نهاد های دولتی مالک 220 هکتار از بهترین سواحل مازندران

به گزارش ساعت اینترنت، استاندار مازندران گفت: بیش از 220 هکتار از بهترین نقاط ساحلی استان در اختیار دستگاه های دولتی است

نهاد های دولتی مالک 220 هکتار از بهترین سواحل مازندران

ساعت اینترنت ساری- سیدمحمود حسینی پور گفت: از مجموع سواحل استان 20 درصد در اختیار نهاد هایی مانند بنادر، نیرو های نظامی، پایانه های نفتی و طرح سالم سازی دریا است که برای ادامه فعالیت باید در سواحل مستقرباشند، 5 درصد در اختیار بخش خصوصی و 4 درصد هم به صورت غیر مجاز، در اختیار دستگاه های دولتی و نظامی قرار داشت.

او گفت : از مجموعه 4 درصد غیرمجاز، 19 کیلومتر از سواحل استان تا به امروز آزادسازی شد و بخش کمی به جای مانده که طی روز های آینده آزادسازی می شوند.

در ماده 63 قانون برنامه چهارم توسعه مصوب سال 1383 آمده که همه دستگاه های دولتی دارای اراضی ساحلی موظف به آزادسازی ساحل هستند اما یکی از مشکلاتی که در سواحل مازندران وجود دارد راه های ارتباطی اندک مردم به ساحل است.

با اجرای طرح آزادسازی سواحل اگرچه حریم 60 متری ساحل حفظ می شود، اما ارتباط مردم با ساحل دریا به دلایل وجود مجتمع های شخصی و دولتی در برخی شهرستان ها کاملا قطع است.

استاندار مازندران آزاد سازی ساحل را مقدمه ای برای کار اصلی دانست و گفت: در بودجه 1401 دستگاه های دولتی مکلف هستند تمام املاکی را که در منطقه ها ساحلی دارند برای پیشبرد پروژه های عمرانی از محل فروش این املاک اختصاص دهند که امیدواریم با دستور رئیس جمهور شاهد تحقق این مهم در بودجه 1401 باشیم.

به گفته او این مهم در بودجه 1400 نیز پیش بینی شده بود که اجرا نشده اما با اجرای این قانون که مسئولیت اجرای آن را استانداران نیز می توانند به عهده بگیرند با همکاری دو دستگاه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه این مهم محقق شود.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نهاد های دولتی مالک 220 هکتار از بهترین سواحل مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد های دولتی مالک 220 هکتار از بهترین سواحل مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید