پلیس نیویورک سگ رباتیک را اخراج کرد

به گزارش ساعت اینترنت به نقل از تلگراف، بیل دی بلازیو شهردار نیویورک دستور داده تا آزمایش سگ های رباتیک در نیروی پلیس متوقف و قرارداد 94200 دلاری با شرکت بوستون دینامیک (توسعه دهنده ربات ها) لغو گردد.

پلیس نیویورک سگ رباتیک را اخراج کرد

پس از ابراز خشم عده ای از شهروندان و درخواست برای کاهش بودجه پلیس و نیروی مجری قانون جهت دسترسی به سخت افزارهای نظامی، سگ رباتیک به فراوری کننده بازگردانده شد.

دی بلازیو هم از توقف عملیات این ربات ابراز خوشحالی کرد. از سوی دیگر یکی از سخنگویان شهرداری نیویورک در این باره می گوید: سگ رباتیک ترسناک بود و پیامی اشتباه به مردم نیویورک نشان می داد.

ربات 70 پوندی می تواند با سرعت 3.5 مایل در ساعت بدود و از پله ها بالا برود. در اصل قرار بود از این ابزار در شرایطی استفاده گردد که حضور در آنها برای افسران پلیس خطرناک به شمار میرود. به همین دلیل ربات از زمان رونمایی در ماه دسامبر در منطقه ای از نیویورک تحت آزمایش بود. سخنگوی پلیس نیویورک در آن موقع گفت: این سگ جان انسان ها را نجات می دهد، از افراد و افسران پلیس محافظت می نماید و هدف هم همین است.

اما استفاده از ربات با نقدها زیادی روبرو شد و بسیاری از منتقدان هشدار دادند به طور سنتی از سگ ها برای ترساندن و سرکوب کردن رنگین پوستان استفاده می شده است. بعضی دیگر هم اشاره نموده بودند این ربات شبیه نمونه ای است که در یک سریال علمی تخیلی نمایش داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پلیس نیویورک سگ رباتیک را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس نیویورک سگ رباتیک را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید