پیشنهاد 5 مودم 4G زیر 1.5 میلیون تومان برای دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش ساعت اینترنت، این روزها تحصیل دانش آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است.

پیشنهاد 5 مودم 4G زیر 1.5 میلیون تومان برای دانش آموزان و دانشجویان

اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع و وصل گردد یا سرعت پایینی داشته باشد؛ خبری از آموزش آنلاین نیست و نتیجه اش اعصاب خوردی و نارضایتی دانش آموزان و دانشجویان و والدین آن ها است.

شاید تا پیش از شیوع ویروس کرونا، نیازی به خرید یک مودم در خانه احساس نمی گردد و همه اعضای خانواده از اینترنت گوشی استفاده می کردند و نهایت یکی به هات اسپات گوشی دیگری وصل می شد.

ولی شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن فرزندان باعث شده حجم استفاده از اینترنت افزایش یابد و دیگر وصل شدن به اینترنت فقط برای سرگرمی نباشد. چند فرزند باهم باید به اینترنت وصل شوند و پای آموزش های آنلاین و راه دور بنشینند.

اینترنت باید روی گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر به اشتراک گذاشته گردد و دیگر هات اسپات وای فای گوشی پاسخ گو نخواهد بود.

حالا، اگر خانواده ای به اینترنت ADSL دسترسی نداشته باشد؛ به ناچار باید سراغ اینترنت و مودم 4G یا TD-LTE برود. اینترنت و مودم 4G، ساده ترین و سریع ترین روش دسترسی به اینترنت و اشتراک گذاری آن میان دستگاه های مختلف است.

متاسفانه، مودم های فورجی به پیروی از سایر اجناس، گران شدند. مودمی که شاید سال گذشته 500 هزار تومان بود؛ در مهرماه 99 به بالای دو میلیون تومان رسیده است.

تقریبا همه مودم های فورجی خوب بازار، قیمت های بالایی دارند و خریدشان برای هر خانواده ای امکان پذیر نیست. ولی هنوز در بازار می گردد چند مودم فورجی خوب پیدا کرد تا با سیم کارت همه اپراتورهای موبایل کار نموده و اینترنت چند دستگاه را تامین نمایند.

جی یو M2S

دو مدل از مودم های همراه برند Jio وارد بازار ایران شده که هر دو مدل خوب از آب درآمدند. مدل M2S که با قیمتی حدودا 1.400 میلیون تومان و مدل JMR541 که اخیرا افزایش قیمت یافته و نزدیک 1.600 میلیون تومان شده است.

هر دو مودم از نظر مشخصات و کیفیت در یک حد هستند و فقط مودم JMR541 امکانات بیشتری دارد. سرعت هر دو مودم 150 مگابیت و وای فای تک بانده روی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 300 مگابیت است.

ظرفیت باتری مدل M2S برابر 2300 میلی آمپرساعت است و تقریبا تا 7 ساعت شارژ نگه می دارد. تا 32 کاربر به طور همزمان می توانند به این مودم وصل شوند. یک مودم سبک و قابل حمل با وزن 86 گرم است.

خرید از سایت دیجی کالا

آلکاتل Link Zone

قبلا مودم آلکاتل EE120 را معرفی و آنالیز کردیم. یک مدل بسیار خوب که در بازار ایران هم با محبوبیت و استقبال روبرو شد و برای عاشقان سرعت اینترنت یک گزینه بسیار عالی است.

آلکاتل Link Zone یک مودم دیگر از شرکت آلکاتل است که وارد بازار ایران شده و البته هنوز در بازارهای جهانی و سایت هایی مانند آمازون فروش می رود.

مودم آلکاتل لینک زون کیفیت و مشخصات فزونی مانند آلکاتل EE120 ندارد ولی باز در این بازار خراب این روزهای ایران یک مودم 4G مناسب تلقی می گردد.

وزن این مودم 90 گرم و حداکثر سرعت دانلود آن 150 مگابیت است. مجهز به باتری 1800 میلی آمپرساعتی است که تقریبا 5 الی 6 ساعت دوام می آورد. وای فای 802.11n با قابلیت اتصال همزمان 15 کاربر به مودم از دیگر مشخصات این مودم هستند.

مودم آلکاتل لینک زون در بازار ایران قیمتی بین 1.300 تا 1.400 میلیون تومان دارد.

خرید از سایت دیجی کالا

یوتل L443

این مودم در ایران مونتاژ و فراوری شده است و یک مودم روتر 4G رومیزی با آنتن های خارجی است. در اینجا می توانید مزایا و معایب این مودم را بخوانید.

یک مودم برای مصارف عمومی و روزانه اینترنت در خانه است و به درگاه شبکه اترنت و USB مجهز است تا بتوانید به طور مستقیم، چند دستگاه را به وسیله کابل به اینترنت وصل کنید. یک درگاه WAN هزار مگابیتی دارد تا بتوانید مودم دیگری به آن وصل کنید.

هم همراه اول و هم ایرانسل این مودم را به کاربران و مشتریان خود پیشنهاد خرید داده اند.

خرید از سایت دیجی کالا

نزتک 77C

به طور کلی مودم های برند نزتک برای مصارف دانش آموزی و دانشجویی بسیار خوب و ایده آل هستند. سه مودم از این برند در بازار ایران هست. نزتک 77C که جمع وجورتر و سبک تر است ولی کیفیت آنتن دهی بسیار خوبی دارد.

نزتک 99C که یک مودم همراه، پاوربانک با باتری 5200 میلی آمپرساعتی و یک تقویت نماینده وای فای به همراه درگاه شبکه اترنت است.

و نزتک 99B که به تازگی وارد بازار ایران شده و دارای یک باتری 6 هزار میلی آمپرساعتی است.

هر سه مودم برای ویدئوکنفرانس، آموزش از راه دور، آموزش مجازی و استفاده از برنامه شاد مناسب هستند ولی فکر می کنم زیر 1.5 میلیون تومان فقط بتوانید مودم 77C را خریداری کنید.

هر سه مودم دارای سرعت 150 مگابیت هستند و از وای فای تک بانده سود می برند. نزتک 77 سی در تست ها تا 30 مگابیت سرعت را نشان داده است.

خرید از سایت دیجی کالا

دی لینک DWR 932M

به باتری 2100 میلی آمپرساعتی مجهز است و از حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت سود می برد. وای فای 802.11n با حداکثر سرعت 300 مگابیت دارد و همزمان 10 دستگاه به آن وصل می شوند.

دارای اسلات کارت حافظه میکرواس دی است و از نمایشگر LED برای نشان دادن شرایط شبکه، باتری و وای فای سود می برد. باتری آن تا 5 ساعت شارژ می دهد ولی جداشدنی نیست.

در بسیاری از سایت ها این مودم از 1.600 تا 2.100 میلیون تومان قیمت دارد ولی در بعضی سایت های با تخفیف تا 1.500 میلیون تومان هم به فروش می رود.

یک مودم بسیار خوب برای جابه جا کردن و وصل شدن به اینترنت در هر زمان و مکانی است.

خرید از سایت دیجی کالا

اپراتور Jio در هند فعالیت می نماید و مودم های آن در کشورهایی مانند چین و ویتنام فراوری می شوند. پیش تر، مودم جی یو JMR541 از این برند…

این مقاله برای افرادی است که تصمیم به خرید مودم 4G نزتک 99C گرفتند ولی می خواهند بدانند دقیقا سرعت اینترنت و وای فای این مودم چقدر…

مودم های هندی جی یو (JIO) با بسته بندی شیک و امکانات جالب، به یکی از مناسب ترین مودم های 4G بازار ایران تبدیل شدند. دو مدل از مودم های…

وودافون معروف ترین اپراتور موبایلی است که از مودم 4G هواوی B528 تحت عنوان مودم Gigacube استفاده نموده است. در واقع، بسیاری از کاربران مودم B528…

همواره هوادار مودم هایی هستم که عرضه جهانی دارند؛ توسط چندین اپراتور و کشور مورد استفاده قرار گرفتند و در کل جهان شناخته شده هستند. مودم…

با وجودی که آگاهی مردم نسبت به اینترنت موبایل و مودم ها نسبت به سال های گذشته؛ بسیار بهتر شده و افزایش یافته است؛ ولی باز هم…

با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات…

در میان مودم های رومیزی 4G، هواوی B612 معروف تر و پرفروش تر است. پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت TD-LTE به همراه مودم LTE CAT 6 از جمله…

منبع: شبکه چی

به "پیشنهاد 5 مودم 4G زیر 1.5 میلیون تومان برای دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد 5 مودم 4G زیر 1.5 میلیون تومان برای دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید