ساماندهی 1200 شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل در نیمه نخست سال

به گزارش ساعت اینترنت، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، ساماندهی 1200 شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل در نیمه نخست سال صورت پذیرفت.

ساماندهی 1200 شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل در نیمه نخست سال

روح الله محمدی اظهار کرد: از جمله اقدامات مهمی که در راستای حفاظت از اشیا و اموال تاریخی و فرهنگی در استان انجام می گردد، ساماندهی و مستندسازی اموال بوده که در این راستا در نیمه نخست سال جاری 1200 قلم شی تاریخی و فرهنگی ساماندهی شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مستندسازی و ساماندهی اموال تاریخی و فرهنگی بیان نمود: مستندسازی 1800 شی هم در حال اجرا است که کوشش می کنیم تا خاتمه سال این امر محقق گردد.

او با اشاره به حفاظت و بازسازی اشیای فرهنگی تاریخی در طول سال گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 75 قلم اشیای فرهنگی تاریخی اعم از دولتی و خصوصی بازسازی و اقداماتی حفاظتی برای این اشیا صورت گرفته است.

محمدی در خصوص کارگاه های بازسازی بنا اسم کرد: در حال حاضر 25 کارگاه بازسازی بنا در سطح استان فعال بوده و اقدامات بازسازیی در این کارگاه ها در حال اجرا است که کوشش و جدیت بر این است تا با بازسازی اشیا و ابنیه های تاریخی گامی در راستای حفاظت از آنها برداریم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر و تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی در اغلب مواقع از سال کوشش شده تا در این فرصت در بخش بازسازی فعالیت ها توسعه یابد.

منبع: همگردی

به "ساماندهی 1200 شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل در نیمه نخست سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی 1200 شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل در نیمه نخست سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید