دبی یک شهر بدون کربن می سازد

به گزارش ساعت اینترنت، بزرگترین منطقه فناوری شهری با انتشار کربن صفر دنیا در دبی ساخته می گردد.

دبی یک شهر بدون کربن می سازد

به گزارش تجارت نیوز، بزرگترین منطقه فناوری شهری با انتشار کربن صفر دنیا در دبی ساخته می گردد. این منطقه می تواند 4 هزار فرصت شغلی در بخش فناوری شهری سبز و آموزش و پرورش ایجاد کند بدون انتشار ذره ای کربن!

منطقه فناوری شهری در الجداف دبی را، شرکت URB می سازد. بزرگترین منطقه فناوری دنیا، 140 هزار متر مربع مساحت دارد.

دبی گذار دنیای به سمت کسب اهداف کربن صفر را دنبال می نماید. در این زمینه، ساختمان ها به فناوری هایی مجهز هستند تا انتشار کربن را جبران و نیروی کار کم کربن را تقویت نمایند. ضمناً، این منطقه می تواند به خانه کارآفرینان نمونه برای ایجاد اکوسیستم فناوری شهری تبدیل گردد.

ارائه راه چاره برای مسائل شهرنشینی

دبی به لحاظ موقعیت برترین شهر دنیا برای رهبری تحولات فناوری شهری است. منطقه فناوری شهری مرکزی برای نوآوری خواهد بود. به گزارش خلیج تایمز، ارزش بازار دنیای فناوری شهری، 158 میلیارد دلار تخمین زده می گردد. انتظار می رود این بازار در دهه آینده به سرعت رشد کند. توسعه شهری مبتنی بر فناوری در پی ارائه راه چاره هایی برای مسائل ایجاد شده به وسیله شهرنشینی در زمینه های مختلف مثل امنیت غذایی، انرژی های تتازهپذیر، مدیریت پسماند و … است.

حمایت از فناوری های سبز

شرکت URB به وسیله بهارش باقریان تاسیس شده است. باقریان یک طراح ارشد با بیش از 18 سال سابقه کاری است.

باقریان با بیان اینکه دبی به یک مرکز نوآور شهری تبدیل می گردد، گفت: دبی یکی از برترین شهرهای دنیا برای راهنمایی رهبری تحول فناوری شهری است. منطقه فناوری شهری یک هاب فناوری تازه دنیای برای نوآوری شهری است. در این طرح مشارکت بخش های دولتی و خصوصی برای ایجاد فناوری های سبز آینده مورد حمایت قرار می گیرد.

افزون بر اینها، بزرگترین منطقه فناوری دنیا دارای امکاناتی از قبیل محل کنفرانس و سمینار، مراکز آموزشی و پژوهشی و … خواهد بود. بعلاوه، موسسه فناوری شهری در این منطقه مستقر می گردد که نسل بعدی رهبران در این بخش را پرورش می دهد.

منبع: فرارو

به "دبی یک شهر بدون کربن می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی یک شهر بدون کربن می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید