خیابان باستانی ابوالهول در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می گردد

به گزارش ساعت اینترنت، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، خیابان باستانی ابوالهول در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می گردد.

خیابان باستانی ابوالهول در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می گردد

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از بازگشایی خیابان باستانی ابوالهول در تاریخ 25 نوامبر اطلاع داد.

خیابان ابوالهول خیابانی است به طول دو هزار و 700 متر که با هزاران مجسمه قوچ و ابوالهول در دو طرف آن، از مجموعه معبد کرنک تا معابد اقصر کشیده شده است. مقامات مصر در چند ماه اخیر روی این خیابان و معابد کرنک و اقصر بازسازی های اساسی انجام داده اند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از سفرای کشورهای خارجه و تعدادی از چهره های شناخته شده برای حضور در مراسم بازگشایی این خیابان دعوت نموده است.

بازگشایی خیابان ابوالهول بخشی از کوشش های مصر برای بازسازی اماکن تاریخی و ارتقای گردشگری در این کشور است. مقامات مصر سال گذشته به همین دلیل طی مراسمی که رژه طلایی فراعنه (Pharaohs Golden Parade) نام داشت، 18 پادشاه و 4 مقام سلطنتی دیگر را در مسیری 7 کیلومتری از موزه مصر به موزه ملی تمدن مصر منتقل کردند. این مراسم به طور زنده از تلویزیون مصر پخش شد و بازتابی دنیای به همراه داشت.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر بتازگی به مقامات دولتش دستور داد از مراسم بازگشایی خیابان ابوالهول برای ارتقای قدرت نرم مصر در سطح بین المللی استفاده نمایند. وی در بخشی از اظهاراتش در این باره تاکید نمود شهر اقصر که اغلب از آن به عنوان بزرگترین موزه روباز دنیا یاد می گردد، بازتاب دهنده شکوه و غنای تمدن مصر باستان است.

منبع: همگردی

به "خیابان باستانی ابوالهول در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان باستانی ابوالهول در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید