ارزش توپ طلای فوتبال چقدر است؟

به گزارش ساعت اینترنت، توپ طلای فوتبال که اخیرا لیونل مسی برای هفتمین بار برنده آن شد، 12 کیلوگرم وزن دارد. اما ارزش دلاری این توپ چقدر است؟

ارزش توپ طلای فوتبال چقدر است؟

به گزارش تجارت نیوز، چندی پیش لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی باشگاه پاریس سن ژرمن برای هفتمین بار توپ طلای فوتبال دنیا را برد. جایزه ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مستحقش نبود. با این حال این بازیکن در رقابت با رابرت لواندوفسکی ملی پوش لهستانی بایرن مونیخ، برنده توپ طلای 2021 شد. اما توپ طلا چیست و ارزش حدودی آن چقدر است؟

توپ طلا (Ballon dOr) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جوایزی است که یک فوتبالیست می تواند در دنیا فوتبال دریافت کند. نشریه فرانسوی فرانس فوتبال از سال 1956 هر ساله این جایزه را به مرد سال فوتبال دنیا اعطا می نماید از سال 2007 علاوه بر ساعت اینترنت فوتبالی، مربیان و کاپیتان های تیم های ملی هم به رای دهندگان برترین فوتبالیست سال دنیا اضافه شدند.

ویژگی ها، قیمت و وزن توپ طلا

توپ طلای فعلی خصوصیات خاصی دارد که آنرا برای علاقمندان به فوتبال مجذوب کننده می نماید. این جایزه 28 سانتی متر ارتفاع، 22 سانتی متر قطر و 12 کیلوگرم وزن دارد و با دو بشقاب برنجی، شکلی شبیه توپ دارد.

به منظور شکل دهی و راحتی در تراش دهی داخل این کره با مواد موم مانند پر شده است. ارزش تقریبی توپ طلا کمی بیشتر 3000 یورو (حدود 3400 دلار) تخمین زده شده است. با توجه نرخ دلار 29 هزار و 200 تومانی، ارزش توپ طلا حدود 100 میلیون تومان برآورد می گردد.

منبع: فرارو

به "ارزش توپ طلای فوتبال چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش توپ طلای فوتبال چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید