دچار یبوست شده و یا از اسهال رنج برند. رنگ غیر طبیعی مدفوع، که سیاه و یا سبز می باشند هم در بیمارانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، گزارش شده است. ناراحتی معده که معمولا با سوء هاضمه، درد شکم و تهوع مشخص می شود هم در فهرست عوارض جانبی قرص های آهن قرار می گیرند.

قرص های آهن با انتشار آهسته

>

داروهای که به آهستگی آزاد می شوند، آندسته از داروهایی هستند که بدن آنها را بسیار آهسته جذب می کند. این جذب آهسته باقی ماندن اثر آنها را برای مدت زمان قابل توجهی تضمین می سازد. به طور معمول، عمل و اثر داروها بیش از 6 ساعت باقی نخواهد ماند. با این حال، تأثیر داروهای با جذب آهسته به مدت حداقل 12 ساعت به جای مانده و می تواند تا 24 ساعت به طول انجامد. پزشک ممکن است مصرف این مکمل ها را توصیه نماید به این منظور که تأثیر مواد تشکیل دهنده فعال مکمل آهن مدت زمان بیشتری باقی می ماند.

قرص های آهن و بارداری

تشخیص سطوح هموگلوبین پایین در طول دوران بارداری شایع می باشد. به دلیل تغییرات فیزیکی ناشی از رشد جنین در طول دوران بارداری، تقاضا برای افزایش آهن، به خصوص در نیمه دوم بارداری وجود دارد. اگرچه، مقدار خون در سه ماهه دوم و سوم به طور چشمگیری افزایش می یابد، افزایش قابل توجهی در هموگلوبین وجود نخواهد داشت. بنابراین، به منظور بهبود سطوح هموگلوبین، مصرف قرص آهن تجویزی از طریق پزشک در طول دوران بارداری توصیه می شود. مصرف قرص آهن در دوران بارداری قطعاً به منظور مقابله به کم خونی مفید می باشد.

در صورتی که مصرف این مکمل های آهن را دوست ندارید، و می خواهید که از کم خونی جلوگیری کنید، مهم است که از یک رژیم غذایی متعادلی که مقدار کافی از آهن خوراکی را برای بدن تأمین می سازد، پیروی کنید. وارد نمود مواد غذایی سرشار از آهن مانند سبزیجات سبز تیره در رژیم غذایی می تواند راهی طولانی در جهت جلوگیری از کم خونی طی کند.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون

به "قرص های آهن ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص های آهن ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید