ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شوند

به گزارش ساعت اینترنت، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شوند.

ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شوند

سید عزت الله ضرغامی در ملاقات با نخبگان و اقشار مختلف مردم شهرستان ماکو با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان خاص است، اضافه نمود: در کل کشور 26 اثر ثبت جهانی وجود دارد که برای هر استان حتی یک سهمیه هم نمی رسد اما در این استان دو اثر ثبت جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا چالدران وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بالای میراث فرهنگی آذربایجان غربی است.

وی با انتقاد از وجود بروکراسی اداری در کشور اعلام کرد: تجربه نشان داده که نظام بروکراسی مثل بختک در ادارات ایران حاکم است و متاسفانه این مسائل را دیگران برای کشورمان بوجود آورده اند. درحالیکه باید در بعضی موارد زیر میز زد و کار را پیش برد، چون بسیاری از امور در همین استان و شهرستان ماکو با همدلی و وفاق حل و فصل می گردد. متاسفانه قوانین متعدد در کشور بسیار دست و پا گیر شده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو نیز جز این کشور است، اضافه نمود: همه باید برای پیشرفت این منطقه انسجام داشته باشند، چون منطقه آزاد ماکو فرصت بی نظیری برای آذربایجان غربی است که در صورت استفاده از ظرفیت آن مسائل منطقه حل می گردد. از سوی دیگر باید مسائل تفویض اختیار شده و حل و فصل گردد.

وی اعلام کرد: امروز مشکل کشور کاهش جمعیت است که رهبری بدان تاکید نموده و بی شک نباید از ترکیب جمعیتی شیعه یا سنی نگران بود، چون همه برای اسلام زحمت کشیده اند و حتی شهدای اهل سنت می توانند برای همه الگو باشند.

منبع: همگردی

به "ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید