طرز تهیه سس پنیر چدار ساده و خوشمزه

به گزارش ساعت اینترنت، شما می توانید از انواع سس برای خوشمزه تر کردن غذاهایتان بهره ببرید. غذاهایی مانند: انواع ساندویچ، سیب زمینی سرخ نموده یا انواع سوخاری ها با سس پنیر چدار به مراتب دلچسب تر می شوند. برای یادگیری طرز تهیه کافی است دستورالعمل زیر را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید. این سس را حداکثر حدود یک هفته می توانید در یخچال نگهداری کنید؛ اما بهتر است هر بار به میزان نیازتان سس چدار درست کنید.

طرز تهیه سس پنیر چدار ساده و خوشمزه

شاید برایتان جالب باشد بدانید در روزگاران قدیم انگلستان تنها کشوری بود که پنیر چدار فراوری می کرد. نام این پنیر از روی غارهای مخصوص نگهداری آن به نام چد در انگلستان گرفته شده است. از آنجایی که دمای این غارها چیزی در حدود هفت درجه سانتی گراد بوده، برای نگهداری پنیر چدار محیط مناسبی را فراهم می آورده است. امروزه این پنیر پرطرفدار و پرکاربرد را در نه غارها که در کارخانه های لبنی می سازند. اگر مایل به تهیه سس چدار خوشمزه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس پنیر چدار

  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله خرید آنلاین سه قاشق غذاخوری
  • آرد سه قاشق غذاخوری
  • نمک یک چهارم قاشق مرباخوری
  • پودر خردل یک چهارم قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده یک چهارم قاشق مرباخوری
  • شیر پرچرب کاله خرید آنلاین یک ونیم پیمانه
  • پنیر چدار کاله (رنده شده) خرید آنلاین یک پیمانه

طرز تهیه سس پنیر چدار

مرحله اول

برای تهیه سس چدار خوشمزه، در قدم اول ضروری است مواد اولیه را به مقدار ای که در دستورالعمل ذکر شده، آماده کنید و روی میزکارتان قرار دهید. در ادامه، سه قاشق غذاخوری کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با گرمای شعله ذوب گردد.

مرحله دوم

بعد از آن که کره ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و به آن آرد، نمک، پودر خردل و فلفل سیاه اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس، قابلمه را دوباره روی حرارت گذاشته و برای یک دقیقه دیگر مواد را روی حرارت هم بزنید.

مرحله سوم

این مرحله نوبت اضافه کردن شیر است. شیرپرچرب را کم کم به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا موادتان کاملا با هم ترکیب شوند. اجازه دهید مواد حدود پنج دقیقه روی حرارت ملایم بمانند تا کم کم غلیظ شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سس پنیر چدار، یک پیمانه پنیر چدار رنده شده اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا پنیر کاملا ذوب گردد و سس چدار یکدستی به دست بیاید.

پیشنهادات مرتبط با سس پنیر چدار

  • سس پنیر چدار را می توانید به صورت گرم همراه با پاستا، سیب زمینی سرخ شده یا سیب زمینی کبابی، قارچ سوخاری یا میگو سوخاری میل کنید.
  • سس چدار را حتی می توانید به صورت سرد روی ترتیلا بریزید و به عنوان تنقلات میل کنید.
  • اگر در پی ایده های بیشتر برای غذاهایی با سس چدار هستید، توپک سیب زمینی، پاستا با ماست ایسلندی و البته انواع برگر می توانند گزینه های پیشنهادی باشند.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس پنیر چدار ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس پنیر چدار ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید