طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی؛ دستور چیزکیک میوه ای!

به گزارش ساعت اینترنت، چیزکیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دسرهایی است که هواداران پر و پاقرص و خاص خود را دارد. یک غذای بسیار خوشمزه با طعمی دلپذیر. امروز با ما باشید تا یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه چیزکیک یخچالی را با شما به اشتراک بگذاریم. با این اندازه مواد چیز کیکی که به شما داده می گردد برای 8 الی 10 نفر مناسب است. مدت زمان تقریبی آماده سازی یک ساعت است و مدت زمان آماده سازی نهایی، سه تا چهار ساعت است.

طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی؛ دستور چیزکیک میوه ای! مواد اولیه چیز کیک توت فرنگی
بیسکویت پتی بور (ساده یا شکلاتی) 2 بسته
کره آب شده 125 گرم
پودر ژلاتین 4 قاشق
شیرسه چهارم لیوان
وانیل1 قاشق چای خوری
پنیر خامه ای200 گرم
پنیر ماسکارپونه200 گرم
خامه صبحانه100 گرم
پودر قند الک شدهسه چهارم پیمانه
ژله توت فرنگیدو بسته
آب جوشیک و نیم لیوان
آب توت فرنگییک دوم لیوان
توت فرنگی (برای تزیین)10 عدد

طرز تهیه چیز کیک با توت فرنگی:

1- با هر وسیله ای که در خانه دارید، بیسکویت ها را کاملاً پودر کنید؛ این کار را با گوشت کوب، خرد کن یا میکسر به راحتی می توانید انجام دهید.

2- کره آب شده را به بیسکویت های پودر شده اضافه کنید.

(وزن میزان دو بسته پتی بور باکره مجموعاً 225 گرم باید باشد. در این مرحله دقت لازم را داشته باشید و مقدار ها را رعایت کنید در غیر اینصورت پایه چیزکیک یخچالی شما ممکن است به خوبی منسجم نگردد و شکننده باشد یا زیاد سفت گردد که به راحتی قابل برش زدن و سرو شدن نباشد).

3- برای این میزان مواد به قالب کمربندی به قطر 24 سانتیمتر نیاز دارید. ته قالب را با کیسه فریزر کاور کنید و با یاری برس، سطح نایلون و دیواره های قالب را کمی چرب کنید.

4- مخلوط پتی بور و کره را ته قالب بریزید و با یاری گوشت کوب یا قاشق کاملاً سطح آن را صاف و یکدست کنید. وقتی یک دست شد، قالب را به مدت 45 دقیقه درون یخچال یا 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید.

5- 4 قاشق ژلاتین را روی سه چهارم لیوان شیر ولرم بریزید و یک قاشق چای خوری وانیل را هم اضافه کنید.

6- مخلوط شیر و ژلاتین را روی بخار کتری بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین کاملاً حل گردد؛ در این مرحله می توانید در حد چند ثانیه مواد را درون مایکروفر قرار دهید. وقتی محلول شیر و ژلاتین کاملاً یکدست شد، اجازه دهید تا از حرارت بیفتد و کاملاً خنک گردد.

7- پنیر خامه ای، پنیر ماسکارپونه و خامه را با هم مخلوط کنید. پودر قند را روی مواد الک کنید؛ حدود 3 الی 4 دقیقه مواد را با هم زن به خوبی مخلوط کنید.

8- محلول شیر و ژلاتین را طی دو مرحله کم کم به پنیرها اضافه کنید و با یاری هم زن به هم بزنید تا محلول کاملاً یکدست و صافی حاصل گردد.

9- مواد را با لیسک دورگیری کنید و حدود 30 ثانیه دیگر، تمام ترکیب را به هم بزنید در حدی که کاملاً یکنواخت ترکیب شوند.

نکته: در این مرحله سرعت عمل اهمیت بسیاری دارد و باید کرم پنیری را سریع روی کراس (پایه چیزکیک همان مخلوط بیسکوویت و کره) بریزید زیرا ژلاتین خیلی سریع عمل می نماید. قالب را چند بار به زمین بکوبید تا سطح مواد کاملاً یکدست گردد.

10- به مدت 4 الی 5 ساعت، درون یخچال قرار دهید تا کاملاً ببندد. برای تزیین توت فرنگی را به دلخواه روی آن بچینید.

11- برای لایه بالایی چیزکیک، دو بسته ژله توت فرنگی را با یک و نیم لیوان آب جوش و یک دوم لیوان آب توت فرنگی یا آب معمولی مخلوط کنید؛ می توانید از آبمیوه های با طعم توت فرنگی هم بهره ببرید.

12- میزانی از مواد ژله را روی آن بریزید و حدود 10 تا 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا نیم بند گردد. بعد ما بقیه مواد را اضافه کنید و چند ساعتی درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی شکل بگیرد.

13- بعد از 2 ساعت به یاری یک چاقو ژله را از دیواره های قالب جدا کنید؛ این کار باعث می گردد چیزکیک شما تمیز و مرتب از قالب جدا گردد.

14- کمربند قالب را به آرامی باز کنید و قالب را در بیاورید و در ظرف دل خواه سرو کنید.

اگر به توت فرنگی علاقه دارید، طرز تهیه مربای توت فرنگی را مشاهده کنید.

شما در این روش از تهیه چیزکیک، می توانید از میوه های مختلف با رنگ های متنوع و بعلاوه از ژله های مختلف در طعم های متنوع بهره ببرید فقط در رعایت کردن میزان مواد، دقت لازم داشته باشید. امیدواریم که از دستور امروز کمال استفاده را برده باشید.

برقرار و شاد باشید.

منبع: lifeloveandsugar

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی؛ دستور چیزکیک میوه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی؛ دستور چیزکیک میوه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید