روزانه 1000 مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر فراوری می گردد

به گزارش ساعت اینترنت، خبرنگاران/بوشهر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه هر روز هزار مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر فراوری می گردد گفت: این شرایط پایدار و منظم در حال اجرا است.

روزانه 1000 مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر فراوری می گردد

محمد اسلامی شامگاه سه شنبه در نشست با امام آدینه بوشهر با اشاره به فراوری منظم و برابر استاندار برق در نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: فراوری برق از 15 روز پیش در این نیروگاه از 50 میلیارد کیلووات ساعت عبور نموده است.

وی اعلام کرد: عملیات ساختمانی واحدها واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر در حال انجام است ، ولی به علت مسائل اقتصادی این واحدها با تاخیر همراه شده اند و ما را از زمان بندی ها عقب انداخته اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه نمود: 22 ماه تاخیر در اجرای طرح ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی به علت مسائل اقتصادی است خارج از کنترل سازمان انرژی اتمی بوده و با تمهیدات و تصمیماتی در پی سرعت گرفتن کار و جلوگیری از بیشتر شدن تاخیر هستیم.

اسلامی توضیح داد: در پی آن هستیم که 3 هزار مگاوات فراوری برق هسته ای داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های مهم سازمان انرژی اتمی کشورمان و بر اساس مطالعات و محاسباتی که اجرا شده است باید برق نیروگاه های هسته ای را در چند واحد دیگر در کشور به 8 هزار مگاوات برسانیم و به زودی به وسیله ساز و کارهای گوناگونی که با ظرفیت داخلی و به کارگیری شرکت های عظیم بین المللی سرمایه گذاری برای رساندن به 8 هزار مگاوات را در دستور کار خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور اسم کرد: انرژی هسته ای یک انرژی پاک و یکی از احتیاجهای فوری حال و آینده کشور است و ما برای توسعه احتیاج به شتاب بخشیدن به فراوری برق داریم.

وی اعلام نمود: هر روز هزار مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر به صورت پایدار و منظم فراوری می گردد و زیر ساخت های لازم مطابق استانداردهای بین المللی و مدیریت حرفه ای در نیروگاه اعمال شده است.

اسلامی گفت: وقتی بازرسی های دستگاه های مرتبط بین المللی برای ارزیابی عملکرد نیروگاه اتمی انجام می شد، موارد متعددی در نیروگاه بوشهر شناسایی کردند که به اسم تجربه برتر شناسایی شده و مورد توجه قرار دادند.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی، کارشناسی و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر از نیروهای کیفی با دانش بالا برخوردارند و آبرومندانه و متعهدانه در حال بهره برداری هستند که این تجربه برای ما منجر به فراوری دانش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزانه 1000 مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 1000 مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید