عبدالله: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه گفتوگوهای صلح شود

به گزارش ساعت اینترنت، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به پافشاری رئیس جمهور این کشور برای تغییر محل مذاکرات به داخل افغانستان تأکید کرد که محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه گفت وگوها شود.

عبدالله: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه گفتوگوهای صلح شود

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای ساعت اینترنت، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به پافشاری دولت بر انتقال محل مذاکرات صلح از قطر به داخل افغانستان گفت: تصمیم نهایی در این باره به توافق دو طرف برمی شود و محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفت وگوهای صلح شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی ساعت اینترنت بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: وقفه در مذاکرات صلح با توافق دو طرف اجرا شده است و انتظار می رود که ادامه مذاکرات در تاریخ تعیین شده دنبال شود.

عبدالله همچنین تأکید کرد که در فرایند مذاکرات با طالبان در کنار حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، حقوق قربانیان جنگ نیز در نظر گرفته خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی ساعت اینترنت بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده بود که دور بعدی مذاکرات باید در داخل این کشور برگزار شود تا از این طریق هزینه ها کاهش یابد و از تأثیرات خارجی بر فرایند صلح نیز جلوگیری شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند که اشرف غنی فکر می کند که با ادامه برگزاری مذاکرات در قطر ابتکار عمل کاملاً در اختیار آمریکا و قطر قرار می گیرد و دولت افغانستان ظرفیت اعمال نفوذ را در آنجا نخواهد داشت.

گفتنی است که پس از تأکید اشرف غنی برای ادامه مذاکرات در داخل افغانستان، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر شرح داد که دور بعدی مذاکرات نیز در قطر خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدالله: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه گفتوگوهای صلح شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه گفتوگوهای صلح شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید