دانشگاه ها طراح پدافند غیرعامل دوران کرونایی باشند، وظایف دانشگاهیان در پساکرونا

به گزارش ساعت اینترنت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: جهاد علمی دانشگاهیان باید در حوزه طراحی و راهکارهای پدافند غیرعامل در دوران کرونا باشد و پساکرونا به دغدغه ای علمی تبدیل گردد.

دانشگاه ها طراح پدافند غیرعامل دوران کرونایی باشند، وظایف دانشگاهیان در پساکرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ساعت اینترنت از بندرعباس، احسان کامرانی صبح امروز در دومین نشست خود با هسته اصلی هیئت تخصصی اندیشه ورز دوران کرونا و پساکرونا که با حضور اعضای این کمیته در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار گردید با اشاره به اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا درباره احتمال ماندگاری این ویروس منحوس در ماه های آینده اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و جدی دریافت این ویروس کشنده تنها راه مبارزه با آن است.

وی با تأکید بر مشارکت دانشگاهیان در بهبودبخشیدن شرایط جامعه در حوزه سلامت، خواهان آنالیز تبعات و آسیب هایی این ویروس در حوزه های مختلف در دوران کرونا و پساکرونا شد و اضافه نمود: تحقیق و پژوهش دانشگاهیان یکی از شاخص های مهمی است که می تواند با ارائه راه چارههای علمی و عملی جامعه را در ادامه حیات خود کمک رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه امروز کشور بیش از پیش به جهاد علمی احتیاج دارد، متذکر شد: آنالیز تهدیدها و فرصت های به وجود آمده در این دوران وظیفه ما را در حوزه جهاد علمی مضاعف می سازد؛ چراکه جامعه دانشگاهی باید برای مطالعه و آنالیز دامنه این تهدیدات و فرصت ها راه گریز از شرایط فعلی و برگشت به زندگی عادی را طراحی و اجرا کند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مطرح کرد: برای شناسایی تهدیدها و فرصت ها باید استادان ما در حوزه تخصص خود به موضوع ورود و با آنالیز دامنه آن در حوزه های مالی، اجتماعی، روانشناسی و ... همه عوامل را شناسایی و راه چاره مناسب و قابل اجرا ارائه نمایند.

وظیفه دانشگاهیان تعمق در چگونگی جلوگیری از تأثیر ویروس کروناست

کامرانی یادآور شد: فعالیت کمیته های تخصصی دانشگاهیان در حوزه های مختلف باید پدافند غیرعاملی باشد که به عنوان یک راه چاره علمی بتواند مسائل و موانع را شناسایی و به سادگی برای آن راه چاره علمی ارائه دهد.

وی، هم اندیشی و تعمق در چگونگی جلوگیری از تأثیر این ویروس در جامعه را از وظایف مهم دانشگاه خواند و اضافه نمود: حس مسئولیت پذیری با هدف خدمت رسانی به مردم می تواند نیروهای متخصص دانشگاه را به اهداف خود که همان شکست کرونا است، برساند و این تنها به وسیله پژوهش، تحقیق و بسترسازی علمی امکان پذیر است.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با آنالیز بخشنامه صادر سازمان گفت: همه وظیفه داریم مطابق برنامه مدون حرکت و با نوگرایی و نوآوری به حرکت های جهادی در راستای جهش فراوری گام برداریم.

محسن دهقانی شرح داد: تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه شناسایی نقاط قوت و ضعف دوران کرونایی و پساکرونا می تواند ما را در انتخاب راستا بهتر و علمی تر رهنمون کند.

وی، جمع آوری اطلاعات و تدوین عملکرد دانشگاهیان را در این حوزه خواهان شد و تأکید کرد: باید هر استادی با توجه به تخصص خود به فکر شناسایی تهدیدها و فرصت های پیش رو باشد و با ارائه راه چارههای مناسب در حوزه کاری خود ممکن است بتواند کلید این معما را پیدا کند.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "دانشگاه ها طراح پدافند غیرعامل دوران کرونایی باشند، وظایف دانشگاهیان در پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها طراح پدافند غیرعامل دوران کرونایی باشند، وظایف دانشگاهیان در پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید