لشکرکشی برای فتح بلگراد ، فرنگی کاران ایران مدعی در هر 10 وزن

به گزارش ساعت اینترنت، رقابت های کشتی قهرمانی دنیا از امروز در صربستان شروع می گردد. در گام اول، این فرنگی کاران هستند که روی تشک می روند تا شیر مادر و نان پدر را حلال نمایند.

لشکرکشی برای فتح بلگراد ، فرنگی کاران ایران مدعی در هر 10 وزن

ساعت اینترنت آنلاین - محسن محمودصفری

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دنیا از امروز شروع می گردد. در روز اول این رقابت ها که به میزبانی کشور صربستان برگزار می گردد کشتی گیران اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم به روی تشک می روند. شاگردان بنا در هر 10 وزن مدعی کسب مدال هستند و با توجه به اینکه سال گذشته در نتیجه تیمی عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند این بار با توجه به ترکیب تیم ایران و راهنمایی محمد بنا کسب عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست.

  • ببینید | تکذیب شایعه درگذشت ببر مازندران | اسطوره کشتی ایران: من هنوز زنده ام

جا پای بزرگان

پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم نخستین حضورش را در مسابقات دنیای تجربه می نماید. وزن نخست با حمید سوریان سال ها یادآور خاطرات خوبی برای کشتی ایران بود ولی پس از خداحافظی سوریان از کشتی جایگزین مناسبی برای او پیدا نشد تا بتواند در این وزن عرض اندام کند. باید دید دادمرز به این ناکامی ها خاتمه می دهد یا خیر. از جدی ترین رقبای دادمرز می توان به الدانیز عزیزلی دارنده مدال طلای 2018 دنیا از آذربایجان، نوگزاری سورتسومیا دارنده مدال طلای بزرگسالان دنیا در سال 2019 و اکرم اوزترک دارنده مدال برنز دنیا از ترکیه اشاره نمود.

فرصت طلایی برای مختاری

محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلوگرم در مسابقات دنیای سال گذشته هم ملی پوش ایران بود که تا یک قدمی مدال پیش رفت اما درنهایت با شکست در کشتی رده بندی به عنوان پنجمی رسید. این کشتی گیر شیرازی طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در بلگراد در پی نخستین مدال دنیای خودش است. این وزن غیرالمپیکی کشتی گیری ندارد که بتوان گفت طلای این وزن را باید برایش کنار گذاشت و مختاری خودش یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در این وزن به شمار می رود. در این وزن کریستوپاس اسلیوا دارنده مدال برنز دنیا در سال 2021 از لیتوانی در رنکینگ اتحادیه دنیای در رده نخست قرار گرفته است و ملخاس امویان ارمنستانی طلایی سال گذشته مسابقات دنیای به وزن 77 کیلوگرم کوچ نموده است.

مرد برنزی در جست وجوی طلا

محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ایران، باز هم ملی پوش وزن 77 کیلوگرم خواهد بود. گرایی دارنده 3 مدال برنز دنیا در سال های 2017، 2019 و 2021 یکی از مدعیان کسب مدال در رقابت های دنیای بلگراد به شمار می رود. کشتی گیر شیرازی پیش از اعزام با آسیب دیدگی های جدی از ناحیه زانو روبرو شد و نتوانست تمرینات خوبی را سپری کند ولی تجربه و تکنیک بالا، کماکان او را در جمع مدعیان این وزن نگه داشته است. آکژول ماخمدوف قرقیزستانی، شوهی یابیکو ژاپنی، مالخاس آمویان از ارمنستان، ویکتور نمس صرب و ایک ناتساکانیان بلغار از مدعیان اصلی این وزن به شمار می روند.

علیزاده در پی بزرگی در دنیا

ناصر علیزاده دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا ملی پوش ایران در وزن 87 کیلوگرم خواهد بود. این نخستین حضور این کشتی گیر مازندرانی در مسابقات دنیای است و کسب مدال برای او با توجه به انگیزه بالایی که دارد دور از دسترس نیست. از جدی ترین حریفان علیزاده باید به داتوناشویلی صرب، آلکس کسیدیس دارنده مدال نقره 2021 دنیا از سوئد، تورپال بیسلطانوف دانمارکی و اسلام عباس اف دارنده مدال برنز امیدهای دنیا از آذربایجان اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "لشکرکشی برای فتح بلگراد ، فرنگی کاران ایران مدعی در هر 10 وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لشکرکشی برای فتح بلگراد ، فرنگی کاران ایران مدعی در هر 10 وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید