لیست کامل پارک های دیدنی مشهد

به گزارش ساعت اینترنت، معرفی کلیه پارک های مشهد

مشهد یکی از شهرهای عظیم ایران است که جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری متعددی را در خود میزبانی می نماید. اگر چه این شهر را به دلیل وجود حرم امام رضا می شناسند، اما بعضی ها بر این باورند که نمی توان سایر جاذبه هایی که در این شهر خودنمایی می نماید را نادیده گرفت.

لیست کامل پارک های دیدنی مشهد

زمانی که به یک شهر سفر می کنیم، باید با همه جاذبه هایش آشنا باشیم و بتوانیم خودمان را برای یک تجربه شگفت انگیز آماده کنیم.

یکی از همین جاذبه ها، پارک هایی است که ساعت های خوشی را برایمان رقم می زنند و می توانند حال و هوایمان را بهبود ببخشند. در این مقاله قصد داریم به آنالیز پارک های معروف مشهد بپردازیم. پس همراه ما باشید.

پارک خورشید مشهد

زمانی که خودتان را به شهر مشهد می رسانید، بازدید از مناطق مختلف آن می تواند برایتان بسیار جذاب باشد. اولین پارکی که باید در فهرست مکان های دیدنی قرار دهید پارک کوهستانی خورشید است.

این پارک در ارتفاعات شهر مشهد جا خوش نموده و بخش هایی از منطقه کوهسر را به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال امکانات رفاهی هستید، بی شک وجود آلاچیق ها می تواند لحظات خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد.

برای رسیدن به پارک خورشید کار سختی در پیش ندارید، کافی است خودتان را به خیابان هاشمیه و سپس کوهسر برسانید و از اهالی آنجا آدرس پارک کوهستانی خورشید را جویا شوید.

پارک کوهسنگی مشهد

همه آن هایی که به مشهد سفر نموده اند، خیلی خوب با پارک کوه سنگی و زیبایی های چشم نوازش آشنا هستند. این پارک در جنوب غربی شهر مشهد واقع شده است و به دلیل دو کوهی که مشرف به شهر است به این نام شهرت پیدا نموده است.

یکی از مواردی که این پارک را از سایر پارک های معروف مشهد متمایز می نماید، وجود استخری عظیم در آن است که بر زیبایی ها و سرسبزی های منحصر به فردش می افزاید.

پارک وکیل آباد مشهد

برای آن هایی که عاشق طبیعت هستند و سرسبزی و مناظر زیبا حالشان را خوب می نماید، بی شک بازدید از پارک وکیل آباد مشهد بهترین گزینه خواهد بود.

این پارک یکی از بهترین پارک هایی است که در مشهد وجود دارد و یکی از ییلاق های آن به حساب می آید. وجود دریاچه و درختان بلندی که سر به فلک کشیده اند، پارک-دریاچه وکیل آباد را به یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد تبدیل می نماید.

اگر به این پارک سفر کردید، خودتان را برای نشستن در کنار دریاچه و لذت بردن از آرامشی که بر آن حاکم است آماده کنید. پارک وکیل آباد در 8 کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است و رسیدن به آن کار سختی نیست.

پارک هفت حوض مشهد

اگر خودتان را به 7 کیلومتری شهر مشهد برسانید، یکی از پارک های طبیعی آن را با چشم خواهید دید که به پارک هفت حوض شهرت دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پارک از هفت حوضچه طبیعی و البته منحصر به فرد تشکیل شده است و بازدید از آن می تواند لحظات خوبی را برایتان فراهم آورد. پارک هفت حوض، طبیعت دست نخورده ای دارد و در نزدیکی کوه های خلج جا خوش نموده است.

کوه پارک مشهد

اگر همه پارک هایی که تا به حال در این فهرست بیان کردیم را بازدید نموده اید، بی شک بازدید از کوه پارک مشهد خاطره جالبی برایتان خواهد ساخت.

شاید از خودتان بپرسید کوه پارک مشهد کجاست و چه جاذبه هایی دارد. این پارک کوهستانی در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد واقع شده است و جنگلی مصنوعی در آن به چشم می خورد.

این پارک، درخت ها و آبشارهای مصنوعی متعددی را در دل خود دارد و همین امر باعث می گردد نظر مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند.

اگر عاشق کوه پیمایی و دوچرخه سواری هستید و در عین حال از گردش در فضاهای سرسبز لذت می برید، می توانید خودتان را به کوه پارک برسانید.

در این میان امکانات رفاهی متعددی همچون رستوران و کارفود در آن وجود دارد و به شما یاری می نماید لحظات خوبی را در این پارک سپری کنید.

پارک مینیاتوری مشهد

تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که اگر می توانستید ایران را در ابعادی کوچک به تماشا بنشینید چه می شد؟ اگر به ایران و جاذبه های منحصر به فردش علاقه دارید، بازدید از پارک مینیاتوری مشهد برایتان تجربه دلنشینی خواهد بود.

این پارک در مساحتی بالغ بر 8 هکتار ساخته شده است و در آن 58 نماد فرهنگی، مذهبی و جاذبه های گردشگری سرتاسر ایران به چشم می خورد.

برای رسیدن به این پارک کار سختی در پیش نخواهید داشت. کافی است خودتان را به بلوار سجادیه برسانید و از آنجا آدرس پارک مینیاتوری را از اهالی مشهد جویا شوید.

پارک جنگلی طرقبه مشهد

طرقبه یکی از مناطق کوهستانی شهر مشهد محسوب می گردد که به دلیل آب و هوای معتدلی که در فصل تابستان به خود می گیرد، مسافران و گردشگران متعددی را از سرتاسر ایران به سمت خود جذب می نماید. این منطقه جاذبه های متعددی را در دل خود جای داده است که یکی از همین جاذبه ها پارک جنگلی طرقبه است.

باغ ملی مشهد

برای آن هایی که دوست دارند یکی از پارک های مرکز شهر را در مشهد تجربه نمایند، بازدید از باغ ملی بهترین و ایده آل ترین انتخاب خواهد بود.

این پارک جزء اولین و قدیمی ترین پارک های مشهد به حساب می آید و در یکی از خیابان های قدیمی آن جا خوش نموده است.

در سالیان دور، این باغ برای اجرای مراسم های مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار می گرفت، اما در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می گردد.

دیدن چنارهای قدیمی که سر به آسمان دارند و گونه های مختلف گیاهی که در این باغ به چشم می خورند، می تواند حال و هوایتان را عوض کند و تجربه بی نظیری برایتان رقم بزند. برای رسیدن به باغ ملی مشهد باید سری به خیابان خسروی و سپس خیابان امام خمینی بزنید.

پارک غدیر مشهد

پارک جنگلی غدیر با مساحتی بالغ بر 180 هکتار توانسته است یکی از جذاب ترین پارک ها در مشهد باشد و محلی بی نظیر برای اسکان مسافران فراهم آورد.

این پارک بیش از 4 هزار چادر و 280 کلبه در خود دارد و در هوای گرم تابستان میزبان مسافرانی است که از سرتاسر ایران برای گشت و گذار به مشهد می آیند. بخش عظیمی از این پارک را درختان مختلفی همچون اقاقیا، سپیدار، نارون، افرا و سرو پوشانده است.

پارک ملت مشهد

یکی از عظیم ترین و مشهورترین پارک هایی که در شهر مشهد وجود دارد، پارک ملت آن است. این پارک مساحت 72 هکتاری از مشهد را به خود اختصاص داده است و امکانات تفریحی متعددی در آن به چشم می خورد.

در این میان، وجود یک چرخ و فلک عظیم که عظیم ترین چرخ و فلک خاورمیانه به حساب می آید بر جاذبه های پارک ملت افزوده است. اگر عاشق هیجان هستید و دوست دارید تفریح کنید بی شک بازدید از پارک ملت تجربه خوبی برایتان رقم خواهد زد.

پارک پردیس قائم مشهد

در شمال شهر مشهد پارکی زیبا با درختانی متنوع وجود دارد که به پارک پردیس قائم مشهور است. گونه های مختلف گیاهی در این پارک، باعث شده است افرادی که عاشق طبیعت هستند بازدید از این مکان را یکی از بهترین تجربه های زندگی خود معرفی نمایند. برای اینکه بتوانید خودتان را به پارک پردیس قائم برسانید، باید سری به جاده قدیم قوچان بزنید.

پارک ارم مشهد

اگر دنبال پارکی هستید که در کنار جاذبه های طبیعی و مناظر سرسبز مکان مناسبی برای تفریح هم باشد، پارک ارم مشهد بهترین گزینه خواهد بود.

این پارک در دل خود امکانات تفریحی و گردشگری متعددی دارد و گشت و گذار در آن می تواند ساعت ها از شما زمان ببرد. اگر سری به گلشهر بزنید و آدرس بلوار شهید آوینی را جویا شوید، می توانید خودتان را به پارک ارم برسانید.

پارک علمی پروفسور بازیما

آن هایی که عاشق سفرهای علمی هستند و دوست دارند اطلاعات مختلفی در حوزه های زمین شناسی، زیست شناسی و نجوم به دست آورند می توانند در برنامه های خود بازدید از پارک علمی پروفسور بازیما را هم بگنجانند.

این پارک در طبقه چهارم مجتمع وصال در منطقه گردشگری سپاد افتتاح شده است و یک مکان تفریحی-آموزشی برای بچه ها و عظیمسالان محسوب می گردد. این پارک مساحتی بالغ بر 2400 متر را به خود اختصاص داده است و جزء پارک های موضوعی ایران به حساب می آید.

حرف آخر

اگر چه خیلی ها مشهد را شهری زیارتی می شناسند، اما جاذبه های بی نظیر و منحصر به فردی در دل این شهر جا خوش نموده است که بازدید از هر کدام از آن ها می تواند تجربه های نابی برایمان رقم بزند. در این مقاله سعی کردیم به اختصار بعضی از پارک های معروف مشهد را با هم آنالیز کنیم. شما چه تجربه ای از سفر به مشهد و بازدید از پارک های آن دارید؟

ایرانایرانگردیمشهد

منبع: الی گشت

به "لیست کامل پارک های دیدنی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کامل پارک های دیدنی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید