چرا حرفه ای ها در طول شیوع ویروس کرونا به اضطراب و افسردگی دچار می شوند؟

به گزارش ساعت اینترنت، در طول شیوع ویروس کرونا همه افراد جامعه به نوعی آسیب دیدند، از آسیب های مالی گرفته تا آسیب های روانی و سلامتی. موضوع امروز گزارش خبرنگاران زندگی درباره افراد حرفه ای است. آسیب هاب روانی بیشتر از آسیب های مالی و سلامت فیزیکی، متوجه این دسته از افراد است. افرادی که در کار خود پیروز هستند و به طور عمومی، افراد حرفه ای در جامعه به تعداد می آیند مانند کسانی که هنری را ابداع کردند، شرکت راه اندازی کردند و در انجام بعضی کارهای تخصصی، کاربلد هستند. در طول مدت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها و شرایط خاص، این دسته از افراد به نوعی اضطراب درونی و میل به افسردگی کشیده می شدند.

چرا حرفه ای ها در طول شیوع ویروس کرونا به اضطراب و افسردگی دچار می شوند؟

رواج افسردگی در افراد حرفه ای و راهکار آن

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری دور کار شدند و بعضی فعالیت ها از برنامه های همیشگی حذف شدند. حالا ما ماندیم و کلی وقت اضافه که هیچ برایمان خوشایند نیست. به جای اینکه به فکر پر کردن وقت های خالی خود باشیم با خود فکر کردیم که خوب است، تا زمانی که از شر این ویروس خلاص شویم یه استراحتی هم به خود می دهیم. حالا با گذشت حدود 8 ماه، این زمان های خالی تبدیل به بلای جان ما شدند که در بیکاری ها و سکوت مانند خوره، تار و پود مغز ما را می جوند. گاهی به ظریف ترین اتفاقات گذشته فکر می کنیم و در یک سیکل تکرار خاطرات می افتیم. این تفکرهای موشکافانه باعث می گردد در گودال افکار منفی گذشته مان گیر کنیم. شاید مدت زیادی را در فکر فرو رفته باشیم و متوجه گذر زمان نشویم. 45 دقیقه تفکر عمیق از لحاظ مکانیسمی، انرژیی برابر با حفر یک چاه 4 متری را از ما می گیرد بنابراین طبیعی است که دیگر انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره را نداشته باشیم. وقتی این میزان انرژی می سوزانیم بدن با کمبود گلوکز (سوخت رایج مغز) رو به رو می گردد و ممکن است سردرد، سرگیجه یا حتی حالت تهوع بگیریم. می توانیم با ورزش در خانه، یادگیری مهارت های نو و مطالعات هدفمند این زمان های خالی را پر کنیم تا نگذاریم به حال افسرده برسیم و افکار منفی بر ما چیره شوند.

در این باره بخوانید:

چطور تبدیل به یک فرد منظم شویم؟

5 رفتار اشتباهی که در ارتباطات با دیگران انجام می دهیم

رواج اضطراب در افراد حرفه ای و راهکار آن

شاید فکر کنید اضطراب یکی از اثرات جانبی افسردگی است؛ ولی اضطراب یک اختلال جدا از افسردگی و حتی استرس است. وقتی زمان زیادی را در حال افسردگی از دست می دهید و یکباره به خودتان می آیید به اضطراب دچار می شوید یا زمانی که همه چیز طبق برنامه ریزی هایتان پیش نمی رود مضطرب می شوید. وقتی نتوانید خود را به آرامش برسانید و اوضاع را مدیریت کنید بر سر موضوع های کوچک، مانند دیر حاضر شدن نهار و گذشتن از وقت خواب تان هم مضطرب خواهید شد. در برابر کنش های زندگی کم تحمل می شویم و واکنش های شدید از خود نشان می دهیم، فقط به این خاطر که نگران آینده هستیم. اگر در این بحران روحی به سر می برید از یوگا نگذرید و از گوش کردن به موزیک های بی کلام دریغ نکنید. گاهی اوقات اضطراب خود را در غالب پرخاش و عصبانیت های لحظه ای نشان می دهند. باید هوشیار باشیم و این مسائل را ریشه یابی کنیم.

منبع: گاردین

منبع: ایرنا زندگی

به "چرا حرفه ای ها در طول شیوع ویروس کرونا به اضطراب و افسردگی دچار می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حرفه ای ها در طول شیوع ویروس کرونا به اضطراب و افسردگی دچار می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید