اتفاق عجیب در نیمه دوم بازی پرسپولیس با فولاد ، ذوق طرفداران با پاسپولیسِ یحیی کور شد!

به گزارش ساعت اینترنت، همه چیز در تیم یحیی گل محمدی فدای یک تاکتیک خاص شده است.

اتفاق عجیب در نیمه دوم بازی پرسپولیس با فولاد ، ذوق طرفداران با پاسپولیسِ یحیی کور شد!

ساعت اینترنت آنلاین - بهروز رسایلی

شگفت انگیزترین نکته بازی پرسپولیس و فولاد می دانید چیست؟ اینکه تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی کل نیمه دوم را خاموش و بی صدا روی سکوها نشستند و تقریبا هرگز تمایلی به تشویق میزبان نشان ندادند. نه اینکه مشکل از آنها باشد؛ این نمایش خالی از طراوت و تکراری پرسپولیس بود که تماشاچی را دلسرد می کرد. اگرچه ملاقات هفته قبل قرمزها برابر ذوب آهن هم به تساوی بدون گل منتهی شد اما آن مسابقه باز چند صحنه اکشن داشت. با این حال کل بازی قرمزها برابر فولاد در یک ضربه مهدی ترابی به تیر دروازه خلاصه شد و خلاص. یک نمایش بد، ضعیف و ملال آور باعث شد پرسپولیسی ها زودتر از حد انتظار از دست کادرفنی تیم شان شاکی شوند. فوجی از پست ها و کامنت های انتقادی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و البته مطبوعات و رسانه ها هم روی خوشی به این توقف نشان ندادند.

تیمی که فقط پاس می دهد

همه می دانند که 2هفته برای قضاوت خیلی کم است. تساوی پرسپولیس با فولاد در استادیوم آزادی هم نمی تواند فاجعه باشد. در عین حال، این فرم بازی سرخپوشان است که محل بحث شده. بازیکنان این تیم به سیاق فصل گذشته در بیشتر دقایق بازی مشغول تبادل پاس های کم خطر و بی فایده بین هم هستند. این به آن، آن یکی به این، هافبک ها به مدافعان، مدافعان به دروازه بان، وینگرها بین هم. تا یک جایی می گردد این فرایند را تحمل کرد اما از آنجا به بعد اتفاقا خود این سبک بازی به ضدفوتبال تبدیل می گردد و حوصله همه را سر می برد. در فوتبال حرفه ای و مدرن جهان هم صرف مالکیت بالای توپ فضیلت نیست، بلکه این مالکیت باید منجر به خلق موقعیت های گل گردد تا ارزش پیدا کند. بازیکنان پرسپولیس در این ملاقات هم صدها پاس بین هم رد و بدل کردند، درحالی که رجحانن و تنها موقعیت شان روی ارسال بلند علیرضا بیرانوند خلق شد. خب پس این همه پاس، غیر از افزایش مالکیت توپ چه ثمر دیگری برای سرخپوشان می تواند داشته باشد؟

فقط فولاد دفاع می نماید؟

بعضی از مدافعان یحیی گل محمدی عقیده دارند سبک بازی دفاعی فولاد خوزستان کار را برای پرسپولیس سخت کرد. طبیعتا همینطور است، اما آیا فقط فولاد برابر سرخپوشان دفاع می نماید؟ بقیه قرار است سراپا حمله باشند؟ روشن است که پرسپولیس در طول فصل بارها و بارها در چنین موقعیتی قرار می گیرد و باید راه خروج از آن را بیاموزد. به هر حال رجحان برابر تیم های دفاعی هم فرمول خاص خودش را دارد. قرار نیست هر جا شما به یک صخره محکم خوردی امتیاز بدهی و در توجیه خودت به سبک بازی تیم حریف اشاره کنی. در این شرایط قهرمانی به چیزی شبیه رؤیا تبدیل خواهد شد.

ورود مهاجمان مشکل را حل می نماید؟

پرسپولیس یورگن لوکادیا را گرفته و مهاجم دوم هم به زودی از راه خواهد رسید. طرفداران بسیار امیدوارند حضور این نفرات در پیشانی خط حمله جان تازه ای به تیم بدهد و بخشی از مسائل را حل نماید. البته که این امید واهی نیست اما مشکل اینجاست که تیم فعلا به میزان کافی موقعیت درست نمی نماید. خط هافبک سردرگم است و توپ های زیادی به محوطه جریمه نمی رسد، بنابراین درصورت ادامه این فرایند، شاید مهاجمان نو هم کار زیادی از پیش نبرند. راه نجات سرخ ها تغییر ضرباهنگ در خط میانی است. آنها فوتبال باطراوت تر و متنوع تری لازم دارند. احتیاج دارند به استفاده بهینه از ضربات ایستگاهی، شوت های راه دور و گاهی حتی سپردن توپ به حریف و استفاده از فضاها.

پس فولاد چی؟ / وسط نقدها از پرسپولیس، فراموش نکنیم که تیم نکونام هم می توانست فوتبال بهتری بازی کند

بعد از توقف پرسپولیس برابر فولاد، نقدها بسیار زیادی از نحوه عملکرد این تیم به عمل آمده و حتی شمار زیادی از طرفداران خودی هم یحیی گل محمدی را تحت فشار گذاشته اند. طبیعتا نمایش سرخپوشان در 2هفته آغازین لیگ برتر چندان چنگی به دل نمی زده، اما دست کم در خصوص ملاقات آدینه شب، شاید فولاد هم به همین میزان سزاوار انتقاد بوده باشد. می گویند پرسپولیس 2 بازی است که گل نزده و این بدترین آغاز قرمزها در فصول اخیر به شمار می آید اما از قضا فولاد هم در 2بازی اول پیروز به گگرددن دروازه رقبا نشده است. این تیم هفته اول برابر نفت آبادان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد و این هفته هم همین نتیجه را برابر پرسپولیس به دست آورد. البته که تساوی در تهران برای تیم نکونام خوب بود، اما آنها هم کم مهره در اختیار ندارند و می توان انتظار داشت فوتبال بهتری ارائه بدهند. جواد در انتها هفته گذشته از فوتبال دفاعی نفت انتقاد کرد اما تیم خودش این هفته در استادیوم آزادی تمایل چندانی به هجوم نداشت.

فولاد تابستان پرسروصدایی داشت و توانست بازیکنان نام ورسم داری همانند وریا غفوری، اشکان دژاگه، احسان پهلوان، سعید آقایی، کریستوفر کنت و... را جذب کند. این بازیکنان نو به داشته هایی همانند کولیبالی، پاتوسی، ساسان انصاری و... اضافه شدند. به این ترتیب فولاد از نظر سرمایه انسانی جزو ثروتمندترین تیم های حال حاضر لیگ به شمار می آید و به همین تناسب انتظار می رود فوتبال بهتری ارائه بدهد. عمده تمرکز جواد نکونام در تیمش روی مسائل دفاعی بوده که این مسئله را حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم به وضوح می دیدیم. با این حال در فاز هجومی توقعات بالاتری از تیم نکونام وجود دارد. چنین فوتبالی شاید برای تیم های کم بضاعت تر قابل قبول باشد، اما فولاد از آن مرحله عبور نموده است. فراموش نکنیم فصل گذشته در جام حذفی تیمی در سطح آلومینیوم اراک در استادیوم آزادی به همین پرسپولیس 3گل زد. بنابراین می گردد حمله کرد، زیباتر بود و نتیجه هم گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "اتفاق عجیب در نیمه دوم بازی پرسپولیس با فولاد ، ذوق طرفداران با پاسپولیسِ یحیی کور شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق عجیب در نیمه دوم بازی پرسپولیس با فولاد ، ذوق طرفداران با پاسپولیسِ یحیی کور شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید