مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6

به گزارش ساعت اینترنت، تنها رقیب جدی و هم سطح پورشه کاین ب ام و مدل X6 است. هر دوی این خودروها شاسی بلند، لوکس و باشکوه هستند و قطعاً طرف داران خود را دارند. در این مقاله، ما به مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6

مقدمه ای بر مقایسه پورشه کاین

اگر بخواهید خودرویی داشته باشید که هم فرمان پذیری خوبی داشته باشد و هم نیازهای شما را در جاده و در سرعت های زیاد رفع کند و درعین حال جادار، راحت و دارای امکانات زیادی باشد، یک راه بیشتر ندارید و آن هم این است که به سراغ شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس خارجی بروید. البته در این رده از شاسی بلندها و کراس اوورها، تفاوت قیمت می تواند خیلی زیاد باشد. در یک طرف میدان پورشه را داریم؛ برندی که همواره به فراوری خودروهای اسپرت و کوپه معروفیت دارد. بااین حال برای جذب مشتریان بیشتر به فراوری سدان (پورشه پانامرا) و کراس اوور (پورشه کاین) نیز رو آورده است.

پورشه کاین از نمای روبه رو

مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6

ب ام و مدل X6 نیز مانند پورشه کاین خودرویی کراس اوور سایز میانه برای 5 سرنشین است. هردوی این خودروها ساخت شرکت های آلمانی است. ب ام و X6 به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است. این خودرو به علت فرم بدنه اش ظرفیت 5 سرنشین را دارد و در 2 تیپ مختلف فراوری شده است. مدل X6 35i مانند تیپ پایه کاین از موتور 6 سیلندر بهره می برد؛ اما حجم آن 3000 سی سی است، درنتیجه قدرت کمتری از مدل پایه کاین دارد.

پورشه کاین در مدل های بعدی خود به موتور 8 سیلندر با حجم 4800 سی سی مجهز شده است. ب ام و X6 هم به همین منوال در تیپ X6 50i دارای موتور 8 سیلندر با 4300 سی سی حجم است. با این حساب قدرت موتور ب ام و مدل X6 تا حدودی در مقایسه پورشه کاین کمتر خواهد بود.

نمای داخلی پورشه کاین

هر دو خودرو به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز است. باک بنزین هر دو نیز 85 لیتر حجم دارد. هر دوی آنها ایمنی مناسبی دارند و کیسه هوای راننده سرنشین جلو، پرده ای و کناری جزء امکانات آنها است. سیستم ترمز و پایداری نیز در هر دو مشابه است و به امکاناتی مثل سیستم قفل و بازکردن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید مجهز است.

در هر دو خودروی پورشه کاین و ب ام و X6، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و کنترل اتوماتیک سیستم تهویه کار گذاشته شده است. خیلی از امکانات دیگر نیز مثل تنظیم برقی جایگاه ها، کروز کنترل، سنسور پارک، تودوزی چرم و تنظیم ارتفاع اتوماتیک در هر دو خودرو وجود دارد.

شتاب X6 معادل 6 ثانیه است که از این لحاظ در مقایسه پورشه کاین با شتاب صفر تا 100 کیلومتر حدود 7 ثانیه ای، تا حدودی جلوتر است. در عمل هر دوی این خودروها با وزن سنگین خود تقریباً سرعت و شتاب مشابهی دارد. طراحی ب ام و X6 اسپرت تر است و بیشتر به خودرویی کوپه شباهت دارد، اما طراحی کاین به یک کراس اوور شبیه تر است.

با این حال، هردوی این سوپرخودروها از طراحی سنتی دیگر شاسی بلندها فاصله گرفته اند. کمتر کسی پیدا می گردد که حاضر باشد در مسیرهای آفرود و خاکی از پورشه کاین گران قیمت خود استفاده کند، اما آنهایی که این کار را امتحان کردند، می گویند که این خودرو از آزمایش سربلند بیرون آمده و شتاب و عملکرد بهتری در مقایسه با ب ام و X6 داشته است.

نمای عقب پورشه کاین

X6 باتوجه به طراحی ظاهری اسپرت خود هیجان بیشتری را در رانندگی منتقل می نماید. اما از آن طرف، کیفیت سواری را در کاین می توان در 3 سطح نرمال، کامفورت و اسپرت تنظیم کرد. این 3 حالت تنظیمات تعلیق را در این خودرو بهتر نموده است و در عبور از جاده های صعب العبور حس خوشایندتری به سرنشینان می دهد. این نکته را نباید فراموش کنید که قیمت ب ام و مدل X6 تقریباً نصف پورشه کاین S است.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه پورشه کاین در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش پورشه کاین

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ ساعت اینترنت در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پورشه کاین با ب ام و X6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید