ادبیات

10 بازیگر که با یک فیلم سبک کاری شان را تغییر دادند

رابرت پتینسون با بازی در فیلم بتمن توانست ثابت کند هر کسی فکر می کرده او یک نوجوان عبوس است در اشتباه باشد. در واقع او به همه نشان داد که هرگز نباید بازیگران بزرگ را از قلم انداخت. نقش های تکراری می توانند بدترین دشمن یک بازیگر باشند، اما از منظری دیگر...

1 آذر 1401

روایت یک خبرگزاری از تجمع امروز دانشگاه تهران

خبرنگاران، وابسته به صداوسیما درباره اتفاقات امروز دانشگاه تهران نوشت: گروهی از دانشجویان ضمن تجمع در داخل دانشگاه، شعار های ساختارشکنانه سر دادند. بخش دیگری از دانشجویان در پاسخ به آن ها مقابله به مثل کردند.

16 مهر 1401

تصاویر ، جشن هواداران دوآتیشه هری پاتر در ایستگاه قطار

ایستگاه راه آهن کینگز کراس لندن محل برگزاری جشن هواداران دو آتیشه مجموعه رمان های تخیلی هری پاتر شد.

14 شهریور 1401

داوران مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند

ارد زند، لقمان خالدی، جواد رمضان نژاد، محمد داودی، محمدرضا فرزاد، سعید رشتیان و نفیسه مرشدزاده 7 داور بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت هستند.

18 اردیبهشت 1401

عامه پسند ترجمه نمی کنم اما پیشنهاد می کنم

منوچهر بدیعی با بیان این که برای مخاطب عام ترجمه نمی کند، معتقد است ادبیات عامه زیربنای ادبیات جهان است و می گوید: خوشحالم که کتاب های عامه پسند بیشتر شده و من به ناشران پیشنهاد می دهم کتاب های پلیسی ترجمه کنند.

21 فروردین 1401

شهرک رنگین کمان در پاییز

تهران (پانا) - اولین و دومین قسمت از برنامه شهرک رنگین کمان با موضوع آموزش مهارتهای زندگی و مدیریت بحران به تهیه کنندگی مریم وطن پور روزهای شنبه و یکشنبه حوالی ساعت 15:15 از شبکه پنج سیما پخش می گردد.

8 آبان 1400

اس ام اس و پیام تبریک رسمی عید نوروز 99، پیامک و متن ادبی و اداری تبریک سال نو

ارسال پیامک برای تبریک نوروز یکی از رسم هایی است که در سال های اخیر در بین مردم رواج پیدا کرده است پیام رسمی تبریک سال نو از جمله متون پرکاربرد می باشد که برای بیان تبریک عید به همکاران و دوستانی که صمیمیت کمتری با آنان داریم مورد استفاده قرار می گیرد....

26 شهریور 1400

24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

در این مطلب قصد داریم به معرفی 24 فیلم کوتاه از کارگردانان مطرح و شاخص سینما بپردازیم. فیلم سازانی که با آثار بلند سینمایی و عناوین بزرگشان شناخته می شوند اما در گذشته فیلم های کوتاه مهمی را ساخته اند.

22 مرداد 1400

نوای شهیدان مشروطه و جمهوری اسلامی ما را به تداوم حضور می خوانند

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در صفحه شخصی سیدعباس صالحی آمده است:

14 مرداد 1400

نظرسنجی از دانشجویان در مورد سامانه های مجازی دانشگاهها در عصر کرونایی

تهران (پانا) - شیوع بیماری کرونا از سال گذشته بسیاری از سازمانها را دچار تغییر و بسیاری از کسب و کارها را با مشکل و آسیب روبرو کرده است. در این میان آن­چه بیشتر خانواده­ ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسائل مربوط به آموزش است.

18 اسفند 1399

اعلام فرصت ناشران برای تحویل کتاب ها به پست

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با توجه به افزایش حجم کتاب های درخواستی از ناشران و طبق هماهنگی با شرکت ملی پست ایران، ناشران تا سه شنبه (14 بهمن ماه) فرصت دارند سفارش ها را تحویل پست دهند.

7 اسفند 1399

با لودر به جان موسیقی نواحی افتاده اند!

یکی از هنرمندان موسیقی نواحی می گوید: امروزه شرایطی به وجود آمده است که افرادی با لودر در حال تخریب موسیقی نواحی هستند. ولی باید جلوی از بین رفتن موسیقی نواحی را گرفت و از پیشکسوتان حمایت کرد.

23 آذر 1399

خبرنگاران جایزه راهنمایی، نویسندگان را به ادبیات فارسی متعهد می نماید

تهران- خبرنگاران- مدیر بنیاد راهنمایی معتقد است لوح جایزه راهنمایی، به عنوان یکی از معدود جایزه های مستقل ادبی در ایران، نویسندگان را به ادبیات فارسی متعهد می نماید.

23 آذر 1399

ابونصر فارسی؛ دیوانسالار ادیب

قوام الملک نظام الدین هبة الله وزیر معروف به ابونصر فارسی سپهسالار، دبیر و شاعر سده ششم هجری قمری و از رجال دولت غزنوی است.

31 خرداد 1399

چرا آمریکا می گوید ایران تحریم دارو نیست ولی تهران می گوید تحریم است؟ و چرا ادعای واشنگتن افکار عمومی را قانع کردن می نماید؟

یک کارشناس مسائل بین الملل می گوید: تحریم - یا همان تروریسم مالی - یک سیاست جنایتکارانه است که تبعات سنگینی بر جان، سلامت، مال و امنیت انسان ها دارد. به همین خاطر، دولت آمریکا همراه در موازاتِ تحریم یک دستگاه روابط عمومی هم تاسیس و - به یاری عده ای فارسی...

14 اردیبهشت 1399

عبدالباری عطوان: بعید نیست آمریکا از سلاح های بیولوژیکی استفاده کند

آمریکا تنها کشوری در تاریخ بشریت است که از بمب های هسته ای در ژاپن استفاده کرد و بعید نیست که اولین کشوری در دنیا باشد که ویروس کرونا و سلاح های بیولوژیکی را استفاده می نماید. آمریکا پشت تمامی این جنگ ها واقع شده است.

11 اردیبهشت 1399

بلند مثل شب یلدا کتاب می شود، نقد رمانافرا اول آذر ماه در استان سمنان

سید عباس دانائی در گفتگو با خبرنگاران گفت: کار تدوین کتاب بلند مثل شب یلدا شامل خاطرات یکی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان به اتمام رسیده و مراحل فنی چاپ را سپری می کند.

17 فروردین 1399

شروع به کار جایزه جمالزاده

دومین دوره جایزه جمالزاده در اصفهان شروع به کار کرد.

3 اسفند 1398

پتانسیل های همکاری تهران-بیشکک به روایت سفیر؛ فارس پل ارتباطی خوبی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان برقراری پرواز مستقیم، لغو ویزا و برطرف موانع و تسهیل مراودات بانکی بین 2 کشور را عوامل ارتقاء همکاری های دوجانبه دانست.

27 بهمن 1398

فهرست گرامی داشت یونسکو ، ثبت نام فارابی و عطار نیشابوری

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران از قرار دریافت نام ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در فهرست گرامی داشت کمیسیون ملی یونسکو اطلاع داد.

28 دی 1398
تعداد: (21)