ایجاد باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش ساعت اینترنت، رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در این دانشگاه دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار برای ایده ها و طرح های شرکت های دانش بنیان فراهم می گردد.

ایجاد باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در دانشگاه صنعتی قم

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه ساعت اینترنت، در مورد دستاورد های دانشگاه صنعتی قم در سال های اخیر گفت: یکی از مفاد بیانیه گام دوم درباره پژوهش های کاربردی و لزوم توجه به توان دانشجویان است. دانشگاه صنعتی قم در این حوزه اقدامات روشنی را تعریف و دنبال نموده است. در بخش روشن سازی علم در دانشگاه، فعالیت انجمن های علمی را تقویت و اساتید راهنما و مشاور برای انجمنها تعریف نموده ایم. همچنین آموزه های مهارتی و کاربردی را در کنار آموزه های علمی پی گرفته ایم.

رضایی نور در ادامه گفت: از دیگر فرصت هایی که در سال 98 توسط معاون پژوهشی وزارت علوم ابلاغ شد، این بود که اساتید برای تبدیل شرایط از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید یک دوره مطالعاتی 6 تا 12 ماهه را در صنعت بگذرانند تا دانش اساتید کاربردی تر بشود. در ضمن باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در دانشگاه صنعتی قم دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار را برای ایده ها و طرح های شرکت های دانش بنیان فراهم می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در مورد مدل ایده آل ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: نمی توان چیز ثابتی گفت، اما آنچه تعیین است این است که باید ترکیبی از مراحل را پیمود. یکی این است که آموزه های مهارتی به دانشجویان انتقال می دهیم و آن ها را از این طریق به صنعت نزدیک تر می کنیم. در این راستا طرحی به نام همیار صنعت را تعریف کردیم و چندسالی می شود که این طرح در دانشگاه اجرا می شود.

وی درباره این سوال که چه مقدار از منابع آموزشی دانشگاه به مهارت و شغل دانشجویان یاری می نماید، تاکید نمود: به هر حال بخش بزرگی از دانسته های دانشجویان به کتاب های درسی برمی شود. اما تاکید بنده و بیشتر اساتید به فعالیت های فرادرسی استاد ها و آشنایی دانشجویان با صنعت است. این جنبش در دانشگاه پا گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در دانشگاه صنعتی قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها در دانشگاه صنعتی قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید