کدام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مبارزه با کرونا به ایران یاری کردند؟

به گزارش ساعت اینترنت، بعضی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در پی شیوع کرونا در ایران اقدام به ارسال یاری هایی به دولت و ملت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا کردند.

کدام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مبارزه با کرونا به ایران یاری کردند؟

به گزارش ساعت اینترنت به نقل از فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران٬ بعضی کشورها از جمله چین و چندین کشور شامل همسایگان و دیگر کشورها اقدام به ارسال یاری های پزشکی و بهداشتی به ایران برای مقابله با این ویروس کردند.

در همین خصوص محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در تشریح یاری های مردمی و دولت چین به ایران در پی شیوع ویروس کرونا مطرح نمود که تا به امروز 30 محموله یاری بهداشتی و درمانی از چین به ایران ارسال شده است.

از جمله کشورهای همسایه که در پی شیوع این بیماری اقدام به ارسال یاری به ایران کردند٬ چند کشور حوزه جنوبی خلیج فارس بودند، قطر، امارات متحده عربی، کویت و اخیرا نیز عمان.

*قطر

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه 26 اسفند از ارسال نخستین محموله یاری های بهداشتی کشور قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی به ایران اطلاع داد.

صندوق توسعه قطر (QFFD) در بیانیه ای اعلام نموده بود که قطر به منظور حمایت از مقابله ایران با ویروس جدید کرونا کووید-19 به این کشور حدود 6 تن بسته حاوی تجهیزات و لوازم پزشکی ارسال و تأکید کرد که قطر به حمایت از کوشش های بین المللی به منظور مقابله با کرونا ادامه خواهد داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه همچنین اول فروردین ماه از ارسال دومین محموله یاری های قطر اطلاع داد و اعلام نمود: هواپیمای حامل یاری های دولت قطر شامل هفت تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا از دوحه به تهران اطلاع داد.

  • امارات متحده عربی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی نیز 12 اسفند ماه اعلام نمود: با همکاری وزارت امور خارجه امارات عربی متحده، وزارت امور خارجه ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی، یک تیم از سازمان جهانی بهداشت با 7.5 تن تجهیزات پزشکی شامل کیت های تشخیص ویروس کرونا، ماسک و دستگاه های تنفسی و تجهیزاتی به ارزش 300 هزار دلار با یک هواپیمای نظامی اماراتی راهی ایران شد.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی نیز روز دوشنبه 26 اسفند ماه گزارش داد که این کشور دومین محموله یاری های پزشکی و امدادی را به ایران ارسال نموده است.بر همین اساس هم اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز همان روز (دوشنبه) 26 اسفند ماه اعلام نمود: بعدازظهر امروز (دوشنبه) یاری های انسانمحبت آمیز امارات عربی متحده شامل 32 تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط دو فروند هواپیمای اماراتی از مبدا ابوظبی به ایران ارسال و تحویل کشورمان شد.

همچنین روز گذشته شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید نمود.

  • کویت

شیخ احمد ناصر الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز سه شنبه 27 اسفند ماه در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از یاری انسان محبت آمیز 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا اطلاع داد.(اینجا بخوانید)

  • و اما عمان

عمان نیز در روزهای اخیر اقدام به ارسال یاری به ایران کرد. در همین خصوص محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت با اشاره به ارسال اولین محموله یاری های اهدایی از کشور عمان به ایران، گفت: اولین محموله اهدایی کشور عمان چهارشنبه شب 20 فروردین وارد ایران و تحویل انبار جمعیت هلال احمر شده است و پس از شمارش و نظارت کمیته نظارت بر یاری های بین المللی، تحویل دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهد شد.

در همین خصوص محمد توتونچی معاون سفیر جمهوری ایران در مسقط اعلام نمود که اولین محموله یاری های دولت عمان با یک پرواز کارگوی اختصاصی شامل ملزومات پزشکی بهداشتی به وزن 30 تن برای مبارزه با ویروس کرونا تحویل مقامات وزارت بهداشت ایران شد.

لازم به ذکر است پس از شیوع ویروس کرونا٬ تعدادی از کشورهای دیگر اعم از همسایه و غیر همسایه از جمله ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان،گرجستان، روسیه، ژاپن،کره جنوبی، اتریش، انگلیس، فرانسه، آلمان و... اقدام به ارسال یاری هایی به ایران نموده یا اعلام نموده اند که این یاری ها به ایران ارسال خواهد شد.

در همین خصوص نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در اظهاراتی مطرح نمود که حدود 30 کشور و سازمان های بین المللی و سازمان های مردم نهاد و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور در این مدت اقدام به ارسال یاری به ایران نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کدام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مبارزه با کرونا به ایران یاری کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مبارزه با کرونا به ایران یاری کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید