خطر خسارت چند میلیاردی در نزدیکی باشگاه استقلال

به گزارش ساعت اینترنت، در شرایطی که استقلال برای تهیه البسه خود با یک شرکت قرارداد دارد اما این باشگاه در حال انعقاد قرارداد با یک برند دیگر است و همین می تواند ضرر و زیان سنگینی را در پی داشته باشد.

خطر خسارت چند میلیاردی در نزدیکی باشگاه استقلال

به گزارش ساعت اینترنت ، فارس نوشت: مسئولان استقلال در زمان مدیریت امیرحسین فتحی برای تامین البسه این تیم قراردادی 3 ساله با شرکت آل اشپورت به امضا رساندند و در لیگ نوزدهم نیز این تیم با پوشاک این شرکت در مسابقات حضور پیدا کرد. این قرارداد یک ساله تا تیرماه سال جاری منعقد شد و در آن ذکر شد که در صورت رضایت طرفین قرارداد تا سه سال ادامه داشته باشد. در آن موقع فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال خواهان عقد قرارداد جداگانه با این برند شد ولی وقتی با مخالفت روبرو شد، روی آرم این برند را با چسب پوشاند تا اختلاف وی با این برند علنی گردد. مجیدی اگرچه در آن مقطع با این شرکت مشکل پیدا کرد اما با توجه به قراردادی که استقلال داشت، دخالتی در موضوع نکرد و تنها با چسباندن یک آرم روی برند البسه تیم، واکنش نشان داد. از طرفی سیدحسین حسینی با وجود قرارداد باشگاه با این برند، با یک شرکت برند لباس قرارداد بست؛ در آن موقع مدیریت وقت این مجوز را به گلر تیم داد اما آل اشپورت در قرارداد خود ذکر نموده که در صورت عدم تعهد بازیکنان نسبت به پوشیدن البسه، باشگاه را برای هر بازی با جریمه روبرو خواهد نمود.

در ادامه، با حضور سعادتمند این همکاری ادامه داشت و استقلال فصل را با این لباس ها تمام کرد. آبی پوشان با پوشاک این شرکت در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردند و حتی برای فصل جدید، از سرمربی و کاپیتان پیرامون مدل لباس ها نظرخواهی صورت گرفت اما به یکباره مسئولان باشگاه تصمیم به تغییر برند البسه و عقد قرارداد با شرکت دیگری گرفتند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استقلال قراردادی 3 ساله با آل اشپرت داشته و در صورت عدم اجرای تعهداتش، باید رقمی حدود 12 تا 13 میلیارد تومان خسارت پرداخت کند. در این بین، جریمه تخلفات باشگاه پیرامون استفاده حسینی از یک برند دیگر در لیگ گذشته و پوشاندن لوگوی شرکت توسط فرهاد مجیدی هم در قرارداد طرفین قابل اجراست.

در واقع، این زیان در حساب استقلال منظور خواهد شد و اگر مدیرعامل بعدی، مسئولیت را بر عهده بگیرد، از این اتفاق سلب مسئولیت خواهد نمود و دوباره همان سناریوی انتقال اشتباهات مدیران قبلی به مدیریت بعد، تکرار می گردد. با این اتفاقات این سوال پیش می آید که نقش نظارتی وزارت ورزش در اینگونه موارد چیست؟ آیا مجمع روی تصمیماتی که بعضی مدیران لحاظ می نمایند، نظارت می نماید یا خیر؟

به طور مثال، در یک سال اخیر استقلال به دلیل تغییرات پی در پی کارگزار اقتصادی زیان های متعددی را متحمل شد؛ حتی کار مدیرعامل پیشین به دادگاه هم کشید اما حالا شنیده می گردد باشگاه در صدد فسخ قرارداد با همان کارگزاری است و میخواهد یا یک کارگزاری دیگر عقد قرارداد کند!

همه این مسائل نشان می دهد وزارت ورزش در این امر که باید روی آن حساس باشد (نظارت) و تصمیمات مقطعی مدیران به خصوص وقتی استقلال با سرپرست اداره می گردد، برنامه خاصی نداشته و این عدم نظارت طی سالهای اخیر خسارت زیادی به 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت وارد نموده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر خسارت چند میلیاردی در نزدیکی باشگاه استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر خسارت چند میلیاردی در نزدیکی باشگاه استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید