شیائومی شارژر 200 واتی HyperCharge را احتمالا سال آینده فراوری انبوه می نماید

به گزارش ساعت اینترنت، با توجه به جدیدترین گزارشی که در رابطه با شارژر سریع 200 واتی شیائومی که تحت اسم HyperCharge هم شناخته می گردد منتشر شده، به نظر می رسد سال آینده باید شاهد فراوری انبوه آن باشیم.

شیائومی شارژر 200 واتی HyperCharge را احتمالا سال آینده فراوری انبوه می نماید

طی یکی دو سال گذشته، شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند در زمینه فناوری شارژ سریع پیشرفت چشمگیری داشتند و در حالی که هر بار تصور می کردیم این فناوری دیگر سریع تر و بهتر از قبل نخواهد شد، بیشتر از قبل غافلگیر می شدیم تا جایی که اکنون شاهد انتشار خبرهایی پیرامون عرضه احتمالی شارژرهایی با سرعت 200 وات هم هستیم.

شاید بتوان گفت شیائومی در بین تمام شرکت های فراورینماینده گوشی هوشمند که در زمینه فراوری شارژرهای سریع هم فعالیت می نمایند، بهترین است. این شرکت چینی که مصمم است جای هواوی را به اسم یکی از عظیم ترین شرکت های فعال در این زمینه که سال گذشته حتی با کنار زدن سامسونگ به عظیم ترین فروشنده گوشی هم تبدیل شده بود تصاحب کند؛ مسیری که فوق العاده سخت است اما به نظر می رسد شیائومی اصلا هراسی در طی کردن آن نداشته باشد. این شرکت حتی پیش تر اپل را هم برای رسیدن به رتبه دوم بهترین فراورینماینده گوشی در دنیا از پیش رو برداشت.

شیائومی طی این یکی دو سال از شارژرهای سریع زیادی رونمایی کرد اما سال گذشته شارژر 120 واتی این شرکت که با می 10 اولترا رونمایی شده بود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. بسیاری از کاربران بر این عقیده بودند که این شارژر در دراز مدت به باتری گوشی صدمه زده و از طول عمر مفید آن می کاهد. اما شیائومی مدعی شد بعد از 800 بار چرخه کامل شارژ، تنها 8 الی 10 درصد از عمر باتری گوشی کاسته می گردد که بسیار خوب ارزیابی می شد؛ یعنی اگر هر روز، گوشی را 1 بار و آن هم از 0 تا 100 درصد با سرعت 120 وات شارژ می کردید، بعد از 26 ماه طول عمر باتری گوشی 8 تا 10 درصد کم می شد. هرچند در این بین مشکلاتی نظیر داغ شدن حین شارژ هم وجود داشت که باید با آن کنار می آمدیم.

هنوز کاربران نتوانسته بودند بین مزایا و معایب شارژر 120 واتی به تعادل برسند که شرکت چینی دمویی را از شارژر 200 واتی HyperCharge خود منتشر کرد. شارژری که می تواند ظرف مدت تنها 8 دقیقه، یک گوشی با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را به صورت کامل (از 0 تا 100) شارژ کند. این شارژر هنوز رسما رونمایی و وارد بازار نشده اما به گزارش پایگاه خبری MyDrivers، گویا فراوری انبوه آن از ماه ژوئن سال آینده میلادی شروع خواهد شد و باید احتمالا اواخر بهار یا اوایل تابستان را زمان عرضه رسمی آن به بازار بدانیم.

خبر مربوط به این موضوع را وب سایت چینی MyDrivers به نقل از تعدادی بلاگر منتشر نموده است که نمی توانیم بگوییم به صورت صد درصدی به صحت آن اعتماد داریم اما با توجه به مشکلاتی که این شارژر برای طول عمر باتری ایجاد می نماید، طبیعی است شیائومی اندکی در عرضه آن درنگ نموده و به آنالیز بیشتر بپردازد.

اوایل سال جاری بود (ماه مه) که دمویی از شارژر 200 واتی HyperCharge شیائومی روی یک نسخه سفارشی از گوشی شیائومی می 11 پرو منتشر شد. این شارژر قدرتمند توانسته بود باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی را ظرف مدت 8 دقیقه به صورت سیمی و 15 دقیقه به صورت بی سیم از 0 تا 100 شارژ کند. بعدها که نگرانی هایی از بابت کاهش طول عمر و احتمال داغ شدن بیش از حد گوشی حین شارژ مطرح شد، شیائومی ادعا کرد بعد از 800 بار چرخه شارژ، 80 درصد از طول عمر مفید باتری همچنان باقی می ماند.

این یعنی اگر گوشی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشته باشید و با شارژر 200 واتی تازه شیائومی آن را شارژ کنید، بعد از حدود 2 سال (یا بیشتر)، باید با 20 درصد ظرفیت کمتر یا به عبارتی ساده تر، گویا با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به کار خود ادامه دهید. نمی توان گفت این موضوع خیلی خوب است اما از طرفی با در نظر گرفتن مدت زمان لازم برای شارژ گوشی، می توان یک سری نقاط ضعف را هم نادیده گرفت.

با توجه به گزارش های متعددی که در این زمینه منتشر شده است، می توان گفت شارژر 200 واتی HyperCharge شیائومی به احتمال بسیار فراوان به همراه پرچم دار قدرتمند شیائومی یعنی می 12 اولترا رونمایی و راهی بازار خواهد شد. حال اینکه آیا گوشی نام برده دقیقا این گونه نام گذاری می گردد یا خیر، موضوعی است که از بابت آن اطلاع زیادی نداریم و باید منتظر ماند و دید چه خبرهای بیشتری در رابطه با آن منتشر می گردد.

زمانی که شیائومی دمویی را از این فناوری منتشر نموده بود، هیچ وقت اشاره نکرد گوشی های معمولی یا به صورت کلی محصولی قرار است با پشتیبانی از آن راهی بازار گردد. تصور می شد این شارژر فقط یک طرح مفهومی باشد تا توانایی بالای شیائومی در فراوری چنین شارژرهایی را به رخ بکشد و توجه زیادی را جلب کند و اگر هم قرار به عرضه رسمی آن باشد، چند سالی طول بکشد. اما این طور که به نظر می رسد، خود شیائومی بیشتر از کاربران مشتاق رونمایی رسمی و عرضه این شارژر فوق العاده سریع به بازار است.

با این حال چه قصد فراوری چنین شارژری جلب توجه بود چه عرضه رسمی به بازار، به نظر می رسد قرار است سال آینده شاهد فراوری انبوه آن باشیم. بسیار هیجان انگیز خواهد بود ببینیم تجربه شارژر یک گوشی پرچم دار با استفاده از شارژری با این سرعت چگونه است.

جالب است بدانید گوشی های هوشمندی که در حال حاضر در بازار وجود دارند با شارژرهایی که خود شرکت ها برایشان در نظر گرفته اند (چه پشتیبانی شده چه موجود درون جعبه)، ظرف مدت 30 الی بیش از 2 ساعت به طور کامل شارژ می شوند. همین سرعت حتی گاهی اوقات باعث داغ شدن گوشی یا کاهش طول عمر باتری می گردد. حال باید دید شارژری که می تواند همین کار را در مدت 8 الی 15 دقیقه انجام دهد چه بلایی سر باتری خواهد آورد.

با این حال این فناوری بسیار شگفت انگیز است و امیدواریم شیائومی در طول این مدت زمان یک ساله که فرصت بهبود آن را دارد، با اعمال یک سری تغییرات بتواند از اثرات مخرب آن روی سلامت باتری بکاهد. زیرا زیاد جالب نخواهد بود که کاربر بین یک دو راهی سخت انتخاب شارژر گیر کند؛ دو راهی که یک طرف آن شارژ گوشی در مدت حدود 10 الی 20 دقیقه اما کاهش طول عمر باتری باشد، طرف دیگر هم شارژ در مدت طولانی اما با حفظ عمر مفید باتری.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا کاهش 20 درصدی از عمر مفید باتری فقط به خاطر شارژ با سرعت بالاتر ارزش خرید شارژر 200 واتی HyperCharge شیائومی را توجیه می نماید؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی شارژر 200 واتی HyperCharge را احتمالا سال آینده فراوری انبوه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی شارژر 200 واتی HyperCharge را احتمالا سال آینده فراوری انبوه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید